Roken in eigen achtertuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wil iedereen zijn vuurkorfen,bbq en andere stink bemde naar de schroot brengen wamt dat veroorzaakt stonk en dus overlast....
    Sorry maar pech voor mijn buren dan, ik zou ook niet overal rekening mee gaan houden.

2. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Nou ik vind dit wel erg ver gaan... Ik zou iig gewoon blijven roken in mijn tuin, als de buren er last van hebben doen ze t raam maar dicht!

3. p1982

p1982 Niet meer actief

Vind t ook te ver gaan.jammer voor de buren

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja er zijn nu eenmaal mensen die niet kunnen stoppen, tis altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

En als we dan toch geen zeiken over giftige stoffen, laten we dan de auto's ook in de garage's staan, als je kijkt wat voor een stoffen er daar uit komen dan snap ik niet dat mensen vallen over een peuk...

5. kippiekip

Geen argumenten, als mensen dat willen doen dan moeten ze dat gewoon doen. Moeten andere natuurlijk niet ouwehoeren dat ze hun kinderen vergiftigen. ;)

Je loopt toch ook over straat ? Adem je toch ook continue die giftige gassen in van de auto's ??

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

dit klopt, daar klaagt niemand over, die stoffen blijven wel giftig, mn vriend krijgt soms hoofdpijn in files en ook altijd bij het aanschuiven bij de mcdrive, zou hij dan ook moeten vragen of de auto's voor ons de motor even willen stilzetten? nee hij gaat de mcdrive niet meer in maar dit is hetzelfde, erger zelfs

sigarettenrook is niet meer giftig, ruikt alleen eventjes vervelend

ik krijg altijd braakneigingen van mensen die naar zweet stinken, moet ik dan tegen iedereen zeggen dat ze eens moeten gaan douchen? dit is ook niet giftig maar die geur is toch ook erger dan sigarettenrook

als het kan zou ik dan ook ergens anders gaan roken zoals TS doet maar soms klagen mensen om te kunnen klagen.

wat TS doet is wel goed van haar maar als het niet anders kon dan is het maar zo

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Misschien omdat het topic over roken in de achtertuin gaat en niet over uitlaatgassen ;) Ken genoeg mensen die maar wat blij zijn niet vlak langs een doorgaande drukke weg te wonen ivm lucht.

volgens mij is het erg persoonlijk wat je vindt stinken. Ik heb bijv liever iemand die naar zweet ruikt.. Kan ik een paar meter bij vandaan gaan :p Diegene laat niet mijn hele huis en vooral slaapkamer naar sigarettenrook ruiken haha.

Maargoed er wordt erg offtopic gegaan zo aangezien het over roken in de tuin gaat wat mogelijk voor overlast zorgt en of je daar wel iets aan zou doen of niet als iemand klaagt etc.

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

alsof je daar een keuze in hebt? roken is een keuze, dat is een luxe product waarmee je jezelf en je omgeving ziek maakt en vervuilt en dan nog bewust ook. Wij hebben een eco auto gekocht om toch nog iets aan het milieu te denken dat is wat ik kan bijdragen, openbaar vervoer gaar niet (die komt niet waar ik moet wezen) dus je maakt zo keuzes om er ALLES aan te doen om zo gezond mogelijk te leven en een gezonde levensomgeving te bieden aan jezelf en je medemens meer kan je niet doen maar iets wat simpelweg een keuze is kan je heel simpel weghalen...

maar goed rokers zijn zo ego ingesteld vind ik, echt waar, dat eeuwige gezeur dat het nergens mag, heel de wereld word vervuilt door die vieze peuken, ik ben er zelf ook schuldig aan geweest hoor (al gooide ik ze toen al niet op straat, rookte niet in openbare gebieden, alleen thuis en in mijn auto) waar niemand anders er last van had (zoals het hoort want niemand anders hoeft last te hebben van iemand anders zijn verslaving)

9. kippiekip

ja hoor, de wereld zal echt gaan verbeteren als we allemaal stoppen met roken maar ondertussen wel verder gaan met meer wegen bouwen en meer auto gaan rijden ... Dank je de koekkoek.. ;)

En wat betreft die uitlaatgassen, daar heb je ook een keuze in, ga minder rijden met de auto en pak vaker de fiets of de benen wagen..

Nee sorry, rokers mogen inderdaad al nergens meer gaan staan, overal is er wel iets of iemand die gaat zitten janken dat het overlast veroorzaakt ..

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

niemand die klaagt als je het gewoon in je eigen huis doet en ja als je dan kinderen hebt stop je gewoon (al is het alleen maar om een goede rolmodel te zijn voor ze) iedereen kan stoppen dat niet kunnen vind ik zo'n onzin.. als je echt wil dan kan je het ook, dan doe je het maar voor je kinderen als dat geen goede reden is dan weet ik het ook niet meer..

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik heb niet heel de topic gelezen.
    Maar mijn buurman rookt ook buiten en dat ruik ik ook binnen.
    Als niet roker ruik je de sigarettenrook extra goed denk ik, maar ik ga er niet over klagen hoor. Heb wel betere dingen te doen.
    Als ik jou was zou ik ook niet voor op straat gaan staan roken, ziet er ook weer ze raar uit.
    Maar achter in de tuin roken vind ik wel een optie, dan pak je de middenweg he. Jij niet voor op straat en ook niet onder hun raam.;)
    Succes ermee, en hopelijk klaagt je buurvrouw niet meer.

12. kippiekip

Dat iedereen kan stoppen is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

13. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Triskele nou generaliseer je wel een hele groep hoor, vind dat wel jammer. Niet alle rokers zijn ego ingesteld. Als dat zo was dan zullen alle rokers zeggen "stop je anti rokers gezeik lekker in je reet, je mag in NL gewoon op straat roken dus jij gaat maar opzij" terwijl ik echt een hoop rokers ken die geen peuken op de grond flikkeren, niet in cafe' s roken, niet vragen of ze bij mij thuis mogen roken maar al uit zichzelf naar buiten gaan, vragen als mensen staan te wachten op de bus of iemand er last van heeft als ze een sigaret opsteken etc.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

het zijn vaak niet de rokers die ego zijn, ook niet de mensen die nooit hebben gerookt maar vaak wel de mensen die gestopt zijn met roken

15. kippiekip

Precies. +1

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik ruik hier regelmatig zware shag van de buren... Moet ik dan ook gaan vragen of hun niet meer in hun tuin willen roken ? Ik vind dat je gewoon in je eigen tuin mag roken! Je kan wel rekening met je buren houden door achterin de tuin te gaan staan, verder is het hun probleem!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

We dwalen af vindt ik hoor......of iemand wel of niet rookt mag diegene lekker zelf weten toch?! Daar heeft de buurvrouw helemaal niks mee te maken.

Dat zij het niet fijn vindt om die rook in haar huis te krijgen snap ik dan ook wel.
    Dus als TS dan even wat verder loopt om te roken moet kunnen.

Maar die hele discussie over het wel of niet roken, kom op mensen laat iedereen wel even lekker zelf weten of ze wel of niet willen roken. Het moet niet gekker worden....
    Anders moet ook maar iedereen stoppen met leven want wat wij als mens wel niet allemaal voor een rotzooi produceren omdat wij zo nodig moeten autorijden.....

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn hemel, dat er hier serieus mensen zijn die niet even een paar stappen met hun luie reet willen zetten en achterin te tuin willen gaan roken zodat die stanklucht niet bij de buurvrouw naar binnen waait.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Rekening houden met elkaar staat voor mij erg hoog in het vaandel, dus ja, ik zou even ergens anders gaan staan.
    Ik rook zelf niet, en heb er, zeker tijdens zwangerschap, erg veel last van, dus ik zou ook not-amused zijn als de sigarettenrook van de buren via mijn raam naar binnen trekt. Ik ben al not amused als ik achter iemand loop of fiets die de lucht voor mij loopt te verpesten... :( Ga dat lekker in je eigen lucht doen, denk ik dan vaak. Rokers hebben helaas zelden door hoeveel last hun rook kan veroorzaken, dus vooral bij mensen die er ook echt last van hebben, doe je er echt goed aan daar rekening mee te houden!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Rozemarijke snap wat jij zegt dat het niet lekker is als iemand op straat voor je neus staat te roken.....
    Maar ook denk ik dan.....waarom zijn wij niet rokers meer dan wel rokers dan? Ik bedoel .. zij hebben gewoon het recht om te roken op straat als zij dat willen toch? Dan ga jij maar ergens anders lopen om het zo dan maar even te zeggen

Deel Deze Pagina