Nou sorry ik steek mijn sigaretje op waar en wanneer ik wil. En al helemaal in mijn achter tuin. Ik zal ff als mijn bezoek er is en we zitten gezellig aan de tafel telkens naar achter lopen. Nou echt niet hoor. En als ik op straat loop rook ik alleen als wij ergens stil staan. Of dat nu op het station is of voor de winkel dat zijn mijn zaken en daar heeft niemand wat over te zeggen. Ik vraag ook geen bijdrage voor mijn huur. Dus ze hebben er niks over te zeggen
Ach ja, nu is het ' je eigen tuin '. Maar als de buren 's avonds klussen 'in hun eigen huis', dan moet de politie worden gebeld voor overlast?! En dat is niet eens schadelijk! Mee roken is slecht voor de gezondheid! Van mij mogen ze het hier in Nederland net als in New York doen; bijna overal verbieden.
Oh nee hoor geen last van herrie hier. Daar kunnen wij goed tegen. Iedereen doet in zijn huis wat wanneer en hoe hij wilt. Het is niet voor niks HUN eigen huis he. En overlast komt hier de politie niet meer voor.
Gelukkig woon ik niet in zo'n buurt Hier houden we rekening met elkaar, óók buitenshuis. Dus als er wordt gebbqt, dan waarschuw ik de buuf even zodat ze haar ramen dicht kan doen. Wel zo netjes, sociaal. Iets met normen en waarden.
Kom kijken hier in de straat hoe netjes en mooi het is. Super geweldige buurt iedereen laat elkaar gewoon in de waarde. Zonder gezeik of wat dan ook. Het is hier super gezellig.
Of ze worden steeds asocialer, peukenlucht blijft zeker een half uur hangen. Ik zit hier met een baby puffertjes, dan zit ik niet te wachten op sigarettenrook. Kleine moeite om jezelf iets te verplaatsen toch.
Geloof er geen drol van met zo'n instelling als die van jou. Ik heb niets te zoeken in zulke buurten.
Ja wat een rare vergelijkingen zeg, het gaat om 1 sigaret van 1 persoon niet om herrie wat de hele buurt aangaat. En dan de bqq waar je minstens een uur bij zit, en wat een hele hoop geur en rook verspreid. Als ts zo'n wolk kan uitblazen vind ik het knap! misschien moet ts de buurvrouw even bellen als ze er 1 gaat roken kan zij ook haar raam dicht doen. Mijn buurvrouw rookt ook maar die lucht komt echt niet in mijn kamer hoor. Ik denk dat dit een eindeloze discussie gaat worden, ts gaat gewoon achterin de tuin of lekker voor het huis roken. En we gaan blijkbaar elkaars buurt nu ook afkraken? Lekker kinderachtig, alsof je vanaf hier kan zien in wat voor buurt als ze woont.
Dus in buurten waar ze elkaar gewoon respecteren ook al steken ze een peuk op dan ben jij daar niet te vinden ?? Jij bent zo te lezen alleen in buurten te vinden waar ze alleen rekening met jou houden ??
+1 hier heb je geen last van hangjongeren geen groepjes op straat gewoon mensen met kinderen,die veel plezier hebben met elkaar en respect hebben voor elkaars leven.
Euh, misschien wìl ik helemaal niet stoppen? En gooi het maar weer op de kinderen, want als je daar niet voor doet, wat voor moeder ben je dan? Ben netjes vòòr en tijdens mijn zwangerschappen gestopt, ook tijdens de borstvoeding niet gerookt. Maar hey, ik heb ook nog een eigen leven en ik houd van een sigaretje, ìn de achtertuin. Ik houd rekening met de niet rokers, klaag niet dat ik buiten moet staan als ik uit ga, want ik heb begrip dat niet iedereen op mìjn sigarettenrook zit te wachten. Maar het lijkt tegenwoordig wel des te meer regels er aan het roken verbonden worden, des te harder er door de niet rokers geklaagd wordt. Hoezo rokers zijn ego..... en de niet rokers dan? Voorbeeldje; Op mijn werk staat een rokershokje. Zo'n glazen halfrond geval met boven en onder ventilatiegaten. Daar staan we in tijdens de periode met slecht weer. Als het sneeuwt, geeft het geen beschutting. Tijdens vriesweer, ijskoud. Wind giert er aan alle kanten doorheen, maar tja, eigen keuze hè? En dat beseffen we heel goed, maken er het beste van en klagen niet.. Maar dan komt het mooie weer eraan, de tijd dat we eindelijk van het terras gebruik kunnen maken en tijdens onze pauze ook eens behaaglijk kunnen zitten. Maar ook de mensen die niet roken komen dan naar buiten, nadat ze de hele winter fijn en rookvrij in de kantine hun lunch hebben kunnen nuttigen. En geloof me of niet, 1 van de eerste dingen waar over gezeken wordt is onze rook. Echt hoor, ik vind dat zo belachelijk! Weer of geen weer, we staan buiten zonder mopperen. Alle begrip en respect voor de nieuwe regels en onze ongezonde gewoonte die wij niet met onze collega's delen. Maar een heel klein beetje wederzijds respect is niet aan de orde. En dat terwijl zij echt amper last hebben van onze rook op het terras. Het is groot genoeg en toch kruipen ze zowat bij ons op schoot, want dat is zo gezellig. Maar dan toch klagen en dat vind ik echt niet reëel.. Dus er zijn mss ego rokers, maar net zoveel ego niet-rokers.. Wees toch eens blij met al die regels dat je in een rookvrij restaurant kunt eten. Dat je rookvrij kunt uitgaan. Dat je in een vliegtuig kunt stappen zonder dat het blauw ziet van de rook of in de trein, bus of wat dan ook.. Maar nee, het is nooit genoeg, want ik moet nu maar helemaal stoppen met roken, houdt toch eens op! En dan? Als iedereen stopt en die accijns wegvalt, wordt er dan weer geklaagd over de belastingverhogingen die daarop volgen? Want hoe vervelend is dat dan weer???
ja ik denk dat je wel anders piept als je kind een sigaret in zijn oog heeft gekregen omdat iemand rondliep met een sigaret op lagere hoogte (kindloophoogte dus) Ik ken eigenlijk persoonlijk maar heeeeel weinig rokers die andere mensen er niet mee lastig vallen (dus op straat roken, weggooien op straat, zeuren als ze uitgaan en steeds naar buiten moeten lopen voor het roken) maar misschien moet ik ze nog tegenkomen maar hoop het niet, 1 verbrande oogbal is meer dan genoeg...
Iemand die rookt kiest BEWUST om zichzelf gif in te snuiven, iemand die niet rookte kiest niet bewust om iemand anders zijn gif in te snuiven, dat is heel simpel maar die gedachte krijg je bij een roker er niet in want draait alleen om hun gewoonte, niet om iemand anders (of hun eigen ) gezondheid.
Maar omdat jij dus iemand tegen bent gekomen die dit ( neem aan ) onbewust deed ) dan wilt dat toch niet zeggen dat iedereen zo is ?? Vind het heel erg dat het is gebeurd hoor begrijp me niet verkeerd maar ik vind gewoon niet dat je door dit ding iedereen over een kam kan scheren..
Dat is juist het punt rokers houden geen rekening ermee dat dit KAN gebeuren, ik loop regelmatig mijn kind uit het pad van sigaretten op ooghoogte te houden zodat het niet weer gebeurd (dit doe ik echt dagelijks!) want ze zijn niet bezig met wat er met iemand anders KAN gebeuren... (anders zou je niet roken in iemand anders zijn bijzijn als je om hun gezondheid geeft)
Ik begrijp prima als je deze ervaring hebt, je er nog negatiever naar kijkt als anders. Ik als roker zou ook ziedend zijn in dit geval. Maar ik ben dan ook iemand die niet met een peuk in haar hand rondloopt, ik steek er pas 1 op als ik bijvoorbeeld op een bankje zit of helemaal niet als ik bijvoorbeeld in de stad loop.. Je kunt echt niet een hele groep indelen in de categorie ego, na 1 incident... En over weggooien op straat? Misschien zou het handig zijn als er iets meer asbakken op straat komen te staan? Kan gemakkelijk betaald worden van de accijns die ze op rookwerk heffen..
Ik heb dit dus echt werkelijk nog nooit mee gemaakt dat rokers zo asociaal zijn dat ze zo doen zoals jij nu beweert, het spijt me maar ik vind het echt te overdreven wat je zegt. Ze zullen er best tussen zitten hoor maar ik geloof echt niet in die mate die jij het nu voor doet komen. Nogmaals scheer niet iedereen over één kam.
Wat naar voor je kind zeg! Dat is schrikken! Maar goed, als ik jouw gedachtegang zou volgen zou ik alle drinkers ook ego moeten vinden want ja ik ken er 1 die iemand heeft doodgereden met de auto omdat hij teveel had gedronken. Ik ken 99 die dat niet hebben gedaan maar toch vind ik die hele groep nu ego?!