Roken in eigen achtertuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Oh god... Er moet toch altijd iemand zijn die even moet verkondigen hoe hoog in de bol ze het heeft!!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Het zou goed zijn als de belasting die geheven wordt op sigaretten zou gaan naar de extra zorgkosten waar rokers mee te maken krijgen, vergeet niet dat rokers ook veel geld kosten op die manier.

Ontopic: achter in je tuin staan lijkt me een goede oplossing voor beide partijen, respect voor alle rokers die rekening houden met hun medemens.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

heb ik ook nog nooit gemerkt

wat ik merk is dat misschien wel 70% van de rokers zich schaamt als ze in het openbaar roken en altijd voorzichtig doen

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Misschien moet jij je instelling eens verbeteren tegen andere en niet zo hoog van de toren blazen.
    Jemig he hoeveel air kun je hebben

In alle jaren forum nog nooit iemand meegemaakt die zichzelf zo poep goed vind.

Maare rekening houden met andere oke maar dat geld andersom dan ook terug.

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dan vind ik dat ze in Nederland alle auto's moeten verbieden. Die vervuilen veel meer en daar vraag IK niet om. Wij doen alles op de fiets en lopend. Daar hoor je mij niet over zeiken.
    Laat mensen dan ook niet zeiken over die enkele peuk die ik op straat rook. Maar de anti rook lobby heeft iedereen zo gebrainwashed dat ze denken dat rook van een sigaret 1000x schadelijker is als autogassen. Nou dat is echt andersom.

(Even voor de duidelijkheid: wij hebben geen auto)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, ontzettend hoog in d'r bol ;) Heb je gezien waar ik op reageerde?
    Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

In een buurt, waar je dus met veel mensen op een klein oppervlakte woont, heb je rekening met elkaar te houden.
    Roken is een verslaving, smerig, ongezond en daar dien je iemand anders niet mee lastig te vallen.
    Wat als die buurvrouw nou 5 sigaretten op een gemiddelde avond rookt, onder je raam?
    SMERIG! Ga dan ergens staan waar je iemand niet lastig valt, in een schuur, helemaal achter in de tuin ( zoals ts ) of binnen.

En over wat Triskele zegt, ik heb het 2 dagen geleden nog gehad met de jongste! Peuk ging door het haar heen van hem.
    Kon d'r wel schoppen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar degene die niet een paar meter willen lopen in hun tuin? Waarom dan niet? Kwestie van principe (mijn tuin dus ik doe lekker wat ik wil en het kan me niet schelen dat de buurvrouw er last van heeft)? Geen zin? Lui? Niet gezellig achterin de tuin of geen afdakje ofzo?

Wat is de moeite?

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Vorig jaar hierover een hele discussie gehad met onze tijdelijke nieuwe onderburen. Huis staat te koop, bewoner woont bij z'n vriendin en had het huis tijdelijk aan vrienden 'verhuurd'. Ik heb niets tegen rokers, maar wel als ik er last van heb, en zeker in m'n eigen huis. Het was zomer, dus hadden onze balkondeuren veel open staan. Maar de onderburen waren flinke kettingrokers en gingen elk half uur een peuk roken. Onder ons balkon, met de asbak op de brandtrap. Wind waait het omhoog, ons huis in. En tegen de tijd dat je het ruikt, ben je eigenlijk al te laat. Ik was toen zwanger, dus had lekker m'n net uitgewassen babykleertjes in de deuropening staan. Gevolg; die kon ik daarna dus nog eens wassen. Manlief is na ong. 1 week bij ze langs gegaan. Hij vroeg dus of ze wellicht 1 metertje op kon schuiven (wonen op de hoek, dus geen kwestie van probleem verschuiven, niemand zou er dan dus last van hebben. En wel nog steeds 'hun' tuin), zodat ze niet meer onder ons balkon zouden staan. En de rook dus niet direct onze woning in zou komen. De vrouw ging uit d'r stekker, duidelijk een gevoelig onderwerp. Was van mening dat zij mocht roken, waar zij wil. Manlief nog uitgelegd dat ik dus zwanger was en misselijk werd van de rook. Kwam nog bij dat ik ernstige BI had, in een rolstoel zat, en dus overdag steeds met veel moeite heen en weer moest rijden in huis om deur open/dicht te doen. Uiteindelijk liet ik 'm dus maar gewoon dicht, maar had het dus wel stikbenauwd. Vrouw haalde d'r schouders op; "Niet mijn probleem." Manlief boos geworden en de eigenaar v/h huis gebeld, onze 'echte' buurman. En die heeft toen z'n vrienden gevraagd om aan de voorkant v/h huis te gaan roken, want hij wilde geen problemen met de buren. Dat hebben ze toen wel gedaan, maar niet van harte. Ze hebben ook nooit meer een woord gezegd, oid. Als ik langs liep met de kleine, kreeg ik een smerige blik toe geworpen. Inmiddels zijn ze weg.

9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
  10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Volgens mij vinden de meeste dat helemaal geen moeite om te doen, gaat er puur om dat je tegenwoordig als roker bijna nergens meer kan roken omdat er altijd wel iemand is die er over zeikt .. En dat is denk ik voor vele het hele eieren eten.

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik kan de vraag ook omdraaien:

Als jij in de auto rijdt en ik er last van heb ga jij dan ergens anders langs rijden? Is hetzelfde principe, aangezien ik daar last van heb.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En waarom zou dat zijn, denk je?

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wat een gezelligheid is het geworden hier:D

Vroegah rookte we gezellig allemaal in het restaurant terwijl Pietje zijn biefstuk kreeg stak willempie zijn peukie op.. Nu mag je tegenwoordig niet eens meer in je eigen tuin roken...

14. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Klopt. En doordat mensen steeds meer er over gaan zeiken trek ik me er steeds minder van aan.

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Super dat je rekening wilt houden.
    Er is niets zo vervelend als rook in je huis.
    Achterin de tuin zal toch wel goed zijn?

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik rijd geen auto maar zal even je vraag beantwoorden:

Ik neem aan dat iemand niet gaat lopen gassen onder je slaapkamerraam omdat diegene dat lekker vind? Verder denk ik dat een auto nodig is om je van a naar b te vervoeren (of dat ook echt altijd nodig is is een tweede), roken is puur een genotsbezigheid. Verder woon ik pal aan een weg maar heb eigenlijk geen last van de uitlaatgassen van een auto, zo'n sigarettenlucht die mijn slaapkamer binnendringt vind ik toch wel een stuk naarder, vooral voor mijn zoontje.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #157 SushiLover123, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt: 8 jul 2012
    Uh, ja. Dat moet zelfs, want je mag andere verkeersdeelnemers niet hinderen. Dus ja, als ik met 80 op de linkerbaan rijd, waar je 100 mag, en jij komt eraan met 100, dan ga ik, indien mogelijk en veilig, voor jou aan de kant.

Is inderdaad precies hetzelfde, want ook rekening houden met elkaar in het verkeer wordt niet voldoende gedaan, terwijl het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Oh maar wacht, je bedoelt bij je huis. Ja, wat hierboven is gezegd: Motor laten lopen of flink gassen voor iemands deur of onder het raam vind ik net zo asociaal en ik zou daar ook zeker wat van zeggen. Eens een keertje 5 minuten, oké, maar als het structureel wordt, dan kun je dat ook niet maken.

Van 'normaal' langsrijdende auto's heb ik geen last (kan hier niet). Als je echt veel last hebt van uitlaatgassen voor de huis, omdat daar bijvoorbeeld in de spits altijd auto's stilstaan, dan kun je contact opnemen met de gemeente en die zijn dan wettelijk verplicht een onderzoek te doen naar de luchtkwaliteit en evt. stappen ondernemen.

Wat belette je?

18. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik doelde meer op:

Als ik ergens loop of fiets of iemand daar dan niet langs gaat rijden als die dat weet dat ik er last van heb maar ergens anders langs gaat rijden. :D

19. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ja, dat is toch geen vergelijking? :p We hebben het over je slaapkamer, of kamer waar je kindje ligt te slapen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar als je buurvrouw het aangeeft dan weet je het toch? Je kan toch moeilijk iedere voetganger afgaan?:(

Deel Deze Pagina