Roken in huis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jomy, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Ik rookte zelf tot de posi test toen per direct gestopt.
    Mijn schoonmoeder mocht van mij onder felicitaties afzuigkap in de keuken tijdens mijn zwangerschap.
    Nu de kleine er is iedereen buiten zonder uitzonderingen.
    Ook gaat ze bij haarzelf thuis buiten als wij er zijn gewoon uit zichzelf.
    Als jij het naar vind dat er gerookt word binnen zeggen! Anders ga je je eigen lopen irriteren aan die mensen.
    Ps als ze je een zeikerd vinden jammer dan je wil gewoon dat je kindje gezond blijft .

Groetjes paula

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben gestopt met roken toen ik een positieve test had, en er werd toen meteen ook niet meer bij mij binnen gerookt.
    Gevoelsmatig had ik er ook problemen mee om bij mensen te zijn die binnen roken maar ja ik kon moeilijk mensen verbieden in hun eigen huis te roken :p
    Nu ik mijn zoontje heb ben ik nog niet in de situatie gekomen dat we bij mensen op bezoek gaan die roken als hij daar is... Mijn moeder rookt wel maar gewoon buiten en niet in huis (gelukkig!)

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij rookten al niet binnen. Ik ben in de periode dat wij zwanger wilden raken drastisch geminderd met roken en rookte ongeveer 2 sigaretjes per dag toen ik positief testte. Ben toen direct gestopt.
    Ik ga anderen niet verbieden in hun eigen huis te roken maar als er ergens binnen wordt gerookt ga ik daar niet heen. Ik vind de lucht echt smerig en werd er echt heel misselijk van eerste 3 maanden, maar ook voelt het voor mij niet goed en wil ik echt niet in de rooklucht zitten.
    Bij familie wordt niet (meer) binnen gerookt en bij de meeste vrienden ook niet (meer) maar als er een verjaardag is en er wordt wel binnen gerookt dan zal ik er niet heen gaan of weg gaan. No hard feelings, ik vind het niet fijn dus pas ik me aan.

4. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij roken beide niet en voor mijn zwangerschap vond ik het niet erg als er niet te veel rokers waren dat er eens een sigaretje binnen werd gerookt maar vanaf de posi test is hier niet meer gerookt binnen en zal ook niet meer gebeuren! Wat anderen thuis doen, tja die hebben weer hun regels... Ik had toen ik 37 weken zwanger was een verjaardag en voelde me best opgelaten dat niemand op dat moment ook maar vroeg of ik er last van had dat er werd gerookt (er rookten 10 mensen die avond in de KLEINE woonkamer!)
    Dus tja.. ik zou zeggen heb het er gewoon over met de mensen wat jij er van vind! Succes

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Los van mijn mening omtrent roken verbaas ik me erover dat er nog zoveel in huis wordt gerookt! Ik dacht toch echt dat dat niet meer van deze tijd was.

Maar goed, ik vind dat jij gewoon moet kunnen zeggen tegen je visite dat je niet (meer) wil dat er in huis gerookt wordt. Overigens blijft de lucht en de ongezonde stoffen lang in huis hangen...dus gezond is anders..

6. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Er werd bij ons al niet meer binnen gerookt voordat ik zwanger was van de 1e . Mijn man besloot te stoppen en ik sliep daar in de weekenden dus heb toen gezegt jou huis dan ga ik buiten staan . Alleen met verjaardagen werd er nog binnen gerookt . Toen ik zwanger werd heb ik dat ook gestopt . Zelf door mijn zwangerschap ook gestopt. In mijn omgeving zijn mensen automatisch ( ook in hun eigenhuis ) buiten gaan staan als ik op visite kwam.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Toen wij stopte met roken werd er in huis ook niet gerookt.
    Mijn huis mijn regels en dat is dus niet roken.
    Ik heb een tuin voor en achter waar je mag staan.

En zeikers die zich er niet in kunnen vinden komen maar niet.

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Wij roken zelf niet, in ons huis wordt ook niet gerookt. Dit werd door (schoon)ouders zonder problemen geaccepteerd. Schoonouders hielden altijd al rekening met mij als ik bij hun was, ze wisten hoe vies ik rook vind. Dus dan roken ze buiten of als het slecht weer is bij het raam. Vader houdt sinds ik zwanger ben veel meer rekening met mij, hij gaat nu zelfs regelmatig buiten staan, rookt minder als ik er ben en probeert met zijn peuk uit mijn buurt te blijven. Ik heb hem ook verteld dat ik niet met de kleine langs kom zolang hij nog binnen rookt als we er zijn. Dat geloofde hij niet maar mijn moeder heeft hem toch even verteld dat als hij zijn kleinkind wil zien dat hij me toch maar beter wel kan geloven ;) Verder wordt er in onze omgeving niet gerookt, dus dat scheelt een hoop gedoe.

Ik vind de tip van de kamer witten en zeggen dat er daarom niet meer binnen word gerookt wel een hele mooie. Lekker een frisse kamer en iedereen zal snappen dat je dat fris wilt houden, zonder dat ze zich gaan afvragen of je misschien zwanger bent.

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Bij ons wordt er sowieso niet binnen gerookt (wij roken allebei niet)..

Kun je niet zeggen dat je helemaal niet meer wil dat er gerookt wordt ivm met aanslag op de muren en plafond? Dat je een schilderij of lamp weg wilde halen en zag dat alles verkleurd was en dat je het nu niet meer erger wil maken?
    Of dat je gezonder wil gaan leven?

Ik denk dat ik in het begin zo'n smoes zou gaan gebruiken ;)

Succes meid en gefeliciteerd!! :D

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik rook al enkele jaren niet meer maar man rookt nog wel. Zodra we wisten dat ik zwanger was is hij buiten gaan roken. En onze gasten dus ook. (en de meesten wisten waarom maar dat kon ons niet schelen, de gezondheid van mijn kind gaat voor)
    Vrienden/ familie die roken hebben we gevraagd om niet meer in mijn buurt te roken. Ook in hun eigen huis. Er zijn dus ook mensen waar ik amper ben geweest in de periode dat ik zwanger was. Zij vonden het onzin en volgens hun kon het de baby niet schaden als ze in mijn omgeving rookte.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ook een roker voor de zw-schap, maar hier werd sowieso al niet binnen gerookt
    maar als dat wel zo zou zijn, dan werd er van dag 1 positest ook niet meer binnen gerookt

12. zwangernr5

zwangernr5 Bekend lid

18 aug 2012
    927
    1
    0
    Hier een antirookfamilie, dus gelukkig geen rookhokken op verjaardagen. Ik zou er iig niet in willen zitten, en al helemaal niet nu ik zwanger ben of kids bij me heb!

Bij mij thuis binnen is nooit gerookt, ik vind het vies en het is je eigen huis toch, dus jou huis, jou regels! Meeroken is ook tijdens de zs erg ongezond, dus ik zou zeggen eruit als je wilt roken!!!

13. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Bij ons werd er ook altijd gewoon binnen gerookt en geblowd. (Ikzelf niet)
    Sinds ik wist dat ik zwanger was, werd dat gewoon buiten gedaan.
    Maar iedereen in onze omgeving wist het ook al heel snel dat ik zwanger was, dus daarom kon dat al gelijk!

14. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Mijn vriend rookte sowieso niet in huis, omdat alles hier gerenoveerd is geweest door hem en zijn vader. Zou vies zijn om dan binnen te gaan roken. Dus hier was het geen probleem, hij bleef buiten roken. Geen van de grootouders roken.

15. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier werd er al in de keuken of buiten gerookt voor de positieve test. Savonds deed mijn man het nog wel eens in de woonkamer als ik al in bed lag. Toen de box in de kamer kwam te staan mocht dat ook niet meer. Nu is het gewoon alleen buiten. Niet meer in de keuken of woonkamer.

16. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Bij ons werd er, voordat onze eerste geboren werd, nog "gewoon" in huis gerookt. Vanaf de posi test moest iedereen naar buiten. Mijn man rookt nog steeds en gaat dus naar buiten.

Omdat mijn schoonvader destijds op sterven lag hebben wij vrijwel direct na de posi test verteld dat we een kindje verwachtten, dus het probleem met ineens niet meer in huis roken en nog niet willen vertellen hadden wij dus niet.

Ik ben zelf echt geen fanatieke antiroker of zo, heb zelf voor- en tussen mijn zwangerschappen in ook gerookt, maar iedereen weet dat (mee)roken niet gezond is en al helemaal niet voor kleine kinderen. Dus ik zou zeggen: dan vinden ze me maar een zeikerd in mijn huis wordt niet meer gerookt, punt! :D

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hier word niet binnen gerookt!
    Toen wij dit huiskochten, kochten we alles nieuw, meublen enz enz enz... was nieuwbouw dus ook nieuwe keuken derin enz.. Hier is nooit binnen gerookt.
    Toen ik zelf nog rookte ging ik naar buiten! onder de overkapping, altijd buitne moetne roken, ook toen ik nog thuis woonde

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier werd al nooit gerookt in ons huis. No way dat we als niet-rokers anderen de lucht gaan laten bederven hier... :( Dat gebeurt toch al wel als ze binnenkomen, vaak, omdat rokers gewoon uit al hun porien naar rook ruiken :( (en daar ben ik erg gevoelig voor, al helemaal tijdens zwangerschappen :().

19. zwangernr5

zwangernr5 Bekend lid

18 aug 2012
    927
    1
    0
    Inderdaad alleen al van die lucht ga ik bijna over mn nek

20. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Mensen kunnen in onze veranda roken :) Niet in huis :) Nooit eigenlijk, wij roken niet en wil het niet in mijn huis hebben :)

Deel Deze Pagina