laat iedereen in hun en zijn waarde .... inplaats de mensen hier af te kaffen bah bah dat zegt volgens mij meer over die gene zelf ... jullie kunnen me noemen zoals jullie willen prima kan er tegen hoor ... miss idd een optie om zo,n topic te openen kunnen jullie daar gezellig verder klagen ..zet er dan wel bij topic alleen voor niet rokers haha..
Precies, dus waarom moet er perse een ander topic geopend worden? Het is na mijn inziens gewoon een nette discussie.
En heb ik gezegd dat dit geen nette discussie is?? Nee dat heb ik niet. Alleen een zinloze eindeloze discussie.
miss omdat zoals agnes zegt ..daar gaat het hier niet over.... en ik begon zelf ook over iets anders maar ook puur omdat er hier mensen zijn die gelijk afkaffen en vandaar mijn reactie ..tja en dat maakt weer meer los dan nodig is .. die discussie is nooit ten einde ...
Misschien moet je beter lezen want waar zeg ik iets over hoe ik weet hoe jij bent, ik benoem alleen feiten en statistieken. Ik denk dat jij niet zomaar moet aannemen dat mensen die wijzer zijn (om niet te roken en hierover een bepaalde mening hebben) daarom niets meegemaakt hebben, juist omdat ik mijn deel heb meegemaakt ben ik zekerder dan ooit van mijn besluit en mening. Dat jij moet lachen over wat ik zeg vind ik heel erg want dat zegt dan dat je het niet erg vind wat je gedaan hebt terwijl je je hiervoor zou moeten doodschamen, daarnaast even on topic het geld wat je uitspaart zou je mooi apart kunnen zetten voor de scholing van je kinderen later lijkt mij een veel beter doel.
Stivoro - Wat doet roken met uw lichaam? Stivoro - Risico's van roken & zwangerschap Hier wat informatie, wat roken met je gezondheid doet en met je ongeboren kindje. Wie weet doet dit mensen nadenken en stoppen ze alsnog, is het roken ook niet meer zo duur ( daar ging het topic toch over? )
waar heb ik gezegt dat ik het niet erg vind dat ik gerookt heb in de zw? volgens mij nergens of wel ?? ...en wie zegt dat ik me er niet voor schaam maar moet ik daarom eromheen draaien en het maar verzwijgen nou nee ..heb nog wel het lef en karakter om voor mijn daden uit te komen hoor.... en wie zegt dat ik geen geld opzij zet voor de studi van mijn kids ondanks dat ik rook ...
omdat je zeg dat je moet lachen van mijn reactie over wat je werkelijk hebt gedaan tijdens het roken in je zwangerschap. En je reageert niet echt berouwvol ofzo maar goed dat heb je idd niet letterlijk gezegd maar zoals je praat erover vind je het ook niet echt erg dus daar trek ik dan mijn conclusie uit.
nou dan heb je zeker niet goed gelezen meid... en dat lachen ja puur om hoe hier gereageerd wordt op sommige dingen dat is gewoon om te lachen ...en had al gezegt dat je niet zomaar over iemand kunt oordelen hoe die gene is ...
ik veroordeel jou ook niet persoonlijk toch?? en ik wordt hier namelijk wel ff persoonlijk veroordeeld nou prima kan het hebben ik weet wel beter ...en dat bedoel ik met lachwekkend dat zegt meer over hun als over mij ...
@Angel, het is waar dat je niet kunt oordelen over jou situatie en waarom je tijdens de zwangerschappen door hebt gerookt. Een verslaving is nu eenmaal vaak niet te verklaren, dat geldt voor alcohol en drugsverslavingen ook. Soms mag je ook onder begeleiding zwaardere medicatie blijven gebruiken. Ik weet niet waarom jij het voor jezelf rechtvaardigde om tijdens de zwangerschap te roken, maar ik veroordeel je er ook niet om. Wel begrijp ik dat het veel mensen tegen de haren strijkt, omdat het nu eenmaal niet gezond is voor een ongeboren/geboren kindje. Ik rook zelf wel en ben gestopt voor en tijdens beide zwangerschappen. Maar ben ik nu beter? Ik confronteer mijn kinderen ook met een rokende moeder en is dat nu zo'n wijze les voor ze? Wat mensen drijft om door te gaan met een verslaving is ongrijpbaar en ik durf ook best te zeggen dat ik geen lager geschoolde ben. Ik zie de 'eventuele' gevolgen in, toch rook ik. Anderen hoeven ook geen begrip te hebben voor een verslaving vind ik. In mijn omgeving zijn er veel mensen die er niet achter staan en zelfs boos zijn omdat ik nu weer rook. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik weer stop als ik weer aan het werk ga, waar ik overigens toen ik nog wel rookte op mijn werk, zowel tussen de schoonmakers als de psychiaters zat in het rookgedeelte. Ik vind wel dat je niet te snel over mensen moet oordelen en ze in hun waarde moet laten.