bijna 6 wkn zwanger via icsi & nog 10 grote follikels

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Springmuis, Apr 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hoi meiden,

ik had een vraagje, ik ben gisteravond met veel buikpijn naar het ziekenhuis toegegaan, heb daar een echo gekregen en toen bleek ons beebje dus een beetje aan de kleine kant te zijn, nou heb ik gehoord dat dat vaak voorkomt dus ik maak me er wel druk om.. maar niet teveel..

maar nu zijn er dus nog steeds follikels aan het knappen, en die veroorzaken dus die hevige pijn plus dat mijn buikholte vol zit met vocht, en gister was er dus 1 gesprongen en op de echo was duidelijk de grote donkere vlek te zien van het vocht.. en er zitten er nu dus nog 10 dus de pijn zal denk ik nog niet voorbij zijn..

is er misschien iemand hier die hetzelfde heeft mee gemaakt.. is dit bijv. normaal als je via ICSI of IVF zwanger raakt?
    ik vind het namelijk persoonlijk een beetje gek hihi:)
    morgen gelukkig een echo op de fertiliteitpoli maar wilde toch misschien wat ervaringen hiermee horen..

Liefs Springmuis!

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    geen ervaring maar hoop dat je gauw antwoord op je vragen hebt. en sterkte met die pijn.

3. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ben eens benieuwd wat hier uit zal komen....erg spannend!!
    hoop dat die vervelende pijn snel voorbij is....

ik heb zelf alleen 2 cystes gehad bij de zwangerschap van mijn zoontje....

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ja vind het ook zo vreemd, er is me wel verteld door de arts dat het geen kwaad kan.. maar toch..
    zal morgen eens een hoop vragen gaan stellen daaro..

maar bedankt!

Oei, luukske, cystes lijken me ook niet bepaald prettig..

5. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Heb je geen vergrootte eierstokken? Dan heb je namelijk ook teveel eitjes in de eierestokken en die gaan lekken en zo krijg vocht in je buik wat weer zorgt voor krampige pijn. Ze noemen die vergrootte eierstokken OHSS (ovarium hyperstimulatie syndroom). Als je dit hebt moet je van de arts heel veel drinken! Succes en beterschap!

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Én als je dit hebt springmuis, protifar halen zodat je weer eiwitten krijgt in je bloed!

7. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    ja daar dacht ik ook gelijk aan overstimulatie, hebben ze geen bloed geprikt?

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie antwoorden!

bij de 2e echo en de punctie werd me wel verteld dat mn eierstokken vergroot waren, maar meer niet..
    drinken doe ik eigenlijk nog steeds 2 a 3 liter per dag.. dat lijkt me genoeg? of moet het meer zijn?

Bloed hebben ze geprikt ja.. voor de punctie om te kijken of de punctie kon doorgaan omdat er zoveel follikels zaten, en daarna nog de zw.schaps bloedtest, maar niet speciaal daarna nog voor overstimulatie ofzo..
    maargoed ik zal het er morgen even goed met mn arts overhebben want vind het maar vreemd...

Elif, protifar? waar haal je dat? is dat op recept of vrij verkrijgbaar?

nogmaals dank jullie wel!

liefs!

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    protifar is receptvrij.
    En dient normaal als dieetvoeding voor mensen wat moeten bijkomen.
    Maar je krijgt overstimulatie ( vocht) doordat het bloed alle eiwitten los laat.

10. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey Springmuis,
    Vervelend zeg! het is waarschijnlijk wel een soort overstimulatie, zo klinken je klachten tenminste wel (mn t vocht). Overstimulatie kan idd op een later moment ontstaan (dus niet meteen na de punctie). Als de overstimulatie later optreedt dan betekent dit meestal dat je zwanger bent. Maar dat wist je al!!!! het zwangerschapshormoon in je bloed versterkt nl de overstimulatieverschijnselen. Veel drinken en rust nemen is vooral hetgene wat werkt. En verder goed naar je artsen luisteren.
    Ik wens je iig een hele fijne zwangerschap; zorg goed voor jezelf!
    xxx Hypo

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties,

Elif, ik zal er morgen eens naar op zoek gaan!

Verder heeft de arts nog even gebeld, dat ik (zoals jullie al zeiden) veel moet drinken, 3 liter, en veel moet rusten, mag even helemaal niks doen..

12. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey springmuis,

Ik lees net je verhaal....hoop dat het goed gaat met je.
    Ik ken iemand die nu 20 weken zwanger is..na 1e ivf. Zij vertelde dat haar baby in de eerste weken ook aan de kleine kant was...maar dat komt wel goed na de 8e/9e week zat er een groot verschil. Baby was veel gegroeid. natuurlijk ben ik geen arts...wil je alleen geruststellen.

Hou je ons op de hoogte..succes morgen bij de arts.

groetjes Wensje

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    springmuis... gewoon oen wat de dokter zegt hoor :)

en ik denk ook dat het goed gaat komen!! het groeit en het is er wel!

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Nou gelukkig is alles goed!
    Beeb was helemaal niet aan de kleine kant, had de vk nooit mogen zeggen volgens de FA..
    heb ook 3 echo fotos mee gekregen hihi 1 van 'beeb' en 2 van mn eierstokken..
    die follikels konden geen kwaad, vocht in mn buik ook niet.. het kwam idd door de hormonen dat ze opnieuw zijn gaan groeien.. moet me alleen gaan gedragen als een 75jarige, dus me laten verzorgen, veel rusten en 2,5 tot 3 liter drinken..
    ik zal er eens naar gaan luisteren he..
    dus ik ga op de bank met de voetjes in de lucht!

bedankt iedereen voor de reacties!

liefs!

15. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ springmuis

Wat ben jij opgelucht...en ik ook voor jou. Zie je nou wel niks om je zorgen over te maken.

Werd jij trouwens wel eens duizilig van menopur...althans later op de dag? Ik prik elke avond op dezelfde tijdstip maar voel nu voor het eerste effe heel erg duizelig. Vraag het norgen wel effe

veel plezier met het goede nieuws en heel veel geluk de komende tijd

groetjes van Wensje

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Wensje, nee ik had vd menopur eigenlijk geen bijwerkingen.. tenminste.. misschien heb ik wel iets gehad maar de link niet gelegd met de menopur, maar kan me niet herrinneren..

zal ff fotootjes van ons 'druifje' hihi en eierstokken plaatsen

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    eierstok 1

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    eierstok 2

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    en als laatste het allerbelangrijkste 'ons druifje' :D

20. Jip27

Jip27 Bekend lid

Mar 28, 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Jeetje meis wat een verhaal! Maar geweldig dat alles goed is! En super om t druifje te zien!!! We contacten snel ff langer ok?

liefs

Share This Page