Gisteren was op RTL nieuws dat bijna 60% van de Nederlanders vindt dat er ook een rookverbod moet komen voor terrassen. Ik vind dit dubbel. Aan de ene kant zou ik het wat raar vinden. Je zit buiten, waar mag er dan nog gerookt worden? Aan de andere kant zou ik het niet erg vinden als het er komt want ik heb regelmatig last van de stank als iemand aan de tafel naast mij zit te roken. Het is gewoon vies! Mijn man en ik roken allebei niet en we willen ook niet dat er bij ons kind gerookt wordt. Spreken jullie mensen erop aan als je in hun rook zit, ook al is het buiten? En wat vinden jullie van een rookverbod op terrassen?
Ik ben een roker.....dus nee liever niet haha. Snap wel dat mensen er last van hebben hoor, maar we zijn al binnen weggejaagd mogen we alsjeblieft nog ergens een plekje hebben om te genieten van ons wijntje MET een sigaret
Ik zou het niet heel erg vinden als er niet meer gerookt mag worden op het terras. Zolang iemand het niet in mijn gezicht blaast of naast mijn bord houdt als ik zit te eten zal ik er overigens niks van zeggen.
Ik snap je wel. Wat zou jij als roker ervan vinden als je (buiten) netjes wordt aangesproken omdat iemand last heeft van je sigaret? Ik vind dat best lastig namelijk. Ik heb het nog nooit aangedurfd.
Ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik rookte ook maar sinds mijn zwangerschappen besef ik pas wat een overlast roken aan anderen geeft. Eerst vond ik niet rokers maar zeuren maar inmiddels ben ik net zo'n zeur. ik vind ook dat rokers best rekening kunnen houden als er baby's en kleine kinderen zijn. Heb regelmatig bij bus/tramhaltes dat iemand gewoon pal naast mijn kind rookt, dat vind ik echt niet fijn. Toch denk ik wel waar is de grens? Ik vind namelijk ook dat iemand wel gewoon een sigaretje moet kunnen roken.
Als ik netjes wordt aangesproken en men zit bijv te eten, dan wil ik er best rekening mee houden. Sterker nog, als mensen naast mij zitten te eten dan houd ik er al rekening mee. Dan blaas ik zeker niet hun kant op en houd mijn sigaret de andere kant op of ik wacht even met opsteken. Maar als men wat zit te drinken en ik zie dat zij niet roken, dan let ik er nog wel op. Maar ik ga dan niet, niet roken....snap je. Zolang mensen beleefd dingen aan mij vragen dan wil ik met plezier meedenken of rekening houden met.
Een apart rook gedeelte op een terras zou niet verkeerd zijn. Als ik op een terras zit wil ik niet in de rook van iemand zitten.
Ik zou er echt niet mee zitten als het verboden zou worden. Ik rook zelf bewust niet, maar adem wel constant rook van anderen in op terrasjes, op straat, in bushokjes, bij familie. Dat vind ik echt heel jammer, aangezien dat niet mijn keuze is maar het wel min of meer opgedrongen wordt.. Ik denk trouwens wel dat het een behoorlijk negatief effect zou hebben op de horeca.. maar da's dan ook het enige belangrijke minpunt wat ik kan bedenken. (Heb de discussie online al wat gevolgd op nieuwssites e.d. en daar zie ik veel dingen voorbij komen als 'Ja maar ik heb ook last van anderen die naar zweet/parfum/weetikveelwat ruiken' maar dat is echt iets heel anders)
Ik vind het belachelijk. Je zit al buiten, dus snap niet waar het over gaat. Je verbied stinkende mensen naar oud zweet toch ook niet op het terras? Vind ik ook schadelijk voor mijn gezondheid Zelf rook ik trouwens, maar ik houd wel altijd rekening met de mensen om mij heen. Als een tafeltje naast mij aan het eten is blaas ik of de andere kant op, of ik wacht met opsteken. Kleine moeite lijkt mij. Maar om het dan ook nog te verbieden buiten gaat mij echt een stap te ver.
Van mij mag het verboden worden. Vind het zo smerig als ik in iemands rook zit. Vind het altijd een beetje asociaal als iemand zonder blikken en blozen een sigaret opsteekt en er geen seconde bij stilstaat dat je daardoor in die smerige rook zit. Toen ik zelf nog rookte ging ik altijd een stukje verderop staan roken waar niemand last van me had.
Ik zal heel wat rokers over me heen krijgen nu, maar ik ben het er helemaal mee eens en wat mij betreft mag roken in het openbaar helemaal verboden worden. Roken doe je dan maar in je eigen huis en eigen achtertuin waar niemand er last van heeft (hoewel ik ook last heb van de sigarettenrook van de buren als ik in mijn tuin zit, maar goed, in hun eigen tuin moeten ze kunnen roken). Ik kies er bewust voor om niet te roken omdat het vreselijk ongezond is. Dan zit ik er niet op te wachten om die ongezonde rook ook nog eens overal buiten te gaan zitten inademen. Op een terras, maar ook bij de bushalte, voor de deuren van winkels, of iemand die voor me loopt of fietst met een sigaret (als je dan echt niet kan wachten tot je thuis bent, heb dan in ieder geval het fatsoen om achter iemand te blijven en niet iemand te gaan inhalen om vervolgens met je sigaret voor diegene te gaan lopen zodat de wandelaar achter je alles in zijn gezicht krijgt). Ik rook niet maar loop toch de hele dag door rook van anderen te happen. Net zo ongezond als zelf roken is dat.
Pardon? Beetje omgekeerde wereld... Ik kies er niet voor om naast een roker te gaan staan in een bushokje hoor. Maar als ik daar sta en iemand komt er vervolgens bij staan en steekt een sigaret op... Dat vind ik asociaal en smerig. Dus dan moet ik weg omdat die ander echt niet kon wachten tot hij thuis is?
Van mij mogen ze het verbieden op een terras. Pas zaten we met de kinderen op een terrasje en komen er een stel van die meiden die gaan zitten paffen en wij hebben er last van. Lekker ook als je je broodje zit te eten en je zit in die gore walm te inhaleren.
tuurlijk kies jij er voor, jij kunt toch weglopen als je er last van hebt? Ik vind het aso dat de roker nu weer afgescheept word.