Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ja dit dus ;)

Ik heb niet zo'n last van rook op een terras. Maar waarom niet gewoon een uurtje niet roken? Ga je niet dood van, integendeel :p

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Dat dus.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd zeg!! Mijn moeder is nu bijna 4,5 jr gestopt, maar nu loopt ze elke keer overdreven te doen als wij een sigaretje opsteken.
    Super irritant!!

Ik vind het zelf niet lekker om te roken bij het eten, dus doe ik dat ook niet. Op een terras doe ik het wel, sorry maar we zitten in de openlucht.
    Heb je er last van, dan schuif je maar op ofzo.
    Toen ik zelf gestopt was met een roken een tijdje boeide het me ook niet of mensen wel of niet rookten.
    Het enige wat ik wel vind is als er kinderen zijn, dan moet je daar rekening mee houden. Ik rook nooit in een speeltuin ofzo.
    Zag gisteren een moeder voor me fietsen, 1 kind voorop 1 achterop en zij maar roken;) (is ook echt een tokkie ken dr via school van mn zoontje). Dat snap ik niet, heb ik nooit gedaan zal ik nooit doen ook.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als ik op een terras zit, zit ik er niet maar een uurtje;)
    Sowieso zit ik er eigenlijk bijna nooit, maar als ik er wel heen ga dan zit ik er wel een tijdje.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee joh, dan kom je aan de rokers hun vrijheid. Nog meer butteling, want ja roken is levensbehoefte #1. Wat volgt er dan? Een chip onder je huid? Verplichte afvallen, geen fastfood meer? 1 kind per ouder, of complete anarchie? Paniek! Paniek!

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dus de gezondheid van kinderen vind je belangrijk maar die van volwassenen niet?
    Waar ligt jou grens? Zodra ze 18 zijn vind je dat ze wel in jou rook mogen vertoeven?

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dan rook je een tijdje niet. Ga je ook niet dood van.

8. Moli

Moli Niet meer actief

ik heb een idee... verhuis naar new york! Ik las gisteren dat er daar niet buiten gerookt mag worden. top idee toch?:D;)

maar zonder gekheid, ik vind je egoïstisch ik lees in jouw reacties alleen maar ik,ik,ik en eigenlijk niet we leven SAMEN op deze wereld.
    "terras splintsen/ als ik er maar geen last van heb" "buiten roken/ als ik er maar geen last van heb".
    Ik vind dat best jammer omdat ik denk en vind dat een roker er best vaak rekening mee houd, nee misschien niet altijd en overal door iedereen maar toch groten deels wel.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Overdrijven is ook een vak hoor jezus.
    Er wordt steeds minder gerookt (gelukkig), maar zo erg is het niet hoor.
    Hier niet in ieder geval, weet niet waar jij woont.
    Ja ik zie wel eens iemand roken op straat, wat jij nu beschrijft is hier echt niet. En zéker niet op het schoolplein, dat mag bij ons gelukkig ook niet.

10. Moli

Moli Niet meer actief

blijf dan lekker in je eigen bubbel zitten want dat is totaal niet realistisch.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vergeet de 1 auto regel niet; 2 auto's mag niet want uitlaatgassen zijn slecht!

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dan blijf jij lekker weg, ga jij ook niet dood van jezus;)

Ik hou altijd en overal rekening met zeikerds zoals jij, maar het is nooit goed genoeg. Ik word schijtziek van die gore hondenschijt overal, maar ja het is niet anders he. Ik woon hier niet alleen, dus zal me er bij neer moeten leggen.

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Beetje jammer om zo over iemand te oordelen, terwijl je zelf te beroerd bent om niet te roken wanneer je op een terras zit en maar verwacht dat een ander opschuift. Lekker egoïstisch hoor..

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Had ik maar een bubbel, dan zat ik tenminste niet in iemand anders zijn trieste verslaving 👍😆

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja die hondenschijt moet ook opgeruimd worden, alleen zijn veel baasjes te laks helaas. Zouden ze wat mij betreft veel meer op mogen controleren. Want als je wat tegen de hondeneigenaar zegt, nou dan heb je het gedaan en moet je je nergens mee bemoeien ;)

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Kinderen kiezen er niet bewust voor, ik vind dat belangrijk ja. Besides, ik rook amper;) en wil stoppen in de winter.
    Ik rook eigenlijk alleen s avonds en heel soms overdag in mijn eigen tuin (gelukkig hebben wij geen zeikende buren).
    Maar goed discussies met niet rokers zijn sowieso niet zo aan mij besteed.
    Er kan nooit een compromis komen, moet allemaal rook vrij. Mij boeit het allemaal niet zo (zie bovenstaand van deze post), maar dat betuttelende toontje bah.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vervelend he

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou dat vraag ik me af. Als 60% van de Nederlands wil dat er een rookverbod komt op terrassen, heb je best kans dat de overheid het op gaat pakken.

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Een roker DENKT dat hij er rekening mee houdt maar beseft niet dat rook ook verder dan een halve meter bij hem vandaan terecht komt en dus niet alleen de naaste buur er last van heeft of degene die in de windrichting zit.

Als ze dat zouden beseffen zouden we al een heel stuk verder zijn.

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat wordt een grote bubbel, met 60% van de Nederlanders erin. Gezellig :D

Deel Deze Pagina