Ik zat afgelopen weekend bij een koffie tentje op het terras waar iemand naast me zat te roken zonder asbak op tafel. Die heb ik verzocht daar lekker mee te stoppen, er staat immers geen asbak. Roken op een terras waar alleen gedronken wordt, geen punt. Maar niet bij lunchrooms of zoals dit geval een koffie-met-gebak tentje. Een roker naast je bordje eten vind ik onsmakelijk.
Volwassenen kiezen er toch ook niet voor om in de rook te zitten? Tja rokers zijn best egoistisch eigenlijk heb ik gemerkt, niet alleen op het forum maar ook om me heen
Yep! Ik ben nog nooit aangesproken door iemand over mijn rookgedrag, mocht iemand naar mij toekomen en zeggen er last van te hebben (op een normale toon uiteraard) ben ik helemaaal niet beroerd om daar rekening mee te houden. Maar iedereen gaat er meteen vanuit dat rokers gelijk een grote bek geven. Ja die zullen erbij zitten, maar er zijn er ook genoeg die rekening willen houden met hoor.
of al die katten eigenaren die geen belasting betalen maar waarvan die schijt beesten wel over schijten laks of niet ik betaal honden belasting dus als mijn hond ergens poept heeft de gemeente dat maar op te ruimen. (doen we natuurlijk niet want tja dan ben je aso enz enz maar feit blijft dat ik de gemeente betaal voor een dienst die ik zelf doe)
Anyway, I'm out, zinloze discussie dit. Succes met jullie rook vrije zones/bubbles en andere shit. Vergeet niet dat het lekker weer is en de zon schijnt..
Whahahah joh je kent me niet eens dus whatever. Met zo'n houding zou ik trouwens niet aardig zijn nee. Als je mij vriendelijk aanspreekt wel. Maar dat is denk heel lastig voor sommige zuurpruimen.
Hier ben je het verplicht op te ruimen, bij jullie ook neem ik aan? Ik vind het echt asociaal om het te laten liggen, zo goor! Ik snap die hondenbelasting ook niet zo meer sinds je verplicht ben het op te ruimen. Is gewoon een extra spaarpotje van de gemeente, heeft niets meer met honden te maken... Tja de katten ben ik het mee eens, maar goed de regels zijn nou eenmaal zo... katten begraven het over het algemeen wel
Dat was met binnen roken toch net zo? Hebben ze ook doorgezet. Hier bij het ziekenhuis mag je alleen roken in zo'n glazen rokershok. Lijkt me vreselijk om daar te staan, maar goed, ik persoonlijk vind het best een goede oplossing . Zeker ook bij het ziekenhuis waar patiënten ook regelmatig een luchtje scheppen (als ze naar buiten mogen, mijn man ligt er ook en helaas 6 weken verplicht binnen )
Belachelijk dat ze willen dat je zelfs in de buitenlucht niet meer mag roken. Ze kunnen beter de sigaretten handel verbieden dan alles rookvrij te maken. Hoeven de rokers niet in een bunker te zitten en de niet rokers hoeven geen steen en been te klagen dat ze in de rook zitten.
Ik erger me krom aan rokers op een terras. Ook als ik zonder kind ben en helemaal als ik aan het eten ben. De sigaret de anderee kant ophouden, andere kant opblazen, denken rokers nou echt dat de buurman er dan vanaf is? Ik ruik het van twee tafeltjes ver. Laatst zaten wij met ons gezin in de strandtent na een heerlijk dagje strand, hoeveel daar gerookt werd was echt niet normaal! We waren al een tafeltje opgeschoven (ga niet vragen aan 4 mensen om niet te roken) komt er eenzelfde club aan. Het is ongezond en het stinkt (ja rokers; ook buiten). Ik ben voor een rookvrij gedeelte op het terras.
Ik wacht nog steeds op je antwoord op mijn vragen over het effect van shs in buitenlucht. Je blijft aandragen hoe gevaarlijk het is voor de andere mensen BUITEN, maar mijn vraag is, in welke mate, op welke afstand en welke omstandigheden van de buitenlucht. Je begon te klagen over mensen die pal naast je zaten in een bushokje, hierboven heb je het over een aantal tafels verderop, en in he volgende bericht over de shs die vanuit een andere tuin door je raam naar binnen waait en jij die vervolgens inademt. Tot welke afstand is gemeten dat deze stofdeeltjes gevaarlijk zijn om in te ademen in de buitenlucht, en in welke concetratie?
Ik denk dat het met die economie heus wel meevalt. Of zullen rokers serieus nooit meer naar een terras gaan als ze daar niet meer mogen roken? Dat lijkt me sterk, er is op een terras meer te doen dan enkel roken.
Sorry, dat had je mij nooit gevraagd? Of ik heb eroverheen gelezen. Maar nee, precieze cijfers weet ik niet. Ik ben geen onderzoeker en heb geen zin om te googlen. Ik weet wel dát er mensen ziek worden en overlijden aan de gevolgen van meeroken en dat het er genoeg zijn voor de politiek om zich er druk om te maken en over na te blijven denken wat er gedaan kan worden om dat te beperken.
Heb ik ook al genoemd, het zijn er jaarlijks een paar honderd, maar daarvoor schijnen rokers een bord voor hun kop te hebben (of een grijze rookwolk). En denk dat de steden in China een mooi voorbeeld geven wat het effect is van roken voor de omgeving. Daar roken mensen het meest en daar is de lucht echt gigantisch vervuild.