Niet als je al ergens zit/staat en er komt dan een roker naast je zitten/staan. Zo zeldzaam is dat niet, want er zijn nogal wat rokers. OT: Lastig. Ik vind het smerig om in de rook te zitten, maarja, als het buiten niet meer mag, waar dan nog wel? Zo'n apart gedeelte klinkt wel goed, maar dat zal waarschijnlijk ook niet geaccepteerd worden, als ik hier zo lees.
hoezo slaat dat nergens op? zij maakt toch ook die keuze? zij kan ook op staan/ ergens anders gaan zitten enz. Dit doet ze dan echter niet maar verwacht wel dat iemand ander zich op haar aanpast, is zij meer aan een ander dan? dacht het niet.
Oh dus ik moet constant weglopen omdat de roker echt niet even kon wachten tot thuis? Dat je nu iets doet wat ongezond is voor jezelf, prima. Maar als je rookt geeft dat ook gezondheidsrisico's voor iedereen om je heen. Dat je geen rekening wil houden met de gezondheid van een ander, dát vind ik asociaal en vooral erg egoïstisch.
Dit is natuurlijk grote onzin. Als ik op een terrasje wil gaan zitten, ga ik expres ergens zitten waar ik geen roker zie. Als ik naar de bus loop, maar er een roker in het bushokje zit of staat, ga ik naast het hokje staan. Maar nee, ik ga inderdaad niet steeds m'n spullen pakken en verplaatsen iedere keer als er iemand in mijn buurt komt zitten en een sigaret opsteekt. En je hoeft me niet zo aan te vallen hoor, ik gaf gewoon op een normale manier mijn mening.
Ik zit heel weinig op een terrasje, dus ik heb er ook niet veel last van. Maar de keren dat ik daar zit lijkt mij het fijn als er niet gerookt zal worden. Maar omdat het buiten is zou er ook best een 2-deling in het terras gemaakt kunnen worden: 1 kant voor rokers en 1 kant voor niet rokers. Maar dat geeft ook weer problemen: Met hoeveel rokers moet je rekening houden? 50/50? Dan kan het dus gebeuren dat je als niet-roker toch tussen de rokers moet zitten, omdat de andere helft vol zit of andersom. En ze moeten iedere dag opnieuw kijken waar de wind vandaan komt, anders waait de rook nog over het niet-rokersdeel.
scheelt dat ik niet rook maar denk je dat al die massa's aan autos/vliegtuigen en fabrieken niet kankerverwekkend en ziekmakend is??
Dus ik zit op een terras te genieten van het lekkere weer. Naast mij komt iemand zitten die een sigaret opsteekt en ik moet mijn spullen oppakken en maar ergens anders gaan zitten? Waar 5 minuten weer een roker naast me komt zitten waarna ik weer op moet staan om een ander plekje te zoeken. Heb je zelf niet door hoe idioot dat klinkt? Dat ik omdat ik ervoor kies gezond te blijven, wat heel normaal is, rekening moet houden met degenen die er een ongezonde en onnodige gewoonte op nahouden?
sorry maar volgens mij val ik je ook niet aan, dit is mijn mening en volgens mij geef ik deze nog best normaal.
Je hoeft het niet met me eens te wezen hoor, als je in een gezonde omgeving wil zitten ga je lekker binnen zitten, daar mag niet gerookt worden en heb je geen last van de rook.
Hoezo is dat een omgekeerde wereld? Zet jij de motor van je auto ook elke keer af als je over een openbare weg rijdt, elke keer als je een fietser of loper tegenkomt? Autorijden naast andere mensen is net zo asociaal.
Nou Moli, ik vind het niet erg netjes van je om over me te posten alsof ik me meer voel dan een ander, want dat is gewoon niet zo. Je reageert wel erg fel. Echt niet nodig.
Ja en dat vind ik dus onzin, dat ik binnen moet blijven zitten omdat een ander zonodig moet roken. Rook gewoon niet, beter voor jezelf en je bent een ander niet tot last.
100% mee eens! Weg met die kanker-stokjes! Er is werkelijk niets smeriger dan roken, vind het ook echt niet kunnen en begrijp ook niet waarom iemand hier bewust voor kiest (met de kennis van nu). Ook altijd jammer dat rokers zelf niet beseffen hoeveel last zij veroorzaken. Ja, blaas je rook maar lekker de andere kant op, maar als de wind mijn kant opstaat, krijg ik het evengoed voor mijn kiezen. En je ruikt het sowieso snel als jezelf niet rookt. Maar dit zijn altijd van die vreselijke discussies waarbij rokers heel flauw gaan reageren en onredelijk worden. Dus zal hier niet meer tijd en energie aan besteden...
Ik vind het overdreven en ik rook zelf niet. Dat rokers niet meer binnen mogen roken vond ik prima,de café's vond ik al vreemd omdat dat toch een plek is waar rokers samenkomen maar als ze buiten niet meer mogen roken dan is het gewoon rokers pesten. Ik vind het ook niet altijd prettig maar dat vind ik van luidlachende mensen ook niet of mensen die dronken op een terras zitten. Maar moet iedereen zich dan maar zo aanpassen en stil praten dat niemand er meer last van heeft. Alle rokers mogen straks allemaal in een ongelooflijk klein hokje of hoekje te paffen en worden dan een beetje behandeld als honden zo. Cafe's zijn allemaal leeg maar daar mogen ze niet roken, terras mogen ze niet roken en dus zitten straks 3 mensen aan een tafel te wachten tot de rokers weer bij hun komen zitten.... Ik vind het gewoon te ver gaan, laat die mensen gewoon van hun sigaret genieten.