Ach zeur niet zo, kom dan helemaal niet meer buiten. Met de uitlaatgassen en weet ik t allemaal wat er buiten rond zwerft in de lucht.
Zolang roken schadelijk is voor de gezondheid, blijft het een probleem.. De meeste rokers herkennen de irritatie's pas van mensen, die niet roken, zodra ze gestopt zijn en het zelf ervaren. Weet er alles van, want ik heb zelf jarenlang gerookt. Sommige situatie's had ik graag terug willen draaien!
ik rook en ik vind het intriest dat men het zo ver wilt laten komen. ja, ik rook, ooit een eigen keuze, maar tis wel een verslaving. met die verslaving spek ik de staatskas en zorg ik er voor dat de niet rokers niet nog meer hoeven dokken aan belastingen. ik vind het zeer egoistisch dat men zo overtrokken reageert op het roken op een terras. wij zijn al uit de horeca verbannen, moet dit ook nog weg? mooiste vind ik nog dat iemand die op een terras zit een mega vette ongezonde hap weg te werken die mij gaat vertellen dat die last van mijn rook heeft.. die verder nog te melden heeft dat ik de gezondheidszorg op kosten jaag, terwijl die het vet van zijn kin loopt af te vegen.. ik heb buren, die geprobeerd hebben mij te verbieden om in de tuin te roken.. terwijl ze zelf wel savonds stiekem jointjes staan te roken onder de slaapkamerramen.. waar ik niet sta. ik hoop dat het niet zo ver gaat komen dat ik niet meer op een terrasje mag roken en nog meer een stempel opgedrukt krijg.
Nou Limmeke, ik zou best een paar euro's meer willen betalen voor een rookvrij en gezond Nederland! Dat gun ik jou wel (en de rest van Nederland uiteraard ook)..
Nog altijd gezonder als een "peukje"! En je blaast of puft geen schadelijk stoffen uit. Waar deze discussie uit eindelijk over gaat
Nou, zo'n schot lijkt me nogal ongezellig. Jemig hee, ik dacht dat de discussie uit de hand was gelopen toen ik mijn eerste bericht in dit topic plaatste, maar het wordt steeds erger. Van niet-rokers die 54 keer het woord 'kanker' moeten noemen in 1 post tot rokers die hun sigaret tot hun identiteit verklaren en het alleen nog maar hebben over 'wij' die niets meer mogen en 'wij' die overal verbannen worden. Het lijkt de kleuterschool wel
Volgens mij schreef jij zelf ooit op deze forum dat je voor je zwangerschap de dag niet kon starten zonder een peuk en een expresso in die trend) Dus dat levensverkortend heb je al genoten blijkbaar, behoorlijk hypocriet om dan ineens zo dramatisch te lopen doen..
Wat een hypocrisie. Iedere keer als een roker een peuk uit het pakje trekt, leest diegene: Roken is dodelijk Roken brengt u en andere ernstige schade toe. Verder nog wisselende teksten als: Rokers sterven jonger Rokers sterven een pijnlijke dood Roken veroorzaakt impotentie Etc. Etc. Kan je vervelend vinden, kan je kleuterachtig vinden, maar het is de pijnlijke waarheid. Eigenlijk moeten rokers de fanatieke anti-rokers dankbaar zijn dat ze hen zo op de gevaren wijzen! Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar verslaafden weten het altijd zo te keren dat ze zich benadeeld voelen.
dat denk ik niet, iedere roker weet dat je van roken kanker kan krijgen en dat je daar aan dood kan gaan en toch blijven mensen roken.