Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos

Ach zeur niet zo, kom dan helemaal niet meer buiten. Met de uitlaatgassen en weet ik t allemaal wat er buiten rond zwerft in de lucht.

2. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Zolang roken schadelijk is voor de gezondheid, blijft het een probleem..

De meeste rokers herkennen de irritatie's pas van mensen, die niet roken, zodra ze gestopt zijn en het zelf ervaren. Weet er alles van, want ik heb zelf jarenlang gerookt. Sommige situatie's had ik graag terug willen draaien!

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Neee dat is anders snap dat dan! ;)

4. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Gewoon heel duur maken die kankerverwekkende stinkstaafjes.

Echt duur.

5. zonnestraal21

Het is al duur..

Nu nog alle fastfoodketens verbieden. Nouja eigenlijk alles wat maar ongezond is.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik rook en ik vind het intriest dat men het zo ver wilt laten komen.

ja, ik rook, ooit een eigen keuze, maar tis wel een verslaving. met die verslaving spek ik de staatskas en zorg ik er voor dat de niet rokers niet nog meer hoeven dokken aan belastingen.

ik vind het zeer egoistisch dat men zo overtrokken reageert op het roken op een terras. wij zijn al uit de horeca verbannen, moet dit ook nog weg?

mooiste vind ik nog dat iemand die op een terras zit een mega vette ongezonde hap weg te werken die mij gaat vertellen dat die last van mijn rook heeft.. die verder nog te melden heeft dat ik de gezondheidszorg op kosten jaag, terwijl die het vet van zijn kin loopt af te vegen..

ik heb buren, die geprobeerd hebben mij te verbieden om in de tuin te roken.. terwijl ze zelf wel savonds stiekem jointjes staan te roken onder de slaapkamerramen.. waar ik niet sta.

ik hoop dat het niet zo ver gaat komen dat ik niet meer op een terrasje mag roken en nog meer een stempel opgedrukt krijg.

7. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ooh.. echt? Leg uit :D ik snap het niet 😂

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Of alleen nog maar chocolade sigaretten verkopen ;)

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jeetje, krijg jij geen spierpijn van dat continu opgeheven vingertje?

10. zonnestraal21

Dit dus

11. zonnestraal21

Nee ook niet dat is ongezond:D

12. zonnestraal21

Staat een paar pagina's terug. Ik weet het niet meer sorry🙈.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat lief, dank je :D

14. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Nou Limmeke,

ik zou best een paar euro's meer willen betalen voor een rookvrij en gezond Nederland! Dat gun ik jou wel (en de rest van Nederland uiteraard ook)..;)

15. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Nog altijd gezonder als een "peukje"! En je blaast of puft geen schadelijk stoffen uit. Waar deze discussie uit eindelijk over gaat :p

16. Nou, zo'n schot lijkt me nogal ongezellig.

:D

Jemig hee, ik dacht dat de discussie uit de hand was gelopen toen ik mijn eerste bericht in dit topic plaatste, maar het wordt steeds erger. Van niet-rokers die 54 keer het woord 'kanker' moeten noemen in 1 post tot rokers die hun sigaret tot hun identiteit verklaren en het alleen nog maar hebben over 'wij' die niets meer mogen en 'wij' die overal verbannen worden. Het lijkt de kleuterschool wel :D

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij schreef jij zelf ooit op deze forum dat je voor je zwangerschap de dag niet kon starten zonder een peuk en een expresso in die trend)
    Dus dat levensverkortend heb je al genoten blijkbaar, behoorlijk hypocriet om dan ineens zo dramatisch te lopen doen..

18. Dappertje Dik

Whoehaa hilarisch dit!!!

Ga zo door, ik vermaak me kostelijk!:D:D:D

19. Dappertje Dik

Wat een hypocrisie.
    Iedere keer als een roker een peuk uit het pakje trekt, leest diegene:

Roken is dodelijk
    Roken brengt u en andere ernstige schade toe.

Verder nog wisselende teksten als:

Rokers sterven jonger
    Rokers sterven een pijnlijke dood
    Roken veroorzaakt impotentie
    Etc.
    Etc.

Kan je vervelend vinden, kan je kleuterachtig vinden, maar het is de pijnlijke waarheid.

Eigenlijk moeten rokers de fanatieke anti-rokers dankbaar zijn dat ze hen zo op de gevaren wijzen! Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar verslaafden weten het altijd zo te keren dat ze zich benadeeld voelen.

20. Moli

Moli Niet meer actief

dat denk ik niet, iedere roker weet dat je van roken kanker kan krijgen en dat je daar aan dood kan gaan en toch blijven mensen roken.

Deel Deze Pagina