Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    foei foei foei wat een gedoe!!
    laat iedereen lekker doen wat ze willen. Het is niet zo dat als je niet rookt dat je de garantie krijgt op een lang leven. Man 1 nooit gerookt werd dood gereden op zijn 28ste. Moeder nooit gerookt krijgt nierkanker jaar dood. Oma 96 jaar rookte een pakje per dag. Het is kans dat je er ziek van word en er aan dood gaat. En dat weten de rokers zelf ook wel. Net zo goed als ze mensen die dagelijks een wijntje drinken de kans hebben op leverkanker. Mensen die dagelijks zich bevinden in het verkeer een kans hebben op een dodelijk ongeval.
    Als mensen nou gelukkiger worden van sigaretje een wijntje een jointje of wat dan ook. Laat dan toch zo zijn. Als je straks tussen 6 planken ligt en terug denkt en kan zeggen ik heb een mooi leven gehad. Is het prima toch.

Leef en laat leven

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als we nou iedereen lekker laten. En niet telkens mensen die roker af gaan blaffen. Wordt het een stuk leuker van op zp..

3. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Zal ik zeker doen en zal aan je denken dappertje ;). En voor je het nog niet wist met je gekanker.. dat is genetisch bepaald. Je worder er mee geboren of je word er niet mee geboren. En als je ermee geboren word krijgt je het zoiezo (mits je niet word platgetreden of iets in die richting) dus roken veroorzaakt het niet maar het versnelt het proces wel..

4. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Jezus, ben ik even blij dat ik in België woon :D

Ik denk ook niet dat degene die roken zoooooo graag willen verbieden denkt aan de horeca uitbater. De gemiddelde mens die meermaals per week op café komt is een roker. Als die straks alleen nog in zijn eigen huis mag roken ga jij dat verlies van die man die dan niet meer komt niet goed maken met 5x in de zomer een terrasje doen.

Ik denk dat een oplossing is om bvb een uitbater zelf een keuze te laten maken, zo zullen er heust terrassen of plekjes op het terras komen waar niet gerookt mag worden en waar jullie gezellig kunnen gaan zitten.

Roken in speeltuinen is sowieso not done.

5. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Sorry kusjes dat ik dat zo platvloers zij, ik had je bericht niet gezien over je man :(

6. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ontzettend respectloos om met zulke ziektes te spotten, dame!

7. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee joh haha. Ik sta denk ik niet heel anders in het leven als jou. Ik vind dat iedereen moet doen wat ze willen. En 1 zekerheid heb je in het leven en dat is dood gaan. Alleen wanneer weet niemand :D
    Leef daarom lekker het leven wat jij als persoon wilt leven. Perfecte mensen hebben we immers genoeg op de wereld ;)

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Waar gáát dit over. Ik wilde even bijlezen maar zie de laatste berichten en neem niet eens de moeite.. En woorden als gekanker vind ik net als friesin ronduit triest.
    Teken van onmacht.

Denk dat dit topic wel op slot kan ts?

9. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Friesin, ik spot er alles behalve mee, ik duid er op dat zij in bijna iedere zin dat woord gebruikt... als iemand er niet mee zou spotten ben ik dat wel..

10. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Beter lezen jullie even terug Hoe dappertje dat woord overal gebruikt, dan snap je wat ik bedoel..

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Serieus...hoe oud zijn jullie? Jullie gedragen je echt als kleuters hierzo. Wat...ik zie kleuters beter communiceren.
    Zij zei dit...
    Jamaaar zij zei dat!!!

Hilarisch gewoon.

12. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Omdat ik er schijt ziek van word dat mensen dat maar te pas en te onpas overal maar neer kwakken zonder er bij na te denken. Ik heb hier mensen van het terrein afgestuurd omdat het blijkbaar voor sommige een "fancy" woord is voor de vergrotende drap terwijl we hier 2 klanten hebben die opgegeven zijn Door die ziekte

13. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Drap is trap

14. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Dan zou ik het de volgende keer wat anders formuleren😉
    Want als je het zo leest klinkt het behoorlijk hard..

Dames, ik wens jullie allen een lekker vrij leven toe in alle gezondheid!

Ik neem afscheid van dit topic, want ik heb het idee dat sommige rokers, niet rokers en ex rokers elkaar niet serieus nemen en daarbij deze discussie volkomen uit de hand loopt!

15. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Ja snap inderdaad dat het raar staat als dat het eerste bericht is wat je leest. Dan is het net of ik de spot ermee drijf inderdaad. En je hebt helemaal gelijk

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Dames,

Dit topic loopt niet helemaal gezellig.
    Zullen we de ander in haar waarde laten en het op die manier wel leuk laten verlopen?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

17. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hahaha! Moet je doen :p
    Heb ik ook gedaan en lekker dat ie was!!!

Even OT, ik vind het serieus te belachelijk als er ook niet meer op het terras gerookt mag worden. Een rook en rookvrij gedeelte zou een oplossing kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat echt gaat werken. Want sommige mensen hebben volgens mij een ontzettend rot leven en het enige wat ze kunnen is zeiken, mekkeren en janken. Het is toch nooit goed.
    En idd gezond is het niet, maar als iedereen zich iets minder met elkaar zou bemoeien zou de wereld een stukje gezelliger wezen.

18. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Helemaal met je eens linnepin. En dat geloof ik zeker! Kijk er stiekem best naar uit hihi!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Astma is inderdaad best naar.
    Maar een ontzettend rotleven is wel erg overdreven en 'alleen maar janken' doe ik ook niet, ondanks dat ik veel last heb van roken.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik zeg sommige.. Dat je je aangesproken voelt

Deel Deze Pagina