Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    moli zit al te lang zonder sigaretje denk ik :p

2. Moli

Moli Niet meer actief

ik vind het onzin dat rokers niet meer binnen mogen roker omdat niet rokers dan zeuren.

als hun gewoon thuis blijven is het beter voor hun en zijn ze een ander niet tot last. :D

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het stom dat een slechte en voor de hele samenleving ongezonde gewoonte als zo normaal wordt gezien dat iedereen die er niet aan mee wil doen thuis zou moeten blijven.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Je hoeft niet te roken, wil je dat wel, moet je rekening houden met anderen. Als je niet rookt, val je ook niemand lastig. Thuis blijven omdat iemand anders persé moet roken is onzin.

Maar goed, ik vind roken op het terras verbieden een beetje te ver gaan. Ik rook zelf niet en vind het vies, maar ik moet zeggen dat ik maar heel weinig last heb van rokende mensen op een terras.

5. Moli

Moli Niet meer actief

maar het is geen gewoonte.

6. Moli

Moli Niet meer actief

ja tuurlijk;)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja, en?
    Word je net zo boos op elke voorbij rijdende auto of bus (oh, nee, daar ga je zelf instappen als je in zo'n hokje wacht) die het waagt om in jouw aanwezigheid op straat uitlaatgassen te versprijden.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik net al schreef, dit is natuurljk de omgekeerde wereld.

Ik snap dat je reacties uit wil lokken, maar het is natuurlijk belachelijk dat iemand in vieze rook zou moeten zitten en schadelijke stoffen binnen zou moeten krijgen, omdat iemand anders een ongezonde verslaving heeft.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    In welk opzicht is het geen gewoonte?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met de auto rijden is (meestal) noodzaak, roken niet...

11. Moli

Moli Niet meer actief

meen je dit serieus???

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar dan gaan alle mensen die buiten last hebben van de rook toch lekker binnen zitten? Daar is het na een hoop geklaag inmiddels rook vrij namelijk;):cool:

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik denk dat we inmiddels in een tijd leven waarin we in onze maatschappij niet meer helemaal zonder auto's zouden kunnen. Dit in tegenstelling tot roken waar de maatschappij echt wel zonder kan. Maar inderdaad, ik vind wel dat mensen heus wat vaker de auto zouden kunnen laten staan. Ik ken genoeg mensen die de auto nemen om naar de supermarkt vijf minuten verderop te gaan. Neem lekker de fiets of ga lopen. Een bus is al minder ongezond dan een auto (want als een bus vol zit zou het zo eens 40 à 50 auto's kunnen schelen). En ik ben blij met de ontwikkeling van elektrisch rijden, dat scheelt een heleboel vervuiling.

14. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    "Er was eens een roker met veel macht die de wereld wist te verdelen twee delen:rokers en niet-rokers. De niet-rokers werden verbannen naar een bunker waar zij niet meer konden zeuren over sigaretten rook en de rest van de wereld werd gaanbaar voor de rokers. Ondanks de grijze lucht die nu over de wereld hing, waren de rokers zeer gelukkig met deze revolutie en toen leefde de rokers nog lang en gelukkig... Oh nee, correctie: zij leefde gelukkig tot het hoestje begon, de kanker alle organen bereikte en aan een langzame pijnlijke dood bezweken. Einde."

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik vind het een beetje onzin, apart gedeelte is echt niet haalbaar hoor, zoals iemand eerder al schreef hoeveel ga je doen en wat als het ene gedeelte vol zit? en met de wind ed.

Ik probeer altijd rekening te houden met niet rokers en als mensen mij het normaal vragen wil ik ook echt wel even weglopen extra opletten (doe ik meestal al zelf maar ik zie wel eens wat over het hoofd)

maar mensen die al beginnen met nephoesten zodra je je sigaretten pakt heb ik een bloedhekel aan en dan houdt ik ook al gelijk geen rekening meer met je.

leuk bedacht maar nee, naast dat het gewoon rokertje pesten is en niet haalbaar ook ontzettend slecht voor de horeca.

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    En dat vind ik stom. Roken is geen noodzaak, het is niet nodig, je kan prima leven zonder (beter leven zelfs). Het enige wat het is, is vies en ongezond. En omdat ik niet mee wil roken moet ik maar binnen gaan zitten? Omdat een roker geen rekening wil houden met de gezondheid van een ander?

17. Moli

Moli Niet meer actief

was er maar zon bunker.... :D;)

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant

Ho Ho Ho, niet alle rokers reageren zo hè 😉

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere

waar denk jij dat de economie op draait? als heel nederland tegelijk stopt met roken dan zijn we nog meer failliet als dat Griekenland is;)

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    vind het wel wat ver gaan om terrassen rookvrij te maken, maar ik denk dat als er bijvoorbeeld op een groot terras een rookvrij gedeelte is ik daar zeker gebruik van zou maken. niets zo vies als wanneer je net aan het eten bent met het mooie weer, en de buurman steekt zijn sigaar of sigaret op.
    Echter spreek ik iemand er niet op aan, omdat diegene vrij is in het roken van zijn/haar sigaretje, en als ik er veel last van heb, kan ik zelf vragen om dan ergens anders te mogen zitten/of loop ik ergens anders heen.
    Ik ben overigens zelf een NIET roker!

Deel Deze Pagina