Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moli

Moli Niet meer actief

ja dan ga je binnen zitten.

jij houdt toch ook geen rekening met de kwaliteit/kwantiteit van leven van een roker?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ongezond prima, maar IK vind roken echt niet vies, sterker nog, ik vind het heerlijk. Ik hou als roker zijnde prima rekening met een ander maar het houdt een keertje op.
    Daarnaast maakt een rookverbod op het terras de horeca nog verder kapot naar mijn mening.

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Pfff ik vind dit echt weer betutteling eerste klas.

Ik ben zelf geen roker (9,5 jaar geleden gestopt), dus mij maakt het verder niet uit. Maar dit zou de doodsteek zijn van veel horeca gelegenheden, want als er op het terras niet gerookt mag worden, waar dan wel? Aangezien veel horeca geen rookhok hebben.

Ik vind dat wij een beetje doorslaan met alle regeltjes en vooral nieuwe regeltjes verzinnen en regels voor regels verzinnen.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja, dat is zo. Sigaretten leveren de economie helaas veel geld op. En mensen die ernstige gezondheidsklachten krijgen van roken leveren ook veel geld op. Niemand verdient geld op gezonde mensen, er wordt daarnaast wel veel verdiend op zieke mensen.

Maar eh...ik ben liever failliet dan ziek.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Waarom moet een roker per se roken op een terras? Een roker kan toch ook gebruik maken van horeca zonder daarbij een sigaret nodig te hebben? Een roker kan toch gewoon op een terras van een drankje en een lunch genieten zonder daarbij ook te hoeven roken?
    Als rokers zouden inzien dat je ook kan genieten van een hapje en een drankje zonder te roken zouden ze gewoon gebruik kunnen maken van rookvrije horeca en hoeft de horeca dus geen klanten te verliezen.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Zie je, JIJ vindt roken echt niet vies. Andere mensen die met jou op het terras zitten wel en daar rekening mee houden zou weinig kwaad kunnen...

7. Moli

Moli Niet meer actief

omdat het een verslaving is en geen gewoonte.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar je kan enge ook omdraaien. Met mij zijn er nog een heleboel anderen die roken niet vies vinden waar jij als niet roker rekening mee zou kunnen houden.;)

9. Moli

Moli Niet meer actief

dat is er toch gedaan??? het is binnen rookvrij....

10. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Jij wil in een Utopia leven, maar dat is niet haalbaar. Dus even realistisch blijven. ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voel me niet geroepen om rekening te houden met de verslaving van een ander, als ik er last van heb.

Doorgaans heb ik er op een terras weinig last van, dus vind ik het prima als iemand dan rookt. De meeste rokers excuseren zich ook als er per ongeluk rook onze kant op komt en zo hoort het ook vind ik. Dan is iedereen tevreden :)

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat vind ik geen excuus. Een roker is niet verslaafd aan sigaretten geboren, ooit heeft diegene de keuze gemaakt om te gaan roken terwijl hij wist dat het ongezond en verslavend is (want dat weet iedereen). Ja, het is verslavend, maar dat is het probleem van de roker, die is eraan begonnen. Dat moet je niet het probleem van de niet-roker maken.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tja..
    ik denk idd ook dat als ze dit door willen zetten dat ze het de horeca nog moeilijker maken dan dat ze het al hebben.
    heel veel cafe's en restaurants hebben al een harde klap gekregen door het rookverbod of zijn failliet gegaan.
    hiermee krijgen ze nadat ze weer wat aan het opkrabbelen zijn nog weer een trap na.
    ik snap dat de overheid ook wil stimuleren om toch te stoppen maar hoe ver wil je er in door?
    ik denk dat er meer serieuze zaken zijn waar ze zich beter mee bezig kunnen houden..

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje wat ben jij een moraalridder. Drink je ook geen alcohol (is ook een bewust slechte keuze)? ga je niet met de auto? Gebruik je geen plastic verpakkingen? Is ook allemaal heel erg slecht.

Toen ik op mijn 13e begon met roken was ik mij niet geheel bewust van de gezondheidsrisico's hoor. Dat het daadwerkelijk verslavend was zal ik ook nog niet helemaal begrepen hebben.
    Daarbij vind ik het echt een ongelofelijk gezeik dat dit serieus een discussie is over BUITEN roken. Laat iedereen lekker z'n eigen ding doen bemoei niet zo met een ander.

15. Moli

Moli Niet meer actief

helemaal mee eens

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Rokers moeten gewoon thuis roken...dan is deze discussie niet nodig.

Roken heeft geen enkel nut en is niet nodig...dus kun je prima ergens doen waar anderen er geen last van hebben.

Op een terras zitten is niet om te roken maar om een drankje ( of wat ze daar nog meer verkopen) te nuttigen. Sigaretten voegt daar niks aan toe.

Nu moeten we er allemaal niet van wakker gaan liggen...want dat schijnt erger te zijn dan roken....

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Juist...dit klopt helemaal. Is gewoon een feit.

Ik ben vroeger ook bewust met roken begonnen...ook weer heel bewust gestopt ( al dik 11 jaar geleden trouwens)

18. Moli

Moli Niet meer actief

:D;)

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik drink geen alcohol, maar als ik een biertje zou drinken breng ik daarmee niet de gezondheid van een ander in gevaar. Dat in tegenstelling tot wat een roker doet als hij naast iemand een sigaret opsteekt. Dat vind ik een behoorlijk verschil.

Het boeit mij niet dat iemand iets doet wat voor hemzelf ongezond is. Zolang je die ongezonde levensstijl maar niet aan een ander oplegt en dat doe je wel wanneer je rookt in nabijheid van iemand anders. Want diegene rookt gewoon je halve sigaret mee. Ja, ook buiten.

Overigens leerde ik al op de basisschool dat roken slecht en verslavend is. Mijn zusje van 14 weet ook prima dat ze er om die reden niet aan moet beginnen. Dus als jij dat op je 13e niet wist, wie zijn probleem is dat dan?

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ueh... ben je bekend met een gemiddelde 13, 14 jarige? Rationeel denken zit nu niet echt in de aard van een puber, helaas (met uitzonderingen daar gelaten).

Deel Deze Pagina