Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Daarom hebben pubers ouders en leraren en hoeven ze niet zelf beslissingen te maken over hun leven en gezondheid...
    Het is ook maar net waar je mee opgroeit. Mijn ouders zijn allebei anti-roken en hebben ons ook altijd meegegeven er nooit aan te beginnen omdat het zo vreselijk slecht voor je is. Daarom is geen van ons ook ooit aan roken begonnen, wij wisten genoeg om ook op 13-jarige leeftijd nee te kunnen zeggen tegen een sigaret.
    Stukje opvoeding dus.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn probleem niet hoor, want ik heb geen enkele moeite met roken. Maar knap dat jouw zusje zo sterk in haar schoenen staat en zo rationeel kan nadenken op haar leeftijd. Ik kon dat toen niet. Gelukkig is dat nu helemaal bijgetrokken.

Maar als jij in het vliegtuig/auto stapt kies je er ook bewust voor de gezondheid van een ander te schaden. Doe je dat ook niet?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh doe niet zo kortzichtig. Mijn ouders zijn ook anti rook. Wat het voor mij als puber alleen maar nog aantrekkelijker maakte. Dat betekend niet dat mijn ouders gefaald hebben in de opvoeding of dat mijn opvoeding minder was dan die van jou.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat vind ik anders, want als ik in een auto stap doe ik dat omdat het nodig is, omdat ik ergens naartoe moet waar ik zonder die auto niet kom. Als ik ook op de fiets of met de metro kan dan doe ik dat.

Roken is nooit nodig.

Jij heb geen moeite met roken, prima. Maar val er dan ook een ander niet mee lastig. Ik vraag me nu overigens heel erg af of je door blijft roken nu je zwanger bent. Al geloof ik niet dat ik het antwoord wil weten...

5. Moli

Moli Niet meer actief

Linnaea, snap eigenlijk dan niet zo goed waarom jij een kind op deze wereld wil/gaat zetten aangezien deze helemaal niet zo gezond is.

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ja, van mij mag het geheel verboden worden bij openbare gelegenheden en dus ook op het terras.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Hahaha... Dat is makkelijk! Mijn ouders konden hoog en laag springen wat ze wilde, maar een ander leuk onderdeel van puberen is dat je absoluut doet wat je ouders je verbieden.

Ik zal het even doorgeven aan mijn ouders. Het is tenslotte hun schuld dat ik gedaan heb waar hun mij voor probeerde te behoeden :p.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Omdat ik denk dat de wereld, gelukkig, steeds gezonder zal worden. Auto's worden steeds meer elektrisch, vliegtuigen ontwerpen steeds weer nieuwe dingen waardoor minder brandstof nodig is, milieuvervuiling wordt steeds meer aangepakt, minder roken wordt gestimuleerd. En zelf kan ik ook een hoop doen, wat ik ook ga doen, om mijn kind te behoeden voor chemische, giftige en onnatuurlijke stoffen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

nee ik rook niet tijdens mijn zwangerschappen. Dat lijkt mij nogal vanzelfsprekend.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    De auto is nooit 'nodig'. Er bestaat altijd nog en verantwoorde keuze, zoals de trein, de bus een fiets.

Een auto valt wel degelijk onder milieuvervuiling waar anderen last van hebben hoor. Een stukje gemakzucht.

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    In dat geval adviseer ik een bunker.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hahahaha eens!:D:D:D

13. Moli

Moli Niet meer actief

dat is misschien allemaal een 50 jarig plan, behalve de laatste zin.
    dan heeft jouw kind daar toch ook mee te maken ongeacht welke opvoeding hij/zij krijgt.

Ik wist toen ik 13 was ook dat roken slecht/vies en verslavend was omdat mijn moeder me dat geleerd heeft maar het is niet de schuld van haar dat ik te nieuwsgierig was hoe roken was. Nu ben ik blij dat ik al jaren niet meer rook maar dat was toen anders en zeker geen fout in de opvoeding.

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Het gaat niet om verbieden, mijn ouders hebben ons nooit verboden om te roken. Nooit voorgelicht, nooit met ons gesproken erover. Wij zijn gewoon opgegroeid met de wetenschap dat roken ongezond en verslavend is en dat was genoeg om er niet aan te beginnen.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Leuke discussie is het geworden!

Wat ik wil toevoegen voor degene die zeggen: maar als tiener ben je dwars en ga je roken.
    Als je volwassen bent kun je ook weer STOPPEN, oke het kost je energie, en gaat niet vanzelf maar het kan wel!
    Toen wist je misschien niet goed wat voor effect het op je lichaam had, maar nu toch ondertussen wel...

(het maakt mij verder niet uit hoor of je wel of niet rookt, maar het is altijd nogal makkelijk om te zeggen dat je het als tiener allemaal niet wist etc....)

16. Moli

Moli Niet meer actief

+

maar dan ligt dat aan jouw als persoon niet aan de opvoeding van je ouders.

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    O ik wist ook dondersgoed dat roken verslavend is en slecht. Maar nogmaals: rationeel denken gaat een puber over het algemeen niet goed af. Het is stoer en daarmee is de kous af.

Tot ze 27 zijn en zichzelf voor de kop slaan omdat stoppen niet zo lekker gaat zonder 80 kilo aan te komen.

Spijt komt na de zonde...

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Niet overal komt een trein en niet alles is te fietsen. Ik zie mezelf al gaan straks als ik moet bevallen, met weeën op de fiets naar het ziekenhuis... Soms is een auto nodig. Maar wel zo weinig mogelijk.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben al twee keer 9 maanden lang gestopt. Maar ik wil buiten mijn zwangerschappen om helemaal niet stoppen met roken.

20. Moli

Moli Niet meer actief

je kunt thuis bevallen, heb je geen auto nodig;).

nee sorry die is flauw.

Deel Deze Pagina