Met weeën autorijden? Nee DAT is verantwoord. En nog: er bestaat zoiets als een taxi. Allemaal middelen die er voor zorgen dat het bezitten, dan wel regelmatig gebruiken van een auto onnodig is. En waar een trein niet komt, rijdt dikwijls een bus. Of je moet heel ver doordenken en je woont midden in de Sahara? Al lijkt dat mij, gezien je forum-activiteit heel onwaarschijnlijk.
Ik bezit ook geen auto, heel bewust niet omdat ik het ten eerste veel te duur vind en ten tweede slecht voor het milieu. Dus als ik straks naar het ziekenhuis moet dan laat ik me brengen, die enkele keer dat fietsen geen optie is. Verder doe ik alles fietsend of met de metro. Mijn vader woont overigens in een dorpje waar geen trein, bus of ander openbaar vervoer komt. Zelfs op de fiets ben je aardig lang onderweg naar een dorp waar wel iets rijdt. Dus ze bestaan zeker, daarvoor hoe je niet naar de Sahara.
Dat dat valt ook wel weer mee, industrieterrein Moerdijk bijvoorbeeld is alleen bereikbaar met eigen vervoer en dat is toch een redelijk groot bedrijventerrein. En zo zijn er nog veel meer gebieden die niet goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Maar zelf pak ik als het even kan de fiets. En dat is heel vaak, als mijn man niet in het ziekenhuis ligt . Nu heb ik echt de tijd niet om alles met de fiets te doen, met de kinderen langs papa te gaan en boodschappen te doen. Dus helaas, geheel tegen mijn principes in, pak ik nu bijna elke dag de auto naar mijn werk (6,5 km enkele reis). Alleen op donderdag is er geen tijdsdruk, dus dan fiets ik wel Ik wil mijn kinderen ook meegeven dat het niet goed is om altijd maar de auto te pakken.
Absoluut verbieden! Wat mij betreft nog een stapje verder: roken alleen in je eigen huis. Dat mensen ervoor kiezen om te roken, prima. Maar ik hoef niet mee te roken.
Ik ben hier tegen. En nee ik rook niet Ik vind dat er genoeg rookvrije plekken zijn gecreeërd. En vind het onzin dat een roker steeds maar weer moet wijken voor een niet-roker. Ja ik vind het ook niet altijd lekker om rook in mijn gezicht te krijgen,maar dan vraag ik het gewoon heel netjes of ze de sigaret de andere kant willen ophouden of de andere kant willen op blazen. En 9 van de 10x word hier niet moeilijk over gedaan.
Ze zegt toch ook niet dat ze zelf wilde gaan rijden? En of je nou een auto voor de deur hebt staan die je nauwelijks gebruikt, of gewoon geen auto hebt (en dan soms een taxi past), maakt ook niet echt uit natuurlijik. Of je nou je eigen auto pakt of een taxi, zijn allebei vervuilers. Maar dit gaat helemaal niet meer over roken. Ik vind roken en autorijden een kromme vergelijking. Al zou ik het wel prettig vinden als meer mensen de auto wat vaker zouden laten staan
Ja, het mag van mij meteen afgeschaft worden. Ten eerste omdat ik het gewoon ranzig vind om in rook te zitten en ten tweede omdat dit nog meer profijt gaat geven voor volgende generaties. Roken wordt hierdoor nog minder aantrekkelijk en minder trendzettend als je nergens meer terecht kunt met je sigaretje dus hopelijk meer mensen die gaan stoppen en minder mensen die er aan beginnen.
hou je portemonnee dan maar klaar aangezien de belastingen dan drastisch omhoog gaan dan komt er geen volgende generatie meer omdat niemand het kan betalen hahah.
De overheid is gelukkig niet afhankelijk van de belasting op sigaretten... Dat halen mensen er vaak bij...maar het aandeel dat is echt verwaarloosbaar
Wat iemand boven mij ook al zei, ik geef lessen economie en de accijns op sigaretten is maar een heel klein deel van wat er bij de overheid binnenkomt. Plus dat die inkomsten weliswaar afnemen, maar dat de overheid vervolgens een hoop geld kan besparen op gezondheidszorg als veel minder mensen ongezond zijn en dus minder gebruik maken van artsen.
Helemaal mee eens! Onze buren roken in de tuin en daar hebben wij vaak al zoveel last van, vooral ikzelf ivm astma.
Nou nou, overdrijven is ook een vak... Maar als we dan toch gaan overdrijven, Ik hou er graag mijn portemonnee voor klaar als ik daar mijn steentje aan bij kan dragen zodat mijn dochters later minder aangestoken worden om te beginnen met roken. Zou fijn zijn als iedereen er zo over denkt. Net alsof geld het goed maakt en alsof we maar dankbaar moeten zijn omdat rokers bijdragen met belastingcenten.
Ja inderdaad...ik ook. Ik kan ons raam achter niet open doen eigenlijk zonder dat er rook van de buren door komt. Waardeloos.
Absoluut verbieden. Ik hoop ook dat we de kant van New York opgaan wat betreft rookbeleid. Smerige gewoonte. Zitten we lekker in de tuin gaat de buurman in de tuin ernaast staan roken. Die rookt niet in huis ivm de kinderen. Dat is mooi, maar nu zitten wij in de stank. En ik mag lekker meeroken tijdens m'n zwangerschap. Sowieso vind ik dat al vies, maar nu ik zwanger ben vind ik het gewoon niet kunnen ivm baby. Heb echter het gevoel er niets van te kunnen zeggen :x het is zijn tuin namelijk. Maar ondertussen doen wij vaak de pui dicht omdat anders ons huis naar rook ruikt. Of we gaan binnen zitten.
M'n ouders roken. Ze zijn geweldig maar ik heb zo'n hekel aan het gerook. Als dochter komt roken ze niet in huis, maar toch. Ik zou zo graag willen dat ze stoppen. De kans dat ze dat doen is eigenlijk 0.
Alle auto's ,bussen,vliegtuigen,brommers,motoren verbieden! Mijn kind moet wel op groeien met die smerige lucht!