Roken op het terras verbieden?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    En ik geloof trouwens dat alcohol in het openbaar verboden is? In ieder geval op veel plekken in Nederland. Waarom roken dan nog niet, terwijl alcohol drinken niet schadelijk is voor andere mensen die op straat lopen en roken wel.

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik lees hier al iets over alleen binnen roken, of alleen in de tuin roken. Maar ik kom vaak zat topics tegen waarbij men niet wil dat de buren in de tuin roken, want dan waait het bij hun naar binnen.
    Binnen in hun eigen huis roken mag ook niet, want daar wonen de kinderen ook.
    Waar moet een roker dan nog heen?

Ik begrijp echt wel dat roken als een asociale bezigheid wordt gezien. Ik ben het daar mee eens. Maar je moet die mensen wel een plek geven om te roken, of die mensen gratis hulp bieden om er van af te komen.
    Eigenlijk zouden ze tabak gewoon moeten verbieden. Maar ja, dat zie ik er nog niet van komen.

3. Nee, daar verdient de overheid echt veel te veel aan, om tabak te verbieden. Ik denk dat de insteek beter zou kunnen zijn om het heel erg te demotiveren om te beginnen met roken. Maar dat gebeurt nu al, denk ik...

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat gaat mij dan weer veeeeeeeel te ver. In je eigen tuin moet je gewoon kunnen roken.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Van mij mogen ze best in hun eigen tuin roken. Heb ik ook last van als de wind mijn kant op staat, dan kan ik niet in de tuin zitten. Maar ik kan mensen niet gaan verbieden om te roken op hun eigen terrein.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dat klopt wel en het gaat mij er ook niet echt om wat slechter is maar hoe er over rokers gedaan word.

7. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Want als je niet rookt drink je automatisch alcohol? En rokers drinken dan geen alcohol of doen zij dit beide? En als niet rokende-niet alcohol drinker, dan ben je..... Suikerverslaafd? En hoe zit het dan met drugs? :p
    grappig dat rokers altijd met alcohol vergelijken omdat dàt super ongezond is. ;)

Het is echt bijzonder dat rokers niet (willen) inzien hoe vervelend die sigaret is voor de mede mens. En ja, ik vind het elke keer weer mega irritant om de rook van een ander te moeten inademen. Ik kies ervoor om gezond te leven, maar krijg dagelijks uitgepufte rook in mijn longen en ook werkelijk overal: speeltuin, winkelstraat, in de file, in mijn eigen huis door de buurvrouw. Bovendien sterven er jaarlijks enkele honderden Nederlanders aan passief roken, dit zijn dus mensen die niet voor deze smerige verslaving hebben gekozen en hier wel aan overlijden.

En geen zorgen voor de horeca, want schijnbaar zijn niet rokers alcohol drinkers en komen zij dus echt wel een wijntje nuttigen op een terrasje! (Grapje!!!)

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik word altijd een beetje opstandig van mensen zoals jij.. Als jij met zo'n attitude naast me op een terras zou zitten zou ik er speciaal voor jou nog 1 extra opsteken.
    En ik moet leren dat ik ook kan eten en drinken zonder te roken? Wat moet ik precies leren dan en van wie? Misschien moet jij eens leren om niet zo te zeiken.
    Tevens kan ik het ook prima enorm gezellig hebben zonder te roken.. Ik rook dan ook niet voor de gezelligheid maar omdat ik het heel erg lekker vind.

ontopic; denk dat een rookverbod voor terrassen heel lastig is, want waar trek je de grens? Binnen een straal van hoeveel meter mag dan niet meer gerookt worden?

En voor de pieperds waarvan de buren, in hun eigen tuin!, roken; ga lekker vrijstaand wonen! Heb je totaal geen last van buren. Ik doe het ook, bevalt me prima!

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    in de file? 😂 Raampje dicht doen dan..

Weet je ik begrijp best dat het enorm vervelend is/kan zijn. En ik vind ook dat mensen niet al te veel last van mijn gerook hoeven hebben, maar het is vaak de manier waarop dingen gezegd en gedaan worden.

10. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    In de file??? Je kan je in de file beter druk maken over de fijnstof van de auto's om je heen dan om wat sigarettenrook hoor.
    O ja, ik rook niet :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja moet kunnen maar niet onder mijn raam

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dus als jij alleen maar rookt omdat je het lekker vindt, wat is dan het probleem om het even te laten als je op een terrasje zit?

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Vind het geen verkeerd idee. Ik hoef niet mee te 'genieten' met andermans verslaving waar ik niet om vraag.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben gestopt met roken maar vind dit zo een onzin! Echt grote onzin!!!
    En dan? Niemand mag nog roken op terras? Hoe zal het dan met de horeca gaan? Denk dat de helft kan sluiten.
    En wat nog? Nog meer mensen die stoppen met roken. Zal de overheid blij mee zijn.;) boetes nog maar eens verhogen? Cola op terras 5 euro laten worden? Benzineprijzen nog maar wat omhoog doen. Nog wat meer rare rekeningen in de bus krijgen waar niemand iets van begrijpt maar wel iedereen moet betalen puur omdat ze hun geldpotje zien slinken?

Laat mensen toch hun sigaretje roken. In de stad wonen of in een file zitten te tuffen is veel schadelijker dan die paar sigaretten wat je ruikt van je buur op het terras

15. mumija

mumija Niet meer actief

Het probleem is dat het gewoon zeiken om het zeiken is. Hoeveel last kun je nu hebben van rook in de buitenlucht? En nee; ik rook niet naast iemand die zit te eten. Maar een sigaret roken met een drankje op een terras, waarvan de rook zo wegwaait, lijkt mij geen probleem.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Naar hopelijk een schonere gezondere wereld...

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nou eigenlijk ruik je dat echt goed als je zelf niet rookt, vind ik. Binnen, buiten, in het voorbijgaan van mensen (ook zonder sigaret dus) zo'n sigarettenwalm die er achteraan komt. Even los van de discussie hoor :) Maar ik heb altijd het idee dat rokers zich niet zo beseffen hoe doordringend die lucht is.

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ja dat is dus wat rokers denken, dat de rook zo wegwaait. Maar dat is dus niet zo, omstanders ademen heel wat van de sigaret van een ander in, ook buiten. En daar worden een heleboel niet-rokers ziek van of overlijden er zelfs aan.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh dat vind ik ook helemaal geen probleem hoor. Ik vind het een probleem dat mensen zeiken om te zeiken. Maar wanneer zou ik volgens jou dan mogen roken? Niet op een terras, niet op straat, niet in de auto, niet in m'n tuin en niet in m'n huis.. Het wordt gewoon extreem overdreven. Dat is het probleem.

Maar je hebt nog geen antwoord op mijn vraag gegeven :)

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Jawel want ik vind het ook stinken, haha.

Deel Deze Pagina