Lage rugpijn en net zwanger!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door goudvis1977, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis1977

29 dec 2008
    75
    0
    0
    Hee lieve meisjes...

Na 13 maanden is het eindelijk zover! ik ben in verwachting van ons eerste kindje...Alhoewel het nog allemaal heel pril is, en ik me er nog niet zoveel bij kan voorstellen...(hubby ook niet) zijn we erg gelukkig..

Nou heb ik al sinds twee weken, dus gelijk na de week van de eisprong, last van mijn rug..het is een soort weeeig gevoel net boven mn billen! ik heb een staand beroep, en heb ik hier op lange werkdagen dan ook flink last van.

Mijn vraag is, herkend iemand dit? gaat dit over? en wat kan ik er aan doen?

Mijn dank is alvast groot,

x Monique

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kan vanalles zijn meid! Er verandert ook heel veel in je lichaam nu!
    Ik had al chronische rugklachten, maar met week 7 kreeg ik last van Ischias; een pijnlijk gevoel op de plek die jij beschrijft met uitstralingspijn naar het been. Kon moeilijk lopen en staan en bijv. een broek aandoen en gaan zitten deed erg zeer. Gelukkig was ik er op tijd bij en heeft de manueel therapeut me er in een paar sessies vanaf geholpen.

3. goudvis1977

29 dec 2008
    75
    0
    0
    haihai

bedankt voor je reactie! ik zal het afwachten...wil ook niet gelijk de huisarts bellen..want dat klinkt zo zeurderig!

Eindelijk zwanger en dan nu al klagen -zal de beste man niet denken hoor..maar toch-

Ik hou het in ieder geval in de gaten, dat kan ook bijna niet anders..want ik voel het de hele dag

groet Monique

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

@goudvisje: begeleid je huisarts nog zelf zwangere vrouwen?

Zo niet kan je beter eerst een verlosk. bellen.. het is nl. een zwangerschapsgerelateerd iets en dat weten hun beter.

Maar zeurende rugpijn is iets wat weken aan kan houden, vergeet niet dat er een heleboel aan het veranderen is.En vaak kunnen ze hier niets aan doen.

Wat je wel kan doen is gewoon een goede bekkenfysio bellen, verwijsbrief is niet nodig, en advies vragen. Zeker met ook op je staande beroep kan het geen kwaad op tips te krijgen over hoe je het beste kan staan, waarom iets nu meer zeer doen enz.
    En geloof me de meeste fysio's zien je graag komen, nu is het preventief en dat is makkelijker behandelen alsdat jij nu gewoon doorgaat en over 5 weken helemaal niet meer weet wat je moet.

even google op bekkenfysio..

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Even haar banner checken, Mimi!

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey hey toevallig vandaag bij de dokter geweet want ik heb dus ook heel erg last van mijn rug doorgestuurd naar fysio en namen me heel serieus eerste afspraak staat al en krijg oefeningen om me rug iets steviger te maken!gelukkig maar want je moet nog zolang he!dus zodra je klachten krijgt gewoon gaan want als je zwanger bent wordt je(voor mijn gevoel)heel serieus genomen!

Deel Deze Pagina