babyfoon ja of nee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miranda22, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo dames,

    eve vraagje, mijn man en ik wonen in een appartement (alles gelijksvloers)
    Nu vroeg ik mij af zou je dan een babyfoon nodig hebben, de babykamer is nog geen 4 meter van de woonkamer verwijderd, wij moeten zo ie zo de deur dicht houden vanwege onze katten.

    Zouden jullie wel of geen babyfoon nemen of niet?

    groetjes miranda
     
  2. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Moeilijk!

    slaapt de kleine wel bij jullie op de slaapkamer?
    als hij/zij niet op jullie kamer slaapt zou iki het wel doen want de kans dat je 's nachts het niet hoort als alle deuren dicht zijn is groter.

    denk dat het ook een beetje ligt aan hoe gehorig jullie appartement is.
     
  3. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij zitten te twijfelen of we er wel of geen nemen. We wonen in een flat, dus ook alles gelijkvloers. De slaapkamer van onze uk ligt naast de onze. En onze slaapkamer deur staat altijd op een kier.
    En het is best gehorig.

    Ben er dus ook nog niet helemaal uit.
     
  4. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hai Hai,

    wij wonen ook in een appartement en wij hebben er wel een. Met camera nog wel.
    Ik snap wel dat dat pure luxe en verwennerij is, maar wij hebben het om de volgende redenen gedaan:
    Als de kleine geluid geeft ben ik volgens mij echt zo'n type die meteen denkt 'er is iets'. Nu kunnen we op de camera zien of hij ligt te dromen of dat ie net wakker wordt o.i.d.
    We hebben geen ademhalings sensoren ofzo, want dat vint ik persoonlijk te ver gaan. Maar dit geeft mij wel een rustig gevoel. Zo kan de kleine ook niet wennen aan het feit dat hij 1 kik geeft en papa of mama staat ernaast.
    Maar je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.

    Succes.
     
  5. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    bij ons is het wel gehorig maar ik heb wel een babyfoon. We gebruiken hem als zij boven slaapt en wij nog beneden tv kijken, ook met de deur dicht ivm de kat. Of als ik in de tuin zit. Vind t rustgevend, anders zit ik toch met gespitste oren. Niet zozeer ivm huilen want dat hoor je uiteindelijk toch wel, maar ook ivm verslikken, hoesten etc.
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik hoef zon ding niet maar is mijn mening
    als je kind huilt hoor je dat echt wel in een flat apartement zoiezo alwel
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    nou wij hebben er wel een, en onze slaapkamer grenst aan die van Dano. Als wij de babyfoon niet hadden gehad waren we niet altijd direct wakker geworden. nu horen we hem al veel sneller en hoeft hij niet zijn longen uit zijn lijf te schreeuwen eer we hem horen.

    Huilen is het laatste signaal wat baby's geven he, daarvoor zijn ze vaak al veel langer bezig met hongersignalen, en wakker word signalen.

    Ik haal Dano vaak al voordat hij gaat huilen uit bed, dan hoor ik aan het gebrabbel dat hij wakker is. nee niet meteen want ik kijk eerst nog even aan of hij in slaap valt.

    maar ik zou niet meer zonder babyfoon kunnen
     
  8. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Wij twijfelden ook of we wel een babyfoon moesten nemen. Ons huis is erg gehorig, dus ik dacht niet dat ik er één nodig heb. Ik heb het er met mijn moeder over gehad. Zij stond vervolgens de week daarop met een babyfoon op de stoep. Ze weet zeker dat we constant op de gang staan te luisteren zonder babyfoon :) . Ik ben bang dat ze daar best wel eens gelijk in zou kunnen hebben.
     
  9. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Wij wonen ook gelijkvloers, maar gaan wel een babyfoon gebruiken
     
  10. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij gaan er wel een gebruiken ik vind het toch wel handig dat je de kleine hoort voor hij echt overstuur gaat huilen
     
  11. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hebben een babyfoon aangeschaft maar tot nu toe bijna niet gebruikt. Thorsten wordt wakker en zet het meteen op een krijsen. Ook al slaapt hij twee etages hoger, echt wat een kabaal komt eruit.
    Wel gaan we hem gebruiken als we ergens anders naar toe gaan of lekker in de tuin zitten (niet deze zomer dus ;) ).

    Een babyfoon is zo gekocht. Wacht tot je kindje er is en dan kan je er altijd nog een kopen.
     
  12. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wij hebben ook een babyfoon die had ik bij de eerste ook en die sliep in de kamer naast mij maar toch vond ik het een veiliger idee omdat je soms van die nachten hebt dat je zo vast kan slapen van vermoeidheid en door de babyfoon blijf je op een of andere manier toch allerter
     
  13. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij gaan ook een babyfoon nemen, ook 1tje met een camera. Dat vind ik zelf gewoon een rustig gevoel.
     
  14. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wij hebben er geen en nemen hem ook niet. We hebben een eengezinswoning. zelf word ik bij het brabbelen van meneer al wakker. het komt zelden voor dat hij huilt als ik hem uit zijn bedje haal. tussen zijn kamer en onze kamer zit nog de badkamer.. Ik denk dat als ik hem wel zou hebben ik geen oog meer dicht doe want meneer maakt ook in zijn slaap geluidjes :):)
     
  15. Samama

    Samama Niet meer actief

    Wij nemen bewust geen babyfoon, omdat ik anders bij iedere kik al boven sta. Als wij beneden zitten kunnen we zelfs de kids van de buren horen huilen, dus dan zal ik die van mezelf ook wel horen denk ik zo!
     
  16. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben bewust geen babyfoon en dat gaat prima. (Ook als onze zoon op zijn kamer ligt en wij beneden zijn)
    Soms moet hij zich in slaap huilen en vooral dan ben ik blij dat ik geen babyfoon heb.
    Je hoort je kind echt wel als er echt iets aan de hand is. Bij mij is het 's nachts zelfs zo dat ik op de een of andere vage reden gewoon net voor hem wakker ben. (Als hij eens niet doorslaapt)
    Hysterisch huilen gebeurt hier zelden.
    Een camera systeem is als je toch kiest iets te nemen het makkelijkste door wat Lynn1980babyboy aangeeft. Een kind maakt best wel aardig geluid in zijn slaap soms. Soms echt gillen of huilen.... Als je dan ziet dat er niets aan de hand is maak je hem/haar ook niet nodeloos wakker. Je ziet ook vlug of het 'zeur'huil is of echt. Zonder babyfoon spits je je oren en luister je even, met babyfoon zit je al vlugger op zijn/haar kamer. (Dat merk ik bij een vriendin)
     
  17. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben slechthorend, dus voor mij geen twijfel.. Anders loop ik de hele dag ingespannen te luisteren. Heb gister via internet een babyfoon besteld van Alecto, en de postbode heeft hem net afgeleverd!
     

Deel Deze Pagina