Roken: stand van zaken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Rook(te) jij tijdens de zwangerschap?

  1. Nee, ik ben gestopt voordat ik zwanger werd of ik heb nooit gerookt.

  2. Ja, maar ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was.

  3. Ik ben tijdens de zwangerschap gestopt.

  4. Ja. (ongeacht hoeveel je dan rookt)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Samama

    Samama Niet meer actief

    Toen ik met de pil ben gestopt ben ik gaan stoppen met roken, ging in eerste instantie gewoon goed, maar bleef toch eens in de 2 a 3 dagen een sigaret opsteken. Op het moment dat ik 16 werd heb ik er nooit geeneen meer aangeraakt, ook helemaal de behoefte niet aan.
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Toen wij hoorde dat IVF ICSI de enige kans was op een kindje van mijn man en mij samen zijn we BEIDE meteen gestopt!
    Tuurlijk heb ik het er soms moeilijk mee gehad, en nu nog wel soms...
    Maar het is het mij dubbel en dwars waard!
     
  3. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik rook nog wel :oops: ongeveer 5 sigaretten per dag.
    vanaf dat ik zwanger raakte heb ik mijn pakje ingeleverd bij mijn schoonzus en zwager vanaf toen kreeg ik alleen nog een hijsje van mijn man als hij thuis kwam uit zijn werk.
    mijn vader is zeer plotseling overleden toen ik 12 weken zwanger was, ik ben weer begonnen met roken en nu rook ik zo'n 5 op een dag.
     
  4. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mag ik vragen hoe oud je was toen je zwanger wilde worden?
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou inderdaad.....
     
  6. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.744
    171
    63
    Toen ik mijn positieve test in handen had, ben ik gelijk gestopt met roken. Heb het pakje aan mijn vriend gegeven. En sindsdien niets meer aangeraakt. Kreeg zelfs gisteren nog een sigaret aangeboden, maar die ook weer afgeslagen...
    Mijn vriend wil helaas niet stoppen met roken..
     
  7. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het stoppen met roken zat er bij mij alweer een tijdje aan te komen. Ik wist wel dat ik niet zo verder kon stomen, ruim 20 jaar gerookt, anderhalf tot 2 pakjes per dag, dat blijft niet ongestraft.
    Was me aan het voorbereiden op stoppoging nr. 4 toen twee dingen samen vielen qua timing : een operatie en daarna proberen zwanger te worden. Hieraan heb ik mijn stopdatum gehangen, maakte het prikken van een datum wat makkelijker.

    Ik ben dus gestopt voor het proberen zwanger te worden.
    Dat was op 3 april, en érrug zwaar. Maar ben nog steeds blij dat ik het zo gedaan heb en nog doe. Voor mezelf in 1ste instantie, maar ik zou ook nooit willen roken tijdens een zwangerschap.
     
  8. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    gestopt tijdens de zwangerschap ik rookte eerst 24 per dag en ik ben gemindert naar 2/3 perdag tot 15weken ongeveer en toen ben ik helemaal gestopt en het ging me gelukkig heel erg goed af.
     
  9. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken (in totaal bijna 10 jaar gerookt), samen met mijn vriend. Ik ben toen 10 kilo aangekomen, en gelukkig ook weer uiteindelijk eraf.

    Ik moet er niet aan denken om dat drama tijdens mijn zwangerschap te hebben moeten doorlopen :) .

    Succes voor alle meiden die nu aan het minderen/stoppen zijn.
     
  10. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    toen ik stopte met de pil direct gestopt met medicijnen en roken. sindsdien (jan 2007) niet meer gerookt, en wil ook niet meer gaan roken na de bevalling
     
  11. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap gerookt. Was een tijdje gestopt, maar ik kon er echt niet meer tegen :( Vanaf dat moment rookte ik 2 tot 5 sigaretten op een dag.
     
  12. tally

    tally Lid

    1 jul 2007
    79
    0
    0
    Rotterdam
    ik rook nog wel .
    ben ook nog niet zwanger maar zodra ik weet dat ik zwanger ben
    stop ik meteen.
     
  13. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik ben gelijk gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Heb gerookt sinds mijn 14e, maar heb er weinig tot geen moeite mee gehad om te stoppen. Vind het nu zelfs smerig ruiken..!

    Liefs Kiss
     
  14. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Wij hebben allebei nog nooit gerookt. Mijn schoonzus wel. Maar ze gaat altijd naar buiten als ze wil roken. Ze hoeft het van mij niet te doen. Maar ze vind het niet netjes als ze bij ons is en dan te gaan roken in huis. Want we roken allebei niet.
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    yep heb gerookt tijdens andere 2 zwangerschappen, en nu met deze 3e ook.

    Als de kleine eenmaal geboren is, doen we weer hetzelfde als met de andere 2 kids, dan wordt er de 1e drie maanden niet in huis gerookt...
     
  16. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ja ik rook ook nog,bij de eerste zwangerschap ook gedaan en nu ook,ik wil ff zeggen dat degene die gestopt zijn KAAI goed,ik wil ook iedere dag stoppen maar ben zo zwak :) dat ik het nog niet kan maar net zoals iemand anders zei hier iedere dag weer een nieuwe dag om te stoppen.
    Groetjes jeslin
     
  17. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nooit gerookt, manlief ook niet....

    Ik wil ook niet dat mensen bij ons in huis roken, voor de zwangerschap al niet.

    En nu helemaal niet..wil meeroken nu zoveelmogelijk voorkomen ivm de kleine! :D

    Succes voor een ieder die pogingen doen om te stopen!
    Ik hoop dat het lukt hoor zet hem op!
     
  18. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    na de positieve test gelijk gestopt! en hoop er nooit meer aan te beginnen!
     
  19. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dit snap ik ff niet.....is het voor de beeb na 3 maanden niet zo erg meer dan?
     
  20. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    San die keuze maken wij omdat als de kleine net geboren is de longetje moeten wennen aan de "buitenlucht" en dat wij dat zo doen vinden zowel de gyn als de vk een heel goede oplossing om de longetjes van de pasgeborenen te laten rijpen buiten de baarmoeder zonder de rook.

    en dat van die 3 mnd is een "zo ongeveer" omdat het er op een gegeven moment insluipt af en toe een sigaretje te roken.

    Ik wil gewoon simpelweg niet dat als de kleine geboren is we hier met pakweg 10 man zitten te roken als de kleine er is, en ook niet dat het huis blank staat (je krijgt ook ff in het begin veel meer visite dan normaal he)

    met een maand of 3 is al die aanloop wel weer afgesleten, en blijven er nog maar 2 over die roken (mijn man en ik) en zelfs dan nog houd ik in het begin rekening met roken als de kleine beneden is (of ik boven)....

    dus tja snap je het nu?
     

Deel Deze Pagina