Roken: stand van zaken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Rook(te) jij tijdens de zwangerschap?

  1. Nee, ik ben gestopt voordat ik zwanger werd of ik heb nooit gerookt.

  2. Ja, maar ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was.

  3. Ik ben tijdens de zwangerschap gestopt.

  4. Ja. (ongeacht hoeveel je dan rookt)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik ben voor de zwangerschap gestopt met roken.
    Mijn vriend rookt nog maar gaat wel stoppen.
    Maar niet in mijn buurt want sinds ik zwanger ben vind ik
    het maar smerig ruiken :confused:
     
  2. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Sorry, maar ik vind het heel erg egoistisch als je niet stopt met roken...
    Nu zullen er wel mensen boos worden, maar het is gewoon een feit dat het heel erg slecht is voor je baby...
    En ik vind ook dat je het gewoon voor je kindje over zou moeten hebben! In ieder geval heb ik medelijden met de ongeboren kindjes die door het roken achterblijven in groei of later allerlei problemen krijgen.
    Ik ken namenlijk iemand die heeft gerookt en dat kindje is vaak benauwd en loopt heel ver achter, en als de dokter zegt dat dat door het roken is gekomen dan is dat natuurlijk onzin..
    Voordat je stopt met de pil zou je al moeten stoppen vind ik..
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik ben 18 juni gestopt, en 29 juni voor het laatst ongesteld geworden ;) :D
     
  4. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Goed hoor!
    Petje af :baby:
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ben er zelf ook erg trots op :D
     
  6. Elly1979

    Elly1979 Actief lid

    14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

    Ik heb ook altijd gerookt, maar ben gestopt na de positieve test.
    Mis het af en toe wel hoor, want het is soms best moeilijk, maar ik hou het goed vol. Heb nog niet 1 keer gerookt...
    Ik denk eerlijk gezegd dat ik na de bevalling en evt borstvoeding weer een sigaretje op ga steken hoor...niet bij de baby natuurlijk.
    Roken kan zooooo lekker zijn...

    Mijn redenering om nu te stoppen is dat ik de keuze heb om te roken, maar de baby niet.
    En de baby is op dit moment de belangrijkste!

    Ik kan me ook goed voorstellen dat het sommige meiden niet lukt om te stoppen. Probeer het dan tot het minimum te beperken!

    Groetjes Elly.
     
  7. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    In oktober ben ik al 2 jaar van het roken af.

    En ik ben er ontzettend trots op, ik rookte zelf ook een pakje per dag soms ook nog wel meer.

    Dat ik gestopt ben had niets met onze kinderwens te maken maar gewoon puur voor mijn eigen gezondheid, mijn vriend is een jaar voor mij gestopt dus dat maakte het voor mij ook wel makkelijker hoor.

    2 weken nadat ik gestopt was heb ik de pil laten staan en 2 maand later was ik zwanger :D .

    Het afkicken was verschrikkelijk zwaar :evil: , en ik snap echt heel erg goed dat sommigen na een stop poging weer beginnen met roken.

    Ik ben blij dat ik van die troep af ben :) :) :)

    Voor iedereen die nog van plan is om te stoppen, heel veel sterkte ik hoop dat het lukt :)

    Groetjes Nicol
     
  8. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Ik ben zóó blij dat ik nooit heb gerookt... Hoef ik er ook niet vanaf te komen. Mijn moeder biechtte laatst op dat ze tijdens de zwangerschap van mij twee of drie sigaretten bleef roken, dat mocht van de huisarts. Toen, eind jaren 70, waren ze kennelijk nog niet zo strikt.

    De domste reden die ik ooit heb gehoord van een zwanger iemand om te blijven roken, was dat ze dan een mooie kleine baby zou krijgen.
    De grap van zwanger zijn is dat je niet meer alleen verantwoordelijk bent voor je eigen gezondheid, maar ook voor die van een nieuw mensje. Zou voor mij genoeg reden zijn om tenminste te proberen om te stoppen...
     
  9. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Met mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met roken voordat we we "begonnen" aan een kindje.
    Mijn man vertelde me simpel weg dat hij mij niet zwanger ging maken als ik nog zou roken.
    Geloof me...dat hielp haha
    Helaas na anderhalf jaar gestopt te zijn begon ik weer.
    Toen we voor de 2e gingen kon ik niet stoppen met roken.
    Vrij kort nadat ik wist dat we ons 2e wondertje verwachtte lag mijn lieve opa op zijn sterfbed.
    Dit bracht de nodige stress met zich mee.
    Met 10 weken kreeg ik helaas een mk.
    Heel snel daarna raakte ik weer zwanger.
    Door mijn mk daarvoor had ik zoveel angst dat het weer mis zou gaan dat ik de sigaret al helemaal niet meer kon laten liggen.
    Voor andere misschien heel vreemd (want ook ik was bang dat mijn mk was veroorzaakt door mijn roken)
    Maar ik kon het echt niet laten.
    Me 7 maanden zwangerschap toch mijn sigaretten maar weer laten liggen nadat ik in het zh te horen kreeg dat mijn afspraak uitliep omdat enkele aanstaande moeders te horen hadden gekregen dat hun kindje een afwijking had.
    Ik voelde me daardoor extra schuldig en kon geen peuk meer aan raken.
    Misschien een beetje laat...maar ik zeg maar liever zo...lievr laat dan nooit.
    Met de derde heb ik in de eerste 4 maanden gerookt en ban daarna gestopt.
    Ik rook nog wel afentoe...maar dat i alleen als ik lekker een avondje weg ben met vriendinnen...meer niet.
    Ik weet dat het absoluut niet makkelijk is.
    Het is een vreselijke verslaving!
     
  10. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Was niet gepland. was dit wel het geval geweest was ik gelijk bij het *oefenen* gestopt. Tot op heden geen sigaret meer aangeraakt.
     
  11. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Ik heb zelf nooit gerookt. Heb er ronduit een hekel aan. Daarom zal ik ook nooit begrijpen wat het is om te moeten stoppen, want ik heb het nooit gedaan. Dus daar oordeel ik ook niet over.
    Ook rokerige ruimtes heb ik vermeden tijdens mijn zwangerschap. Doe ik trouwens nog steeds. Ik wil mijn kids ook niet in een rokerige ruimte hebben. En gelukkig is dat niet zo moeilijk, want ik heb bijna geen familie en vrienden die roken. En als ze dat wel willen doen bij mij thuis, gaan ze maar buiten staan..... In hun eigen huis kan ik het natuurlijk niet verbieden, maar gelukkig snappen ze mij en gaan ze even in een andere ruimte zitten als ze willen roken....
    Mijn moeder heeft, toen ze zwanger was van mij en mijn broertje, wel gerookt. En ze heeft daar nu zoveel spijt van. Gelukkig hebben we er niets aan over gehouden, want dan zou ze het zichzelf nooit kunnen vergeven. Intussen is ze allang gestopt (al bijna 20 jaar, geloof ik). De reden dat zij gestopt is destijds was pijn aan haar longen. Toen is ze zo geschrokken dat ze meteen gekapt is. Ze dacht bij zichzelf: Stel nou dat ik longkanker heb en dat ik dood ga.... Hoe moet ik dat mijn kinderen dan uitleggen? Ja, mama heeft gerookt en is nu ziek, dus jullie hebben straks geen mama meer. Met die gedachte kon ze niet leven en dat was een goede stimulans voor haar om nooit meer een sigaret aan te raken. Ze heeft er nu zelfs een hekel aan en kan zich niet voor stellen dat ze ooit gerookt heeft.....
    Voor alle dames die willen stoppen. Heel veel succes. Jullie kunnen het....
    x Linda
     
  12. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Ik heb ook ja gestemd, helaas lukt het mij ook niet.
    Ik rookte voorheen ook zo'n 20 a 25 sigaretten per dag en ben nu overgestapt naar shag en ik draai er wel een stuk of 15 a 20 per dag, maar neem er een paar trekjes of rook een halve op.
    Scheeld in ieder geval ook weer.
    Ik heb ook nog een zoontje van bijna 2 rond lopen en toen hij geboren was ben ik gelijk in de schuur gaan roken, gasten moeten ook mee naar de schuur.

    Gr.
     
  13. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ja ik rook ook nog steeds heb geprobeerd te stoppen maar het lukt me echt niet :(
     
  14. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Omdat ik mij het gewoon niet voor kan stellen dat het niet lukt om te stoppen, zou ik heel graag willen weten wat er dan met je gebeurd als je probeert..
    Krijg je dan afkickverschijnselen of word je zenuwachtig of weet ik het?

    Dit is dus totaal niet lullig of kleinerend bedoeld, ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe het voelt als je stopt.
     
  15. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @streepjes.. Ik ben van de een op andere dag dus gestopt ivm zwangerschap en ik heb eigenlijk alleen maar last gehad van de trek naar... ik moest iets in mijn handen hebben.. daar hebben ze hele fijne stress balletjes voor :D:D verder nergens last van hoor. het zijn de eerste dagen en daarna geen last meer op af en toe het zin hebben in een sigaretje na....
     
  16. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @streepjes... proberen zou voor mijn geen oplossing zijn. Ik stopte gewoon. (punt)
     
  17. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ow oke heel duidelijk ;)
    En petje af hoor! heel knap..
    Ik heb zelf in het verleden (lang lang geleden) ook gerookt, maar ik rookte nooit als ik alleen was maar alleen als ik ging stappen of op een verjaardag ofzo...
    Dus ik ben nooit echt gestopt ik had er gewoon geen behoefte meer aan...
    stoppen gaat dan zonder moeite..
     
  18. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben 2 maanden voor ik stopte met de pil gestopt met roken (evenals mijn mannetje).
    Ik vind de risico's van roken tijdens een zwangerschap te erg.
    Als mijn kindje iets zou krijgen, omdat ik niet de wil heb om te stoppen (of niet het doorzettingsvermogen), zou ik het mezelf nooit kunnen vergeven..
     
  19. Niet meer actief

    De dag voor mijn NOD heb ik getest. De test was positief. Die avond heb ik heel bewust mijn laatste sigaret opgestoken en daarna ben ik gestopt. Ik rookte een pakje per dag, dus ben eigenlijk best trots op mezelf.
    Mijn man rookt nog wel, maar gaat nu buiten / op balkon staan en rookt niet meer in huis.

    Anderen...succes met stoppen. Probeer het in ieder geval! Denk bij iedere sigaret aan het zuurstofgebrek dat je kleintje heeft.
     
  20. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik heb nooit gerookt (heb zelfs nog nooit een trekkie genomen....)
    Weet dus ook niet hoe t is om te (moeten) stoppen. Mensen roken bij ons ook niet binnen. Nooit om gevraagd ofzo maar gaan uit zichzelf buiten staan.

    Een vriendin van mij heeft tijdens de zwangerschap doorgerookt (paar per dag) Dit was volgens de gyn beter voor t kindje dat de stress die t stoppen zou opleveren...
     

Deel Deze Pagina