Roken: stand van zaken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Rook(te) jij tijdens de zwangerschap?

  1. Nee, ik ben gestopt voordat ik zwanger werd of ik heb nooit gerookt.

  2. Ja, maar ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was.

  3. Ik ben tijdens de zwangerschap gestopt.

  4. Ja. (ongeacht hoeveel je dan rookt)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Vertelde mijn moeder laatst dat ze dat gedaan heeft toen ze zwanger was van mij.
    Ze rookte ervoor al, maar stopte bewust niet, omdat iedereen bij haar in de familie grote baby's kreeg. Ze hoopte dat ik zo kleiner geboren zou worden :confused:

    Kwaad dat ik was! Blijkbaar was ze zich destijds niet bewust dat het voor de baby slecht zou zijn.. :(
     
  2. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Jeetje, ik had echt niet gedacht dat bijna 30% van ALLE vrouwen (hier) nog zou roken. Want de niet-en nooit-rokers zijn ook meegerekend. Ik ben best verbaasd.
     
  3. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    ja dat wordt bij mij ook een probleem ik rookte zo anderhalf pakje
    per-dag ! :rolleyes: het liefste zou ik nu willen stoppen, maar dat gaat me niet gelijk geheel lukken :(
     
  4. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    superknap van iedereen die gestopt is. het is mij tot nu toe nog niet gelukt. we roken nu sinds zaterdag in de bijkeuken en ik rook dan vaak maar een halve omdat het er niet echt warm en gezellig is. dus wat dat betreft ga ik de goede kant op. ik probeer wel te stoppen, maar in 1keer wordt bij mij een drama, dus dan maar afbouwen en zien wanneer ik mn laatste peuk uitdruk.
    liefs doris
     
  5. Mahicary

    Mahicary Actief lid

    23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    ik heb nooit gerookt en zal me dus ook niet kunnen voorstellen wat het is ermee te moeten stoppen, maar lijkt me enorm moeilijk.. zou zijn gelijk da ze tegen mij zeggen da'k nooit meer mag snoepen lijkt me zo..
    nu hier in huis wordt ook niet gerookt, waar ik heel blij om ben.
    en om eerlijk te zijn :oops: ben ik heel blij dat in België een nieuwe wetgeving is omtrent roken & je dus op heel veel plaatsen niet meer mag roken, eetgelegenheiden, cafetaria's van sportcomplexen, ...

    nu valt me dat pas echt op hoeveel er wel gerookt wordt, ik ga vaak in NL winkelen & als je dan die shopping half onder de rook ziet hangen, dan ben ik blij als ik hier in Belgie een shopping binnenstap waar het dan verboden is, zo een verademing..

    niet om hypocriet te doen ten opzichte van NL he :) wie weet komt bij jullie die wetgeving ook nog ooit.. ik ben er allessinds nie kwaad voor..
    greetz
     
  6. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik rookte niet dus dat was wel een al makkelijk. Mannetje is nu heel erg aan het minderen en rookt in ieder geval niet meer bij mij in de buurt!
     
  7. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik heb nooit gerookt, dus kan niet meepraten over het al dan niet stoppen.

    Wel is mijn man vorig jaar gestopt, met het oog op dit jaar zwanger te worden. Roken zou namelijk blijkbaar ook slecht zijn voor het sperma en je zou een bepaald gen mee kunnen doorgeven. Ook wil hij geen rokende papa zijn. Ben echt wel trots op mijn ventje ;)

    Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar het was hier raak van de tweede keer :D
     
  8. Ischa31

    Ischa31 VIP lid

    5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik ben zelf een jaar geleden gestopt met roken en tot mijn verbazing is dit heel goed gegaan ondanks dat ik zeker 1,5 pakje sigaretten per dag rookte.

    Helaas rookt mijn vriend nog wel. Dus ik rook nog wel een beetje mee.
     
  9. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik erger me rot aan sommige reacties...maar ik wil geen vijanden maken dus zeg ik verders niks :-#
     
  10. Niet meer actief

    Ik schaam me er ergens ook wel voor, want ik rook ook nog steeds, maar niet meer dan 10 per dag, af en toe zelfs minder.

    Van mijn huisarts mocht ik er 6 per dag, maar stoppen is nog beter zei hij.
     

Deel Deze Pagina