roken,stoppen of doorgaan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vonkje27, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

roken?

1. gestopt

2. rook nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Echt wel! Ik ben het levende voorbeeld! Het zit puur tussen je oren. Echt. :p

2. Niet meer actief

het grootste gedeelte wel :) ben ik helemaal met je eens, lichamelijk (als je verslaafd bent tenminste) duurt het een weekje ofzo maar dan heb je alleen maar last van de gewoonte...

Ik denk dat het beste is om 1 jaar voordat je uberhaupt zwanger word te stoppen, dan heb je geen last van stress tijdens zwangerschap en is het makkelijker vol te houden, kortom gewoon niet roken, het kost veel geld, is ongezond, stinkt enorm, je beschadigd er niet alleen jezelf mee maar ook andere, dus WAAROM in godsnaam roken.

Dit komt trouwens van iemand die zelf 5 jaar is gestopt met roken (ik wilde graag gezond zijn VOORDAT ik aan kids begon) en ik rookte toen 60 siggies op een dag, een weekje moeilijk daarna was het al supermakkelijk, roken zorgt soms juist voor meer stress, das grappig want heel veel mensen doen het TEGEN de stress...

3. Niet meer actief

ik ben ook gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik heb er geen moment stress van gehad, geen moment moeite. Het was meteen al alsof ik nooit gerookt had! En ook ik was een stevige roker...Inmiddels ben ik meer dan 2 jaar gestopt en nog steeds heb ik er geen moeite mee.

4. Flo00

Flo00 Lid

2 dec 2006
    42
    0
    0
    In plaats van te stoppen ben ik vanaf het moment dat wij zwanger wilde raken sterk geminderd. Ik ben bewust niet gestopt omdat ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat als er een aantal tegen slagen op mijn pad zouden komen of ik ongeduldig zou worden in het zwanger te geraken ik opnieuw zou beginnen... puur door de stress. Ik heb het afgebouwd naar 3 sigaretten per dag. Bij het zien van mijn positieve test ben ik per direct gestopt. Geheel stress loos. En de gedachte aan een sigaret die natuurlijk wel eens bij mij opkomt verban ik direct door de gedachten dat ik over ca 7,5 maand een gezond kindje in mijn armen heb (dat hopen wij dan natuurlijk..). Ook het beeld van mijn ongeboren kindje met een sigaret in het mondje en zwaar kuchend (weet ook niet hoe ik hier op kom :) ) weer houdt mij om er uberhaupt over te peinzen om er nog een op te steken.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja, ikzelf ben gestopt met roken toen we 'ervoor gingen' en gelukkig maar, want t was meteen raak ook. Ik zou t niet op mn geweten willen en kunnen hebben dat door t roken iets niet goed is bij de kleine. Daarom en alleen om mn ukkie ben ik gestopt. Straks na de bevalling kijk ik wel weer. Tot nu toe gaat t al beter.. de trek naar n sigaret wordt met de week minder. Al ben ik nu wel 11 kilo aangekomen ondertussen. :(

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb totaal geen last gehad van stress toen ik stopte met roken......
    Ik heb er wel moeite mee gehad, maar het was toch echt een bevrijding.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ik denk niet dat je nu kunt zeggen (tenminste daar komt het voor mij op neer) dat het gespleten gehemelte en hazelipje van je kindje te wijten is aan de stress door het niet roken ipv aan het roken. Lijkt mij iig erg onwaarschijnlijk. En misschien is het heel cruwat ik nu zeg, maar het lijkt alsof je nu je roken probeert'' goed' te praten? Sorry als ik je kwets, maar je reactie kwam erg raar over hier bij mij.
    Ik ben nl wel gestopt met roken en natuurlijk ging dat ook niet helemaal onspannen dus ook met stress, maar om stress nu de schuld te geven mocht er wat mis zijn met ons kindje..nee, dat kan er bij mij niet in. Dan had ik beter kunnen blijven roken? Ook dat kan er bij mij niet in..sorry...

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wie heeft er voor mij een link waarin ik nou eens met eigen ogen kan lezen dat het effect van stress precies hetzelfde is als dat van roken.

Ik weet namelijk alleen maar dat de groeiachterstand hetzelfde is bij roken en bij stress, maar verder zijn de gevolgen erg verschillend, dacht ik...

9. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Gek hoor, aan de antwoorden te lezen zijn er zoveel gestop maar volgens de poll rookt nog 40 %
    Tis gewoon iets waar vele niet durven vooruit te komen als ze roken in de zwangerschap want je word meteen altijd zo aanvallen en meteen voorveroordeeld.

10. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mij mag je aanvallen, trek ik me niets van aan.
    Ik stop niet met roken.
    Mijn dokter zei me niet alleen bij deze, maar ook bij mijn 2 vorige zwangerschappen, dat als je voor de 14e week stopt met roken, je kans maakt op een mk. Reden: baby is gewend aan nicotine, zit nog in de ontwikkeling, stoppen met roken neemt de nicotine weg, baby kan er een shock van krijgen met als resultaat mk.
    In de belangrijkste fase (de eerste weken) heeft de baby de rook al binnen gekregen, cru gezegd: het is te laat om te stoppen.

Mijn oudste zoon is in prima gezondheid, alsook mijn jongste zoon.

Ik ben heus de enige niet die het roken niet opgeeft, maar ik kom er wel eerlijk voor uit.

Wel bij zeggen dat ik niet meer dan 10 sigaretten rook per dag, wat al een groot verschil is met ongeveer 30 per dag voor mijn zwangerschap.

11. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb het ook niet volgehouden. Ik ben ook zo iemand die riep, als ik zwanger raak stop ik meteen.
    Ik ben 3 weken gestopt, maar door de verhuizing en de stress van mn rijexamen ben ik weer begonnen. Ik rook nu ongeveer 5 sigareten per dag en alleen buiten, dat scheelt dus weer. 's avonds rook ik zelfs helemaal niet. Ik vind het zo moeilijk om te stoppen, vooral omdat een aantal vriendinnen van mij (die zijn/waren zwanger) ook door zijn gegaan met roken. Hierdoor wordt het gewoon niet makkelijker. Ik ben wel van plan om binnen in ieder geval niet te roken, we zitten nu in ons nieuwe huis sinds zaterdag. Ik denk dat ik het over een aantal weken wel weer ga proberen, als ik zelf wat rustiger ben weer. Ik heb de afgelopen weken zo lopen stressen, dat kan ook absoluut niet goed zijn.

Liefs,
    Duveldraakje

12. Niet meer actief

hallo allemaal.

ik ben meteen toen k zawanger bleek te zijn gestopt. ik heb er weinig moeite mee gehad.
    mijn standpunt was dan ook : als ik zwanger ben dan stop ik..
    ik moet eerlijk toegeven (ik geef alleen mijn mening) dat als ik mesen zie die nog roken best wel kwaad kan worden. ik zou ze er niet opo aan spreken want het is ieder voor zich natuurlijk.

mijn zus heeft voor een paar jaar geleden een kindje verloren. ze heeft tijdens die zwangerschap nooit gerookt enz.. er lag bij haar een vrouw op de afdeling en die paffte heel wat af.. (ze zat dag en nacht in zo'n rokershok) en die beviel van een gezonde zoon. sinds dien be ik hier heel vel op.
    HET LEVEN IS ONEERLIJK! ik weet het ... maar toch..als ik mesen zie die roken tijdens hun zwangerschap. loop ik er graag bij weg...

maar nogmaals .. dit is mijn mening...:)

13. Niet meer actief

zawanger? sorry. vroeg in de ochtend :)

14. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Raad van elke dokter en VK: stop met roken nog voor je zwanger bent.
    Ze hebben gelijk, dan start het onmiddellijk gezond.

15. Niet meer actief

ik ben gestopt zodra ik een positieve test in handen had
    wel geprobeert te stoppen voor ik zwanger was maar dat lukte niet nu ben ik sinds ik weet dat ik zwnager ben gestopt en moet zeggen vind het supermakkelijk
    ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een sigaret te nemen nu
    had ik met mijn eerste zwangerschap ook psies het zelfde

16. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    stoppen natuurlijk
    is ook beter als je niet zwangerbent toch groetjes anita

17. Niet meer actief

ja dat begrijp ik soms ook niet hoor
    mijn tante 39 jaar wilde een kindje met haar vriend
    een dik jaar later nog niet zwanger
    zaad getest en haar lichaam nagekeken
    het zou moeilijk zijn maar niet onmogelijk
    zijn zaad was erg langzaam
    dus met ixi ofzoiets geprobeerd en gelijk zwanger geraakt
    nou zit ik daar vandeweek op viaite ze is nu 14 weken en steekt de ene na de andere peuk op ik begrijp dat dan niet zoveel moeite doen om zwanger te raken en dan nog het risico gaan nemen door te roken
    ja sorry dat gaat er bij mij niet in
    mijn vriend zat zich helemaal op te vreten die wilde er iets van zeggen
    en ik zat me ook vreselijk in te houden
    zoiezo als je daar binnen komt bij mijn oma is het een groot rokershol je hebt een schaar nodig om bij wijze van het rookgordijn door te knippen
    dus erg gezond is die omgeving straks ook niet voor die kleine
    maar daar kan ik dus ook erg boos om worden
    een vriendin van mij rookte ook nog maar minderde wel kijk goed als je dan niet helemaal kan stoppen probeer dan te minderen dan doe je nog iets

18. ik heb gewoon moeten stoppen omdat ik er zo ziek van werd.
    mijn vriend rookt nu buiten,en als ik erbij ben probeert hij ook ni te roken in den otto. maar hij neemt het mij precies kwalijk da hij ni meer mag roken als ik er bij ben.
    da gevoel heb ik toch.

19. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    ik rook helaas nog steeds.
    probeer het wel zo min mogelijk te doen.
    heb met allebei mijn jongens wel doorgerookt.
    mijn eerste zoon is overloden,door een hernia,niet door roken.
    en mijn tweede is kerngezond.
    nu weet ik dat dit dametje ok gezond ter wereld komt.
    ik troost mezelf met het idee,dat ik al wel 4 maanden gestopt ben geweest.
    nu rook ik 3 weken weer.
    heb nu ook hulp ingeschakeld,maar zo makkelijk vind ik het niet.
    heb vorige week ook nog een keer bloed verloren en loop met het idee,dat deze dame zich eerder gaat melden,als de bedoeling is.
    moet rustig aan doen,maar ja heb er nog een rondlopen.
    mijn vriend doet zoveel mogelijk,maar die moet ook de hele dag werken.
    door stress,durf ik gewoon weg niet te stoppen.
    ben bang als ik dan stop,dat ik nog drukker word en dat ze dan gaat komen.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat viel mij ook al op idd ;)

Is toch eigenlijk erg dat er alleen een eerlijk antwoord te verwachten is als er een anonieme poll bik zit.
    Kun je je voorstellen hoeveel meiden zich elke keer weer goed beroerd voelen als er weer eens zo'n zeiktopic over dat roken komt.

Deel Deze Pagina