Blijft leuk al deze reactie's te lezen. Jullie stellen de vraag is roken slecht als je zwanger wilt worden of zwanger bent? Jullie weten allemaal donders goed dat roken slecht is. Waarom dan steeds weer met allerlei excussen aankomen? Rook als je roken wilt stop als je stoppen wilt maar ga het niet goed praten. Het is jullie keuze om te roken of te stoppen met roken. 3 sigaretten, 10 sigaretten een heel pakje het is niet goed, het is van invloed op je vruchtbaarheid en kan van invloed zijn op je nog ongeboren vrucht. Jullie lezen dit, en weten dit ook wel maar toch............. Ik ben zelf een ex roker en weet hoe moeilijk het is maar het is NIET onmogelijk.
Tsja, roken is slecht voor alles. Voor de vruchtbaarheid en enorm slecht voor het vruchtje als je eenmaal zwanger bent...Ik denk dat iedereen dat wel weet. En NEE het zegt niet dat je dan sowieso een miskraam krijgt of wat dan ook maar de KANS is wel heel erg veel groter. Persoonlijk vind ik het onverantwoord door te blijven roken als je al bezig bent zwanger te worden want het kan zomaar meteen de eerste keer raak zijn, zoals bij ons. Nou rookte ik ook niet maar mijn man wel (nog steeds overigens, helaas) en vanaf het moment dat ik gestopt ben heb ik opgelet dat hij echt altijd buiten gaat staan en ik er niet naast ga staan. Meeroken is bijna net zo slecht als zelf roken
Het zwanger worden ging bij mij nooit gepland, onregelmatige cyclus enz, maar ben inderdaad 3x zwanger geworden in perioden dat ik gestopt was met roken. Toeval?? Ik weet het niet, misschien ook omdat ik alleen kon stoppen met roken in stress vrije tijden, als alles lekker liep in de relatie en op het werk.
Ik sluit me helemaal bij jou aan. Ik was zelf ook roker en je blijft excuses verzinnen.... Want geloof me er zijn heel veel mensen die zeggen dat ze stoppen zodra ze een positieve test hebben maar heel veel gaan weer roken. Met het excuses dat het misschien maar 3 of 4 sigaretten op een dag zijn. En dan valt de schade wel mee. Het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Maar het is absoluut niet goed om te roken als je zwanger wilt worden. Er zijn al heel veel onderzoeken geweest hierna. Ik stak mijn kop ook in het zand met het zal wel meevallen en stop als ik zwanger ben.... Nou ik heb de 1e weken wel gerookt en gelukkig daarna wel gestopt tijdens de zwangerschap. Vind het wel grappig dat ind iedereen excuses verzint om te blijven roken ( niet lullig bedoeld hoor).
Ben ik het ook helemaal mee eens hoor, dat stoppen natuurlijk veel en veel beter is. En wat me ook opvalt bij mezelf is dat ik de grens elke keer een beetje verleg... Eerst dacht ik: eerst stoppen met roken en dan stop ik met de pil. Toen dacht ik: stoppen met de pil en dan stoppen met roken. Nu denk ik: zodra ik een positieve test heb, stoppen met roken... eigenlijk zo stom als je erover nadenkt... En toch gaan we vrolijk door... pff, was ik maar nooit begonnen!
ik sluit me aan bij nynke, trees, en nog een paar. als je echt een gezond! kindje wil, dan ga je toch niet willens en wetens bewuste risico's nemen??? tuurlijk, er zijn gezonde kindjes geboren ondanks dat hun moeder rookte, en tuurlijk, het tegenovergestelde gebeurt ook, maar het is onomstotelijk bewezen hoe ontzettend slecht roken is- niet alleen voor de baby maar dus ook voor de vruchtbaarheid! en dat stress slechter is dan roken, en er zelfs gynnen zouden zijn die daarom roken goedkeuren, vind ik echt absurd. ik snap best wel dat als je verslaafd bent het ontzettend moeilijk is, maar kan je een beter motief hebben?? daarbij is het echt een kwestie van wilskracht, ik zou mezelf er niet bij kunnen neerleggen dat er zoiets stoms (en gevaarlijks) sterker zou zijn dan mijn eigen wil. dit is mijn eerlijke mening.. en ja, ik heb ook jarenlang gerookt. ben gestopt toen ik een zeer slechte uitslag kreeg na een routineonderzoekje voor baarmoederhalskanker. over goede motivatie gesproken
Ik vind ook: Stoppen!!! Maar weet ook dat het heel moeilijk kan zijn. Ik heb een paar kindjes op mijn werk (kdv) van ouders die roken (ook tijdens zwangerschap). Zij zijn erg vaak ziek, hebben allerlei klachten aan longen en luchtwegen.. Erg zielig! Weer een motivatie! Dus ik wens jullie allen erg veel succes met stoppen! Liefs
Hallo iedereen, Ik ben 25 jaar en rook sinds mijn 16e. ben gestopt met de pil 12 juli 2009, mijn vriend rookt ook maar ik heb dus vanaf vandaag besloten om te stoppen met roken samen met mijn vriend, ik ben dit weekend niquitine pleisters gaan halen en ik moet zeggen, echt een aanrader voor de getrainde rokers !!! normaal gezien zou ik er op dit tijdstip toch al 5 gerookt hebben vandaag en ik moet zeggen: HET LUKT ME SUPER GOED, geen zin door die pleister natuurlijk maar het is in ieder geval een begin. Ze zeggen dat die pleisters niet goed zijn wanneer je zwanger wilt worden, maar ik denk dat het nog veel slechter is als je nog rookt wanneer je zwanger bent !!! de komende 13 dagen nog elke dag een pleister en hoop er volledig vanaf te zijn, ik heb een doel en dat is een kindje in mijn buik en het zal me lukken om dit vieze sigaret weg te bannen uit mijn leven !!! DUS VOOR ALLE GETRAINDE ROKERS HIER: NIQUITINE PATCH DOET WONDEREN VANAF DAG 1, DUS ALLEN NAAR DE APOTHEKER !
Ook ik ben het eens met Nynke. Rookte zelf al vanaf mn 15e en sinds we voor een kleine gingen, ben ik gestopt met roken. Wat een bevrijding is dat zeg!! Iedereen moet voor zichzelf de beslissing maken maar denk aub aan dat wondertje dat je zo graag wil. Mijn moeder heeft zelf bij alle3 haar zwangerschappen gerookt. Ik heb een zusje wat astma heeft. Mijn moeder zal zichzelf altijd de vraag stellen; is dit mijn schuld? Die vraag wil jij jezelf toch ook niet stellen?
ik ben strenge roker, maar tijdens allebei mijn zwangerschappen niet gerookt Wel daardoor 31 kilo bij de eerste bijgekomen Maar had ook van die moppeltjes van kindjes kijk maar onder mn banner
Helemaal mee eens.. Toen bij ons de pil de deur uit ging, ben ik gelijk gestopt met roken. Gewoon nooit meer een sigaret opsteken.. klinkt makkelijk, maar dat is het zeker niet.. Ik heb ooit eens een filmpje gezien waarop je een baby in de buik zag zitten, en de moeder stak een sigaret op, je zag het kindje helemaal ineen krimpen... En elke keer als ik zin had in een sigaret en ik dacht aan dat filmpje, had ik geen trek meer om te roken. Plus mijn vriend zei elke dag hoe trots hij op me was dat ik niet meer rookte, dat hielp ook wel.
Hey meiden Ik rookte al 10 jaar en 2 maanden geleden toen mijn vriend en ik besloten om voor een wondertje te gaan ben ik alla minuut gestopt met roken.. Het was niet makkelijk maar iedere keer als ik het moeilijk had dacht ik aan het kindje en voor mij was zwanger raken belangrijker dan mijn verslaving te behouden.. Maar mijn mening is als je graag zwanger wilt worden stop met roken want wie wil nou zijn eigen kindje in gevaar brengen.. succes met stoppen!!!!!!!!!! liefs brenda
Nou als je dat bij mij had gedaan had je toch een soejang terug gekregen. Hallo goed of niet goed het is ieders eigen beslissing en een sigaret uit iemands mond slaan? Een beetje raar. Roken is sowieso slecht, in welke mate het het zwanger worden beinvloed durf ik je niet te zeggen. Zelf heb ik wel doorgerookt tijdens de zwangerschap helaas, wel minder maar toch. Probeer nu gewoon te stoppen. Daarbij geef je aan van ik heb nu stress en als ik eenmaal weet dat ik zwanger ben niet meer. Meid van de dag dat je zwanger bent heb je hele nieuwe stress; ik hoop dat ik de 12weken grens bereik, groeit hij wel genoeg, is dit pijntje iets ergs enzovoort. Dus als je nu niet kan stoppen omdat je stress hebt gaat dat straks ook niet lukken. Het is nu of nooit.
Ik vind dat iedereen dat voor zijn eigen moet beslissen. Iedereen weet dat het ongezond is. En dan is het ieder zijn keuze wat ze er mee gaan doen! Ik ben er al een half jaar vanaf omdat wij al best lang bezig zijn voor een wondertje. Alles heb ik er voor over dus vandaar ben ik gestopt. Het begin is moeilijk maar nu vind ik sigaretten stinken! hahaha ... Succes voor degene die willen gaan stoppen of inmiddels al zijn gestopt!
ik ben met de eerste ruim voor dat ik zwanger werd gestopt met roken (echt gepland dus). bij de tweede heb ik mijn laatste sigaret gerookt toen ik een positieve test in mijn hand had.....en heb daarna de hele zwangerhscap niet meer aangeraakt. vind persoonlijk dat het echt niet okay is om te roken als je zwanger bent. je vergeeft het jezelf niet lijkt me als kindlief iets heeft omdat jij je niet in kon houden. Maar ja de andere kant is ....ieder moet het voor zich weten
Wat is voor jullie de definitie van stress?? Ik lees hier dat veel mensen een zwangerschap als extreem stress gevoelig ervaren. In sommige gevallen zal dat zeker op gaan maar toch niet voor alle zwangerschappen in mijn ogen. Ik ben vier keer zwanger geweest en heb drie gezonde kids. De zwangerschappen waren niet makkelijk maar dat ik daar stress van kreeg? Nee, ik was wat meer gespannen en wat sneller geïrriteerd. Stress kreeg ik toen mijn moeder een week na de geboorte van mijn jongste zoon ernstig ziek werd. Toen mijn moeder wat opknapte hoorden we dan mijn schoonvader kanker had en geopereerd moest worden, operatie vond plaats en daarna nog drie met uiteindelijk zijn overlijden. En dat alles binnen 1 jaar tijd!! Dat is voor mij stress. Ik wil daarmee niet zeggen dat een zwangerschap niet stessvol kan zijn maar aangeven dat de definitie stress voor iedereen anders is. De zwangerschappen zijn voor mijn nooit een aanleiding geweest om weer te gaan roken. De ziekte en het overlijden wel helaas.
Tja, het is ieder zijn eigen keuze, ik bedoel je WEET dat het slecht is, en dat je eigenlijk zou moeten stoppen, maar of je dat wil/kan is aan jou... Ikzelf ben bij mijn zoontje gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was, helaas na de bv periode weer begonnen, maar wij roken alleen buiten, mijn zoontje groeit dus rookvrij op. Als ik het geluk heb, weer zwanger te raken, zal ik direct weer stoppen, stress of niet, ik kan het niet aan om achteraf misschien een kindje met gebreken te krijgen en dan te het idee te hebben dat ik het had kunnen voorkomen...
Mijn stress... - Erachter komen dat je zwanger bent (door de pil, dankzij abrupt stoppen met anti-depressicva) van een vriend die je net 5 weken kent... terwijl 5 maanden weduwe bent...omdat je vorige partner na 10 maanden ziekte is overleden.... - Je werk je contract eigenlijk niet wilt verlengen omdat je door de ziekte van vorige partner veel verzuimd hebt.... - Een levensverzekering die moeilijk doet, omdat je partner overlijd binnnen het jaar dat je een huis gekocht hebt... We zouden net gaan samen wonen... Wist dus niet of ik uberhaupt nog een huis had. - Je familie die je zwangerschap negeert.... - Wonen in een vreemde stad.... waar je niemand (meer) kent. - kindloze collega's die je opeens sinds je zwangerschap compleet negeren.....en je express extra veel laten sjouwen... en mede daardoor BI krijgen...... o dan vergeet ik nog te melden.... wat er verder geluld werd.... en dat de meeste mensen smullen van zulke verhalen... en alles lekker aandikken... "wijzen met de vinger...." Ik ben mede door dit alles.. pas later in de zwangerschap kunnen stoppen.... elke keer als ik een redelijk stoppoging had, kwam er weer wat...... sindsdien niet meer gerookt... behalve een enkele keer een haaltje bij gelegenheden.... helemaal gestopt bij stoppen pil voor tweede zwangerschap.. en sindsdien helemaal niet... en was toen ik relaxed was echt een makkie....!!! Ik vind dat iedereen zou moeten proberen te stoppen, maar ik begrijp ook dat er echt wel situaties zijn dat het voor sommigen mensen onmogelijk is..... (mede door anderen mensen)
Ik vind roken tijdens de zwangerschap echt not done. En alle argumenten die je kunt bedenken (ik ken iemand die rookte als een ketter en een gezond kindje heeft...stress is ook niet goed....enz enz) slechts slechte excuses. Natuurlijk, je moet het helemaal zelf weten, maar iedereen weet dat roken slecht voor je is. En jij hebt nog de keuze: roken of niet. Maar door door te roken tijdens je zwangerschap stel je je kindje bloot aan schadelijke stoffen, en dat kindje heeft niet de keuze. Dus mijn advies: stop met roken voordat je aan kinderen begint.
heeee Ik vindt dat het voor iedereen zijn eigen keuze blijft! Ik rook een stuk minder nu ik probeer zwanger te worden (ong 5 sigaretjes per dag) oke dat vinden sommige misschien nog teveel en moet stoppen! maar zodra ik weet dat ik zwanger ben gaan de sigaretten de prullenbak in!!