roken tijdens de zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb tot week 13 a 14 doorgerookt. Zo'n 2 sigaretjes per dag.

Op een gegeven moment voelde het gewoon echt niet goed meer en toen ben ik helemaal gestopt.

Nu nog steeds, al heb ik het al die tijd erg moeilijk gehad. Ik vind het nog steeds lekker ruiken en ik heb er gewoon nog steeds zin in.

Ik zie mezelf ook nog steeds niet als een niet -roker.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo damens,

Ik vind het al heel knap dat er vele al geminderd zijn! :D
    Ik ben nu 113 dagen gestopt met roken en ben er heel trots op ! Dit omdat ik zoveel stress heb/had. Bij mijn moeder is toen ik net een aantal weken gestopt was borstkanker geconstateerd en bij mijn oma is geconstateerd dat haar longen niet goed zijn ( ook gestopt met roken anders was ze volgend jaar er niet meer) en nu is het een afwachtende zaak of mijn tante ook borstkanker heeft. Oja ik ben ook nog verhuisd en ben dan ook wel heel trots dat ik nog steeds geen peuk heb aangeraakt!

3. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    hoi channie,

nou dat vind ik inderdaad knap van je dat je nog niet hebt gerookt nu je zoveel voor je kiezen krijgt!! ik vandaag mijn rookloze dag en voel me opzich goed maar heb er wel onwijsssssssssss veel trek in. steeds aan iets anders denken helpt wel. nu maar volhouden!!

groetjes

4. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik wil toch wel even mijn zegje doen aangaande het roken in het algemeen.

Ik zelf heb 12 jaar gerookt en ja wel liefst 2 pakjes sigaretten op een dag.
    Heb geprobeerd met minderen en met die vieze kauwgums maar niets helpt en hoe moeilijk het ook is iedereen kan stoppen als de WIL er ook echt is. En ja verslaving is nou eenmaal niet makkelijk maar het kan je lukken. Ik ben 6 jaar geleden van de één op andere dag gestopt, hup alles weggegooid. Woonde nog thuis en beide mijn ouders rookte. Dus niet erug makkelijk. Overal werd ik geconfronteerd met cigaretten.
    Tis echt heel erg moeilijk maar je moet gewoon doorbijten en misschien ook stoppen in een situatie die stress oplevert.

Als je niet hard genoeg wilt dan lukt het ook echt niet maar ik ben er van overtuigd dat in één keer stoppen de beste oplossing is en dan zeker 3 maanden doorbijten die zijn het zwaarst.

Veel succes voor diegene die het besluit neemt om te stoppen met roken.

5. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Ik ben na het ontdekken van mijn zwangerschap direct gestopt!
    Ik was toch wel een fanatieke roker van ongeveer 20 sigaretten per dag. Mijn vriend houdt er rekening mee en rookt niet in mijn omgeving... (gaat naar buiten)!

Ik heb er weinig last van, want als ik stiekem toch wat rook ruik, word ik spontaan misselijk! (dat is dus aan de ene kant wel fijn!)

Voor de meiden die gemindert zijn: Goedzo! 3-4 sigaretten per dag is altijd beter dan een pakje per dag!

Voor alle andere meiden die gestopt zijn: Goed zo! Hopelijk gaat het jullie net zo gemakkelijk als mij af!

Liefs Goddes

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb zelf nooit gerookt dus kan eigenlijk niet meepraten over dit onderwerp. Wel ken ik een vrouw die haar hele zwangerschap gewoon heeft doorgerookt. Haar zoontje heeft een achterstand in de groei en op taalgebied. Het is natuurlijk nooit echt bewezen dat het door het roken komt, maar voorkomen is beter dan genezen, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

7. mieke

mieke Bekend lid

ik houd nog steeds vol
    vindt t echt heeeeeeeel moeilijk maar tot nu toe
    lukt t goed
    wat mij ook heeft geholpen is de echo
    die ik dinsdag heb gehad
    ik ben ipv 10 weken 9 weken en 3dagen nu
    en heb ons kindje zien bewegen met armpjes en beentjes
    als ik trek krijg in een sigaret probeer ik daar aan te denken
    en ik ben de afgelopen dagen ok flink misselijk dus dat helpt ook om niet te roken
    we houden vol

liefs mieke

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat hielp mij ook altijd heel erg goed, op zo'n moeilijk moment aan mijn kindje denken en het was onmiddelijk weg!

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Mijn zusje heeft ook haar hele zwangerschap gerookt. Weliswaar geen heel pakje per dag maar ongeveer 7 sigaretten.
    Nu werd haar zoontje 5 weken te vroeg geboren en is haar placenta onderzocht omdat een stuk van de placenta wit was (dood dus en niet functioneerde). De uitslag heb ik nooit te horen gekregen, als ik er naar vraag wordt ze al boos dus laat ik het maar ff zo.
    Hij is 28 juli jl. geboren dus ik kan nog niets vertellen over de gevolgen op latere leeftijd.
    Ze kreeg ook een flinke uitbrander van haar verloskundige omdat ze gerookt had.. Nu is het natuurlijk erg makkelijk om die sigaretten de schuld te geven maar je gaat toch wel even drie keer nadenken.

Ik ben nu ook ruim 2 weken gestopt met roken en het gaat hartstikke goed! Alles is lekker fris en ik voel me super.

Iedereen heel veel succes met stoppen en/of minderen.

Kus Toys

10. michelle81

4 jul 2006
    19
    0
    0
    apothekersassistente
    Stein (lb)
    Hoi hoi,

Ook ik behoor tot de degene die de sigaretten niet helemaal kunnen laten liggen. Ben wel flink geminderd van een pakje per dag tot ong. een zes sigaretten per dag. Ik draai ze zelf met zo'n apparaatje, dus 's ochtends draai ik er zes en daarmee kom ik de dag door. Zou ook veel liever helemaal stoppen, maar het wil maar niet lukken. Kan nog steeds niet die knop in mijn kop omzetten. Voorheen begreep ik niet hoe je kon blijven roken als je zwanger bent, riep altijd dat ik accuut zou stoppen als het zover zou zijn. Maar nu weet ik dat het niet altijd zo makkelijk is als het lijkt. Het werkt tuurlijk ook niet echt mee als je partner, je ouders, je vrienden dus zo ongeveer iedereen in je omgeving "gezellig" zit te roken. Voor iedereen die gestopt is, knap gedaan, voor iedereen die wil stoppen heel veel succes en iedereen die wel nog rookt, trek je nix aan van de vooroordelen waar iedereen mee komt, er zit meestal meer achter dan andere kunnen zien of weten.
    Groetjs

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap vind dat iedereen ervoor uitkomt die nog roken tijdens de zwangerschap! Het word echt gezien als een taboe!

Wat ik er nog over kwijt wou, ik heb ook gehoord dat als je stopt met roken dat je niet teveel in de stress moet raken vanwege het stoppen met roken en dat je dan veel beter gewoon kan minderen! Stress is nog slechter voor het kindje (vooral in het begin van de zwangerschap!) dan die paar sigaretjes per dag! Wil niet zeggen dat roken gezond is voor de kleine, maar het is een keuze die elke ouder zelf moet maken...

Ik rook zelf niet, mijn zus wel weer, en die heeft de hele zwangerschap behoorlijk gerookt.... Maar de kleine (nu 5 jaar oud) heeft er helemaal niks aan overgehouden! Is een hele slimme, grote meid! :D

Gr. Miranda

Deel Deze Pagina