Roken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jarina, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Op deze site wordt overgewicht ook vergeleken met roken en drinken, zal dan toch ook wel niet goed wezen..

Zwanger en overgewicht: Risico’s voor, tijdens en na de zwangerschap voor jou en je kind | Afvallen Weblog

Gr.
    Carlien

2. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik zeg ook niet dat het goed is... absoluut niet.. zeg alleen dat je het niet moet vergelijken met roken... heb ff op die site gekeken en voordat je ruimte gebrek hebt om te werken dan is het toch wel wat meer dan overgewicht... denk dat ze het dan toch beter obesitas kunnen noemen... en net als de rest dat daar genoemd wordt... misschien dat veel mensen een andere invulling geven aan overgewicht maar zoals ik dat allemaal lees gaat het meer over obesitas dan overgewicht... over het algemeen spreekt men namelijk al over overgewicht als je meer dan die 10kg boven je lengte in cm zit... ik ben bv 1.78 lang en dan zegt men dat je tussen de 68 en de 88 kg mag zijn om ok te zijn...

3. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Als je een verschrikkelijk stompzinnige gewoonte als roken niet kunt opgeven voor je baby die dagelijks in ontwikkeling is, dan moet je bij jezelf nagaan of je wel in staat bent om je kind op de eerste plaats te zetten.... de aankomende 18 jaar. En minderen met roken, wie houd je eigenlijk voor de gek? Moet men dan meer respect voor je hebben, kun je jezelf dan beter accepteren als je in de spiegel kijkt? Ik zou me doodschamen voor mezelf bij elke sigaret die ik zou opsteken.

Niet kunnen stoppen met roken tijdens je zwangerschap omdat je neurotisch bent (aka een stressvol persoon) riekt in mijn ogen naar psychische hulpbehoevendheid. Probeer je te laten helpen, er zijn genoeg manieren. Bovendien snap ik partners ook niet die rokende zwangeren niet helpen... je laat je vriendin toch geen schade aandoen aan je ongeborene?

Ik ben meteen gestopt (van bijna 30 per dag) toen ik er achter kwam dat ik zwanger was met 4 weken en ik heb het geen dag gemist.

Sorry als ik zo hormonaal overkom, maar echt komaan... dat goedpraten van roken tijdens je zwangerschap is niets meer dan het verdoezelen van een slappe persoonlijkheid.

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik heb 19 jaar gerookt en ben toch echt tijdens mijn eerste zwangerschap gelijk gestopt
    na de dood van de boy's door de stress weer begonnen,maar 3 maanden voor deze zwangerschap toch weer gestopt!

en ja het is mogelijk, het zit gewoon tussen je oren

ik kan niet begrijpen dat rokers luchtig doen over het blijven roken tijdens de zwangerschap
    de smoezen van de " stress" die slechter voor het kind zou zijn

ik snap niet hoe je als moeder met jezelf zou kunnen leven als je kind wel iets oploopt door het roken
    dat je uberhaupt het risico al neemt.......dan vind ik , moet je wel aan kinderen willen beginnen dan? als je dat al niet eens voor je kind kan opgeven???
    want als je dat al niet kan opgeven vraag ik mij af hoe je als moeder dan echt tegenover je kind staat als je ooit voor een moeilijkere keuze komt te staan!

5. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    @ lunacy, suggereer jij nou dat rokende zwangeren slechte moeders zullen worden?

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou, ik ga er toch vanuit dat rokende zwangeren net zoveel van hun kind houden als niet-rokende hoor :) Tenminste, mijn moeder was/is een hele goede en lieve mama.

7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb mijn eerste zwangerschap gestopt, tweede heel weinig gerookt en nu derde zwangerschap ook gestopt... (heb wel 2 of 3 keer gedurende de zwangerschap een trek van de sigaret van een vriendin genomen, waardoor ik megamisselijk geworden ben, dus voor mij hoeft het echt niet meer)
    niet altijd houden de kindjes er iets aan over, maar toch denk ik dat je je goed over de consequenties bewust moet zijn. Mijn moeder rookte ook tijdens haar zwangerschappen en ik ben sinds geboorte asthmapatiente en heb een hartstoornis... waarschijnlijk net uit die reden...
    ik wens je succes bij eender wat je verkiest!

8. mroos

mroos Niet meer actief

Je bent gewoon zwak als je niet stopt met roken. Dan heeft de verslaving het echt gewonnen van je gezonde verstand.
    Je kind kán kerngezond geboren worden, maar je kind kán er ook van alles aan over houden.
    Als je echt zo verslaafd bent, geef het dan toe en voel je schuldig, maar probeer het ajb niet goed te praten zeg.

9. Iefie

Iefie Niet meer actief

pfffff......dit topic is zo zinloos als mensen elkaar gaan veroordelen. Moet ik ineens denken aan een bijbels gezegde: Gij die zonder zonde is... Ik zeg afsluiten dit topic, voegt niets meer toe.

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    #250 FmT, 17 apr 2011
    Laatst bewerkt: 17 apr 2011
    Jammer dat die mensen niet goed kunnen lezen ( of niet begrijpen?? ).. Staat toch duidelijk in de openings-post van TS.

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik dacht dat er net werd gevraagd om in dit topic niet weer opnieuw nodeloos te gaan discussiëren? Dit topic was er om elkaar te steunen/raad en tips te geven! Jammer dat zoveel mensen zomaar beginnen oordelen...

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    waarom afsluiten, ik voel me toch niet aangesproken ;) ben ook gestopt dan maar iedereen weet toch dat roken slecht is, dus hoezo nuteloze discussie. misschien is het wel goed dat sommigen even wakker geschud worden!?
    iedereen mag zn mening erover geven, zolang een ieder elkaa rmaar recpeteerd. ik denk dat er teveel verdraaid wordt of verkeerd begrepen.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja maar goed...als iedereen zo gaat beginnen met een openings topic.... mogen zometeen alleen nog mensen reageren die het met elkaar eens zijn.....

met een forum kun je zoiets verwachten.niet iedereen is het met elkaar eens, en de meesten willen toch even hun zegje doen.

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Dus dan moet het maar goedgekeurd worden :(

Als je openbaar op internet post loop je nou eenmaal risico op commentaar

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Je zou ook tips kunnen geven om te kunnen stoppen met roken.

Suggereren dat iemand een slechte moeder is omdat deze een enkele sigaret rookt in haar zwangerschap vind ik abnormaal.
    Dus reageer dan niet.
    En dat is mijn mening die mag ik ook geven op dit openbaar forum.

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Nogmaals het zit tussen de oren

Je kan alleen stoppen als je zelf echt wilt....
    En mensen die zeggen dat ze het niet kunnen, willen gewoon niet voor 100%

Tevens 1 x stoppen met roken intoetsen op Google en pagina 's van methodes komen er te voor schijn

17. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    je stopt voor de gezondheid van je eigen kindje! dat zou toch reden genoeg moeten zijn om meteen te stoppen? sorry daar kan ik echt niet met mijn verstand bij.

18. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ik suggereer helemaal nergens zulke dingen. Ik zou me in mijn handen knijpen als ik in de buik zou zitten van een rokende zwangere vrouw in deze tijd. Er is immers zo weinig bekend over de gevolgen en er is zo weinig hulp. Mammie rookt nu nog maar 5 i.p.v. 20, dat scheelt 15 verstikkingen voor ons beide op een dag!!! YAAAY. Ohhh wacht...

Pfff, kan je paffende moeders ook niet kwalijk nemen dat ze gewoon zwak zijn. Ik suggereer geen slecht moederschap, enkel egoïsme. Hoe jij dat verder interpreteert interesseert me vrij weinig.

Ik hoef m'n slechte gewoontes in ieder geval niet te rechtvaardigen, goed te praten of te bagatelliseren.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

amen!

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009