Super dat je een afspraak hebt gemaakt, stap naar een goed begin! Ik hoop van harte dat het baat heeft
Maar daarover noem je in je startpost niets... ik vroeg me na het lezen van je eerste post echt af: ja, en wat wil je hiermee nou dan? Wil je tips? Wil je horen dat het heus ook weer niet zo erg is? Wat wil je? Maar goed, inmiddels is dat duidelijk, je wilt tips Gelukkig maar, want het is idd niet goed voor je kindje. In Beverwijk hebben twee longartsen een stoppen-met-roken-poli, en zij gebruiken er ook een boek bij, en dat schijnt erg goed te werken, krijg je dus ook de nodige ondersteuning. Mogelijk dat dat iets is en dat je daar even kunt informeren of er bij jou in de buurt dat soort dingen zijn?
hallo, ik rookte ook voordat ik zwanger werd... en heb toen met de vk overlegd om te stoppen en toen ik zei dat ik dat probeerde ma het heel veel stress met me mee nam zei ze dat ik er dan beter 5 op een dag kon roken dan de hele dag stress hebben want dat was erger... en mijn kindje is kei gezond en mankeert helemaal niets... hij is met 36 weken geboren vanwege een zw vergifteging en was 52 cm lang en woog 3370 gr... ik snap wel dat je moet stoppen met roken maar als je er heel veel stress van hebt is de stress erger voor het kindje... maar stoppen is natuurlijk altijd beter...
Nou ik alle onzettend aardige opmerkingen lees die alle rokers naar hun hoofd krijgen pas ik mijn mening maar even aan. Tuurlijk snapt elke roker dat het gezonder is om te stoppen, die zijn eenmaal niet dom!? Ze zijn enkel ooit begonnen met roken en een gewoonte/verslaving is niet zomaar 1 2 3 te stoppen. Zelf rook ik gelukkig niet dus de goude tip kan ik je niet geven, maar ik weet van bv mn schoonvader die moest stoppen met roken voor zn gezondheid. Hij is van de ene op de andere dag gestopt en nooit meer 1 sigaret aangeraakt. Respect! Hopelijk lukt het hier ook alle rokende zwangere om te stoppen! Succes ermee, hopelijk krijg je een gezond kind, of je nou wel of niet rookt want dat gun ik je natuurlijk van harte! En aan alle zeikers, ga iemand anders vervelen...
WAUWWW wat hebben veel mensen toch de smoes dat hun vk zoiets zegt.... of hun verloskundige is totaal niet bekwaam. ik sta overal door nederland, en in sommige ziekenhuizen in duitsland streng onder controle, ook tijdens mijn zwangerschappen, en die zeggen allemaal dat het BULLSHIT is dat 5 sigaretten beter is dan stress, de site van stivoro Stivoro - Onderzoek naar roken en stress in de zwangerschap klik dan op het rode balkje, en je zult dit lezen : Uit onderzoek blijkt dat roken in de zwangerschap schadelijker is dan de stress die stoppen met roken met zich mee brengt. Toch steken veel mensen onder spanning en stress een sigaret extra op. Het lijkt erop dat een sigaret ontspanning geeft. Voel je stress of onrust als je stopt met roken? Bedenk dan dat dit er bij kan horen. De stress van het stoppen is er wel maar deze stress duurt vaak niet langer dan twee weken. Onrust en stress zijn ook ontwenningsverschijnselen. Door de verschijnselen weet je: het stoppen werkt!
ja zo heeft iedereen een andere mening... toen mijn kleine geboren was was alles gewoon goed er was niets te zien dat ik rookte ze hebben mijn plecenta onderzocht en daar hebben ze bij geschreven niet rokend omdat er geen wit plekje op te zien was... en ja of de vk wel goed bij der verstand is vind ik een beetje hard om te zeggen want iedereen heeft zo zijn mening en denkt het goed te weten.... maar verkijk je niet wat stress met je kleine doet... ik ben met de 2de wel kunnen stoppen met roken maar heb nu zoveel stress dat ik met 23.5 al erg veel last heb van harde buiken en daar zelfs al voor ben opgenomen geweest...
ik ben het volledig met je eens maar weet ook dat het vaak wel gezegd wordt dat het beter is om dan maar een paar sigaretten te roken.... ik ben gestopt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben en heb de HA gebeld voor hulp hierbij... ook ik kreeg te horen dat als het te veel stress opleverde dat ik beter kon minderen ipv stoppen... ik heb voor mezelf besloten dat ik dit belachelijk vind omdat deze kleine er niet voor gekozen heeft om een moeder te krijgen die rookt en gelukkig is de stress van het roken maar tijdelijk... bij mij heeft het maar een week of 2 stress opgeleverd... daarna werd het stukken makkelijker... voor alle meiden die willen of gaan stoppen... succes en weet dat de stress en de irritatie aan alles maar tijdelijk is...
Okee, niet lullig en persoonlijk naar jou bedoelt... maar wat een achtereind van een ezel van een verloskundige heb je dan..... een vk of gyn zet echt niet niet rokend neer terwijl ze weten dat je hebt gerookt. dan zou het zijn rokend maar placenta schoon ofzo. dan heeft jou vk echt niet goed nagedacht op het moment dat ze het opschreef. stress kan heel veel doen met je kindje daar weet ik alles van. maar dat zit allemaal in je hoofd, de stress is maar tijdelijk....
hoezo ik heb gezegt tegen die gyno dat ik rookte maar mijn placenta was zo schoon dat er helemaal niets aan te zien was... en daarom hebben ze opgeschreven niet rokend omdat hij dus zo schoon was... maar ik vind het een beetje hard van je om zo over andere mensen te praten (gyno en vk). terwijl die mensen het vak hebben geleerd... en je mag wel een andere mening hebben maar zei weten wel wat ze doen hoor... ze hebben honderden kinderen op de wereld gezet... ik denk meer dan jou of niet?? en stress is heel erg voor mij zelfs 2 weken omdat mijn suiker daarvan omhoog schiet en dat meer kwaad deed voor de baby...
nnou in dit geval heeft tatjana wel gelijk hoor!! ook mijn verloskundige zei na die 28weken echo rook je nog?? ik zei ja zo`n 6 per dag ze zei ga er eens 4 per dag roken niet stoppen..maar minderen.. en het wil niet zeggen dat als je stress hebt,dat dat meteen stress van het stoppen met roken moet zijn?? dan kanje wel iets gaan kopieeren van een andere site, maar daar gaat het niet om.. de vk`s zeggen nog liever minderen dan stoppen dat is helemaal waar.. dus is niks geks tatjana.. je hebt er helemaal gelijk in..
oooh shit zeg.... loop ik nu al jaaaaaren bij deskundigen die dus helemaal niet zo deskundig zijn......
het komt in jou dossier, die te lezen is bij een eventuele 2 of 3e..... een volgende vk zal dan dus denken dat je niet gerookt hebt die zwangerschap, jou dossier klopt dan dus niet...... dus het is helemaal niet normaal dat er staat niet gerookt, er moet dan staan dat jou placenta gewoon schoon is.... wanneer iemand wel een verkalkte placenta heeft... ( want dat gebeurt er door eventueel roken ) en diegene heeft NIET gerookt... zetten ze er ook niet neer ...WEL GEROOKT..... omdat het verkalt was.
hey meid, zoek het lekker uit... ik kan zeggen wat mijn ervaringen zijn en meer niet wat net als jij ben ik ook geen deskundige... en in mijn dossier staat dat ik rook ma op mijn placenta was daar niets van te zien... vandaar dat ze da hebben geschreven en ik heb dat in mijn vorige ook al verteld maar jij weet het allemaal beter zeg je... prima dan zeg ik niets meer... maar ik zou wel wat gaan doen met die kennis als je het allemaal zo goed weet wat mijn verloskundige en gyno zegt... en dat jij die mensen dan uitmaakt voor dom dat wil dus ook zeggen dat jij het beter weet ga dan iets doen met die kennis... want je ontkracht toch alles wat ik zeg... en ik bedoel het niet kwaad helemaal niet en zoek ook geen excuus voor het roken wat ik toen heb gedaan... vind alleen dat iedereen en eigen mening mag hebben net als jij maar je blijft er maar op hameren... maar ondanks dat het een gevoelig onderwerp is heb ik wel gemerkt moet het hier wel een beetje gezellig blijven... en elkaar geen verwijten moeten maken want de helft kent elkaar niet...
Lieve schat, het is echt niet zo moeilijk om te stoppen met roken. Het klinkt lullig, maar het zit echt tussen je oren en je moet er gewoon vanaf! Is het niet voor de baby, dan is het wel voor jezelf. Bovendien: minderen is véél moeilijker dan stoppen en je hebt bewezen dat je dat al kan! Dikke vette onzin dus dat je er niet helemaal vanaf zou kunnen komen. Ik snap dat je bang bent om te stoppen, omdat je "verslaafd" zou zijn en dat je heel veel verhalen hoort dat het toch zo lastig is om ervan af te komen, maar welke reden je ook verzint om te "moeten" roken, er is altijd een veel beter tegenargument. Het is slecht voor je, je stinkt, het kost véél te veel geld, je wordt níet rustig van roken (het tegendeel: waar zijn mijn sigaretten? heb ik er nog genoeg? waar mag je hier roken? waar kan ik nieuwe halen? Shit, ik heb er al vier op, ik mag er nog maar 1 vandaag... Je wordt doodzenuwachtig van het roken!) Tuurlijk, je bent een week pis-chagrijnig (maar dat word je van zwangerschapshormomen ook) en dan ben je er van af! Je hebt ineens tijd & geld over, je wordt veel rustiger, je slaapt beter, je voelt je helderder en je huid ziet er véél beter uit. Je snapt: ik heb het licht gezien en kan me niet meer voorstellen dat ik me volledig afhankelijk opstelde van een rolletje tabak... Ik hoop dat je dit zelf in gaat zien, want: je kan het makkelijk en ik vind het zo'n zonde dat je het er nu moeilijk mee hebt...
hmm ja joh ga lekker zo doen ook leuk.... en ik wou dat ik er wat mee kon doen maar helaas... ik heb mijn opleiding in die sector moeten staken. ik ben chronische ziek vandaar ook dat ik elke week in het ziekenhuis ben en overal door heel europa al in ziekenhuizen ben geweest..... o.a. bij proffesoren die 1 keer in de 4 maanden naar een congres in amerika gaan. maarja... schijnbaar in jou ogen zijn dit ook geen deskundigen en weet JOU verloskundige het beter.... nee sorry ik vertrouw liever op de onderzoeken die er gedaan zijn, en op de vele artsen die ik al gezien heb.
maargoed post lekker verder, ik zal jou post dan wel links laten liggen dan kunnen we ook geen ruzie maken
Ik geloof dat dit een beetje uit de hand loopt. Het gaat er even om, dat tatjana niet wil zeggen dat haar verloskundige GELIJK heeft, maar dat zij het zo heeft gezegd. Wat een ander zegt kun je niks aan doen en dat er geschreven staat dat ze niet heeft gerookt, zou misschien niet zo horen, misschien ook wel. Het maakt helemaal niet uit. Het gaat erom dat zij haar verhaal doet zoals het is gegaan.. Of het nou zo hoort of niet, vakbekwaam is of niet, dat maakt helemaal niks uit, want daar gaat het nu namelijk helemaal niet om. Het gaat om het feit dat alles er netjes en keurig uitzag en dat het net leek alsof ze niet had gerookt. En meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken. Misschien moeten jullie allebei even na denken en afkoelen en dan elkaars berichten maar weer eens lezen. En bedank dan ook: Niet meteen reageren, maar eerst tot 10 tellen. Lees het eens op een andere manier
der komt ook geen ruzie... het enige wat ik wil zeggen is dat iedereen toch in een persoon mag geloven... kijk mis dat ik het beter zo uit kan leggen... stel jij bent een metselaar van beroep en ik zeg tegen jou jij moet zo space maken en jij zegt nee ik maak hem zo... dan zeg ik toch ook niet tegen jou dat jij maar een domme metselaar bent alleen omdat ik een andere mening heb... iedereen mag zijn mening hebben... en niemand hoeft zijn mening te veranderen alleen omdat een ander er anders over denkt... en wij denken er beide heel anders over... dat is het enige wat ik wil zeggen jij vertrouwd op jou dokters en als zei iets zeggen waar ik het niet eens ben wat best wel eens voorkomt dan moet ik ma zeggen dat jij prutsers van dokters hebt... dat is toch niet eerlijk...