bedoel je mij of de gene wie deze topic heeft geopend??? want ik ben alweer een tijd geleden gestopt met roken maar ik heb in me eerste zwangerschap wel gerookt...
Dat is ook precies wat ik bedoel met; vakbekwaamheid / wel of niet goed zijn. En dat het daar niet om gaat. Het doet er zelfs helemaal niet toe. Als jou verloskundige dat zegt, neem je dat aan. Als mijne iets zegt, neem ik het ook aan. En iedereen werkt anders. Maar je moet elkaar wel in de waarde laten. En daar gaat het nu even wél om. Want dat gebeurt niet. Ik vind het wel erg veel op een komende ruzie lijken, vandaar dat ik me er even mee bemoei. Dat vorige berichtje was denk ik bedoeld voor de ts. En misschien ook verstandig om de handen nu even van dit topic af te halen, want het gaat straks helemaal over wat anders dan waar dit topic voor bedoeld is.
Even in het algemeen... je hebt toch wel stress. Of je nou rookt of niet. Ik heb ook gerookt maar ik had toen net zoveel stress als nu ik gestopt ben. 9 maanden lang stress ontwijken is onmogelijk.. Ik denk dat het meer een excuus is om niet te hoeven stoppen met roken, ´als ik stop dan ga ik stressen en dat is veel slechter´. Dus je geeft jezelf een reden om te blijven roken.
Verdrijft roken spanning of stress? Dat is ook niet waar. De actieve bestanddelen in sigarettenrook verhogen juist je spanningsniveau vanwege het effect dat ze hebben op je lichaam. Je bloeddruk gaat omhoog, je hartslag en je ademhaling gaan sneller als resultaat van het roken. Dat zijn allemaal stressreacties in je lichaam! Roken is voor je lijf echt niet stressverlagend!
Ok, ach dit is bijna net zon discussie als wel of niet een wijntje, wel of niet red bull etc... Zo zei mijn eerste verloskundige dat ik best af en toe een redbultje mag en als iemand me dat nu, zwanger, ziet drinken flippen ze helemaal... Ja als mn VK zegt dat het mag zal het wel goed zijn toch?? En misschien heeft mn VK wel ongelijk maar dat weet ik dan toch niet?? Ach jongens, zoals ik eerder zei, iedereen weet dat roken slecht is en je doet het niet voor de leuk. Maar misschien dat mensen nu beter tips kunnen geven aan de ts en andere mensen waar het helaas niet bij lukt om te stoppen. Ik rook niet dus geen ervaring met stoppogingen in deze zin, MAAR wel met afvallen. Ik denk dat de drive hierachter hetzelfde is. Als je gaat afvallen omdat de buurvrouw dat zegt zal het je niet lukken. Als je wil afvallen omdat JIJ dat wil, voor jezelf en voor niemand anders, dan lukt het je! Met roken is dat hetzelfde, WIL je echt stoppen, dan lukt het je. Probeer je het alleen omdat mensen zeggen dat het beter is, zal het niet lukken. Dus eerst het koppie daarna de sigaret! Succes en niet meer ruziemaken
Oeiiiii een onderwerp wat vraagt om discussie (zacht uitgedrukt). Ik heb geen vooroordelen ben zelf een roker...Ik ben bij al mijn zwangerschappen gestopt met roken maar had het er absoluut niet makkelijk mee!!! Heb hele zakken lollies en andere snoep varianten weg gewerkt om mijn leegte van mijn sigaretje op te vullen! En inderdaad als ik stress had of tegenslagen miste ik mijn sigaret. Het enige advies wat ik kan geven is stoppen maar je moet het wel willen. Als je er niet 100% achterstaat gaat het echt niet lukken. Ik zag het meer als een overwinning. Ik ben baas over mijn eigen lijf en wat ik doe. Geen drang van dure sigaretten kopen, geen stinkende haren, nagels en slecht ruikende adem meer. Want hoe je het ook went of keert, als je niet rookt ruik je aan mensen als ze het wel doen. Desondanks al deze negatieve factoren ben ik circa 3 maanden na iedere bevalling toch weer gaan roken.... Verslavingen zijn erg vervelend....het moeilijkste is het te overwinnen en dat kan alleen met wilskracht!