Ik heb na 3 tot 4 weken echt een dip gehad, voor die tijd eigenlijk nergens last van. En toen ben ik ook weer begonnen. Nu weer 4 weken gestopt ongeveer en heb het weer moeilijk. Doe het voor die kleine schat in je buik. JULLIE KUNNEN HET MEIDEN!
Vandaag is het wel goed gegaan, heel veel afleiding gezocht. Maar zodra ik weer thuis kom dan mis ik iets en weet niet hoe ik dat moet oplossen. Toen ik nog rookte (haha wat klinkt dat leuk zeg), rookte ik altijd als ik weer thuis kwam van buiten. als eerst deed ik roken. Nu heb ik daar een beetje moeite mee. Ik voel me gelijk ellendig als ik van buiten kom, want dan mag ik of kan ik niet meer roken. ik moet me eigenlijk goed voelen en trots zijn omdat ik ben gestopt maar ik voel me dan zo eenzaam lijkt net. hebben jullie je ook zo gevoeld (als jullie wilden roken), is dit normaal, gaat het wel weer over? liefs bahar
Ja, dat is een heel lastig moment hè Maar ik kan je verzekeren, ook dat gaat over. Echt waar! Ik heb mezelf tijdelijk toegestaan om chocola te mogen eten als ik thuis kwam. En ik ging niet even zitten, ik draaide m'n routine om en ging b.v. meteen de hond uitlaten of iets anders doen. Je doet het goed hoor, je moet hier gewoon even doorheen!
Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij ook gerookt Ik heb bronchitis en ben vaak benauwd als ik in een kroeg of rokerige ruimte ben is het heel erg. Rook zelf niet vind het ontzettend stinken en nutteloos.
vandaag 13 dagen niet gerookt. ben trots op mezelf. maar heb er nog moeite mee. Wanneer gaat dat over? liefs bahar
Bahar, super hoor 13 dagen rookvrij. Niet om je teleur te stellen maar ik heb het gevoel dagenlijks. Het is maar 5 minuutjes en dan ben je het al weer vergeten. Op het moment dat je er aan denkt ga iets doen wat afleid. Ga wandelen, douchen, iets...
Net mijn laatste sigastinkding uitgemaakt en nu ga ik er voor! Langer dan verwacht maar het gaat er toch van komen! Ik voel het nu al trekken en kriebelen in mijn tenen, het idee dat ik nu niet meer mag roken.. Frustreerd aan de ene kant, stomme rot verslaving! Maar ik wil er voor gaan, nee ik ga er voor! De laatste 21 weken van de kleine gaan hij/zij en ik gezond doorbrengen! Wish me luck. Ik zal hier wel vaak komen klagen
Hoi Silvia83, Ik ben ook sinds 2 weken gestopt en heb er nog steeds moeite mee. Ik weet precies hoe je je voelt. Maar we kunnen het! De vorige keren dat ik probeerde te stoppen dacht ik ook van: wat erg, nu mag ik niet meer roken en voelde me na een dag al zoo ellendig dat ik de volgende dag gewoon weer ging roken. Nu denk ik niet meer van ik mag niet meer roken maar IK WIL NIET MEER ROKEN! en dat heeft wel geholpen bij mij. Meid je kan het, kom op, als ik het kan dan kan iedereen het denk ik. Want wat betreft roken ben ik heeel zwak. liefs bahar
Je moet zorgen dat je een andere routine krijgt. Dus ga ipv roken iets anders doen. Ga de afwas doen, ga stofzuigen, ga forummen, of wat dan ook. Als je dat gewent bent, mis je het roken minder. Als je nou eens elke dag denkt dat je niet meer hóeft te roken, wordt het al iets makkelijker. Succes meiden, het is moeilijk, maar niet onmogelijk.
Hoi meiden Ik ben er weer! Ik heb slecht nieuws, ik heb zwaaaaaaar gefaald. Het lukt me echt niet die troep geheel aan de kant te leggen. Ik zie dat sommige goed op weg zijn. Succes! Jullie zijn hoplijk sterker dan ik. Ik heb op het moment een enorme k tijd dus ik stel het weer ff uit. Rook wel weinig, maar elke sigaret is er een teveel he groetjes
@Nienke: meid wat jammer. Geef de moed niet op hoor. We blijven je hoe dan ook gewoon steunen. Sterkte en een dikke ((knuff))
hoi dames, Heb zelf nooit gerookt...dus weet niet echt hoe is is om te stoppen behalve dan van horen zeggen...maar: HEEL VEEL SUCCES EN ZET HEM OP VOOR JEZELF EN DE KLEINE!!!! groetjes, Mili
Ik moet eerlijk bekennne dat ik bij de eerste doorgerookt hebt hoe schuldig ik me ook na iedere sigaret voelde. Ik heb toen ook aardig wat gerookt zo'n 15 a 20 sigaretten per dag. Toen de weeen waren begonnen en ik 2 nachten niet heb kunnen slapen heb ik in die tijden zo'n anderhalf pakje weggerookt. De vk zei tegen mij dat ze aan de placenta wel kon zien dat ik gerookt had, maar dat was minimaal. Als ik had gezegt dat ik maar 4 sigaretjes had gerookt tijdens de zwangerschap had ze dit wel geloofd. Nu ben ik bijna 12 weken zwanger van de tweede en nog lukt het me niet te stoppen met roken. Heb het wel eens geprobeert, maar raak hierdoor heel gauw in de stress en dat heb ik liever ook niet gezien bepaalde achtergonden. Nu rook ik qau hoeveelheden wel minder, doordat ik nu shag rook i.p.v. sigaretten. Hiervan neem ik meestal 5 heisjes en dat doe ik hem alweer uit. Een sigaret rook ik altijd helemaal op en zijn lekkerder dan shag. Shag scheeld me ook behoorlijk in de portomonee, bijna 50,- in de maand. succes voor diegenen die wel willen/kunnen stoppen.
Ook ik moet met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik nog steeds rook. Ik heb het wel geprobeerd hoor, maar werd daar echt zelf letterlijk en figuurlijk niet lekker van. Voel me iedere keer als ik een sigaret opsteek dan ook ontzettend schuldig naar mijn kleine toe, en hoop ik dat er niks mis gaat. Je hoort en leest heel veel tegenstrijdige verhalen over wel of niet roken tijdens de zwangerschap. De ene heeft gerookt en krijgt een kleine van ruim 8 pond, de ander is gestopt en krijgt een prematuurtje. Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon een rotgewoonte, en het liefst zou ik er ook vanaf willen, maar weet alleen niet hoe
Hee meiden Ben zelf nog niet zwanger, maar wel al ruim 10 maanden gestopt na heel wat jaren stevig (20 per dag) te hebben gerookt. Het stoppen lukte mij ook nooit tot de laatste keer. Ik hield echt van roken, vond het heerlijk. Ik merkte dat het stoppen me ineens heel gemakkelijk afging. dit had ik nooit van mijzelf verwacht! Gewoon stoppen en niet meer roken, zonder hulpmiddelen, een godswonder! Ik taal niet meer naar een sigaret, al vind ik het soms nog lekker ruiken, maar daar blijft het ook bij. Als ik het kan, kunnen jullie het zeker. Bij mij was het idee dat ik ooit moeder wilde worden een echte stimulans. Ik hoop dat het jullie goed gaat en dat het jullie uiteindelijk gaat lukken! Sterkte