Meiden kom op hoor. Alle sigaretten die je minder rookt zijn mee genomen. Tuurlijk zie ik liever dat jullie stoppen maar dat weten jullie zelf wel. Laat de moed niet zakken. Ik blijf jullie steunen hoor!
Meiden ik ben vanaf januari gestopt met roken, door het boek van Allan Car gelezen te hebben. In eerste instantie geloofde ik er niet in maar ben uit nieusgierigheid gaan lezen en ben ook echt gestopt. Het boek heb ik in 1 dag uitgelezen en s'avonds (want tijdens het boek mag je gewoon nog roken) me sigaretten aan man lief gegeven. Ik heb er nooit meer naar getaald en ben zonder moeite gestopt. Ik ben inmiddels zwanger en ben zo blij dat ik al geruime tijd gestopt was, omdat ik ander nu ook in zo'n moeilijke positie had gezeten. Meiden zet hem op ook jullie kunnen het, draai die knop om in je hoofd.
Ik heb zelf vanaf mijn vijftiende tot aan mijn 29e stevig gerookt en wil er af en toe op een feestje ook nog wel eens 1 opsteken, maar ik beschouw mezelf nu als niet-roker en tijdens mijn zwangerschap heb ik ook geen sigaret aangemaakt (wat voor mij niet moeilijk was, want ik was al een paar jaar daarvoor gestopt). Ik heb niet alle 14 pagina's gelezen, maar ik zie het als volgt: Ongetwijfeld worden er legio kinderen geboren van rokende moeders, die nergens last van hebben, maar als je kind toch problemen heeft, op fysiek of mentaal gebied, zul je je dan niet altijd afvragen of je het wellicht had kunnen voorkomen als je tijdens je zwangerschap niet gerookt? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je het door te stoppen met roken had kunnen voorkomen, maar het zou bij mij altijd in mijn achterhoofd blijven zitten.
Hou vol met niet-roken! Niet alleen tijdens de zwangerschap, maar zeker ook daarna. Je wilt je baby/peuter/vul verder maar in toch ook niet in de rook zetten (en dit geldt dus ook voor alle papa's!). Het zal vast moeilijk zijn om vol te houden, maar als jullie niet roken, is de kans alweer iets kleiner dat je eigen kind ooit net zo verslaafd zal zijn. HEEEL VEEL SUCCES!
ik ben gestopt vanaf dat ik wist dat ik weer zwanger was...ik heb er helemaal geen moeite mee gehad... gelukkig! ben bij mij vorige zwangerschap ook zo gestopt.... nou iedereen succes groetjes
... Toen ik zwanger werd heeft mijn vriend me dat boek van Allen Carr gegeven, heb ik gelezen en ben toen gestopt. Tot ik niet meer misselijk werd van sigaretten, toen wilde ik weer... nu rook ik er 2 a 3 per dag... heb er zelf weinig moeite mee (misschien omdat ik 't niet wil zien ) maar ik weet dat ik mijn vriend er veel verdriet mee doe en ja, 't is ook niet goed voor de kleine. Maar ik moest toen ik zwanger werd ook al ineens stoppen met antidepressiva en slaapmedicatie... Zonder sigaretten ben ik altijd volop gestresst... dat is ook niet goed.
Ik ben heeel stom geweest. Ik rookte al bijna 1 maand niet meer, maar ik heb het heeel moeilijk gehad. Ik moest steeds aan roken denken, de eerste 2 weken had ik er niet zoveel moeite mee maar de laatste 2 weken heb ik het heel moeilijk gehad. ik werd gewoon een ander mens. Ik deed ook heel kattig tegen iedereen.(ik weet dat dit geen smoes mag zijn om weer te kunnen roken). Dus heb ik gisteren gerookt, het leek net of ik helemaal niet was gestopt. Nu voel ik me zooo schuldig. (jullie kunnen nu wel zeggen van ja het is je eigen schuld moest je maar niet gaan roken). Ik weet het. maar vind het zoo moeilijk. vandaag weer 2 sig. gerookt. Ik voel me zoo ellendig. ik ben bang dat ik nooit zal stoppen. Kan het zo zijn dat als je langer hebt gerookt dat je dan moeilijker kunt stoppen of maakt dat niet uit. ik rook al 18 jr. Het is me weer niet gelukt, ik kan nu weer niet gaan roken maar ben bang dat ik weer 2 weken zonder kan en dat ik weer ga roken. Ik weet het niet meer. liefs bahar
Ook mensen die al langer roken kunnen stoppen, dus jij ook hoor. Ik heb 25 jaar lang gerookt en ben nu al ruim een half jaar gestopt. Ik denk dat je 'gewoon' weer door moet gaan met stoppen. Beschouw dit als een keer struikelen, is niet erg zo lang je snel weer opstaat en doorgaat. Echt, op een gegeven moment wordt het minder erg. Volhouden tijdens die moeilijke 1ste periode is het enige wat ervoor kan zorgen dat je gestopt blijft. Succes!
Bij mij zat er ergens een knopje. Ik heb in totaal bijna 10 jaar gerookt en ook meerdere stoppogingen ondernomen. In 2002 ben ik samen met mijn vriend gestopt en toen heb ik dat knopje om kunnen zetten. Ik durf niet te zeggen of ik dit knopje ook gevonden had zonder hem. Misschien helpt het toch als er iemand in je omgeving samen met jou de serieuze stap onderneemt om te stoppen. Iemand die je vaak ziet (je vriend/vriendin/man/vrouw) en waarbij je steun kan vinden in de moeilijke periodes. Ik weet niet of het voor sommige mensen gewoon niet is weggelegd om te stoppen. Ik ken meerdere dames in mijn omgeving die tijdens hun zwangerschappen hebben doorgerookt. Het is een beestje dat zich ergens in je nestelt en dat beestje moet je steeds weer zien te verslaan. Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat ik dat beestje een hele dag niet heb gevoeld. Maar uiteindelijk is het weg! Ik weet wel dat ik nooit meer een sigaret moet opsteken "voor de lol" want dan zit ik er zo weer in. Lees bladen over gezondheid, fitness, buitenlucht en probeer jezelf te zien in dat plaatje, zonder dat beestje. Ik weet het niet misschien helpt het. Wordt een beetje een lang zeiig verhaal zo, dus ik zal stoppen. In ieder geval heel veel succes! Ik hoop dat jullie zullen overwinnen in deze strijd! Liefs, Eowyne
ik heb bij dochter 2 sigareten gerookt , en dacht dan makkelijk van er zijn veel zwangere die roken en hebben gezonde kinderen , ik denk soort zelfbescherming dat je niet schuldig gaat voelen daarom zulke dingen tegen je zelf zeggen , maarnu sinds weer zwanger ben , heb ik een keer gerookt voor gezelligheid maar ben echt gestopt ,de ene keer dat ik gerookt heb voelde me niet lekker ,ik voelde kleine schoppen en werd helemaal gek stel dat hij allemaal inadem en last van heeft ,zo kleine wezentjes in je buik die nu al last en uw heeft tijdens ieder trekje , ik stelde helemaal voor hoe hij nu doet , van de rare gezicht trekken en heeft haha voelde me echt dood schuldig heb niet afgemaakt maar snel weg gegooid dus nooit meer gedaan ben trots op me zelf en voel me veel betere mama ,niet dat je slecht moeder bent ,maar voor mij eigen gevoel was ik niet goed genoeg toen ik nog rookte
Ik ben pas bij de eerste poging om zwanger te worden gestopt, ben er nu net 4 maanden vanaf maar heb af en toe nog wel moeite. Op de moeilijke momenten neem ik een stukje Nicotinel zuigtablet. Ik dacht er ook altijd wel makkelijk over: er zijn zat gezonde kinderen van ouders die stevig roken....M'n eigen moeder heeft ook doorgerookt (in die tijd dacht men daar heel anders over) en ik ben kerngezond en werd zelfs te laat geboren. Tot ik las dat het van invloed was op je vruchtbaarheid had ik een goede motivatie en ben meteen gestopt om de kansen te vergroten
Ook ik heb met alleei gerookt,wel minder maar toch.... De eerste was ruim 6,5 pond en 49cm,maar 12 dagen te vroeg.De tweede was ruim 8 pond en 54 cm.
Wat ik altijd raar vind aan mijzelf is dat ik wél kan stoppen voor een kindje, maar voor mezelf niet doe. Terwijl ik er toch echt heel ziek van kan worden... Blijkbaar is mijn knop nog niet helemaal om. Ik weet wel dat ik, zodra ik een positieve test in handen heb, er voor altijd vanaf ben.
Ik ben vlak voordat ik wist dat ik zwanger was gestopt met roken omdat ik last had van benauwdheid! Dat ik zwanger was was voor mij een goede reden om het gelijk goed vol te houden! Succes!
Ik wil Zooooooo graag stoppen, maar als ik een sigaretje neem dan ben ik gelijk van mijn misselijkheid af. Vreemd maar echt waar Ik rook er nu nog 5 per dag, maar het zijn er nog steeds 5 te veel vind ik. Zodra mijn 3 maanden kwalen over zijn wil ik echt helemaal stoppen. Ik hoop zo dat het gaat lukken. [-o<
hoi hoi ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook gewoon gerookt en heb 4 gezonde kinderen niets mee aan de hand de tweede loopt op school zelfs voor op de andere leerlingen maar ben wel gaan minderen stoppen kan ik gewoonweg niet raak helemaal gestresst groetjes nathalie
Hallo dames, Aangezien het 'rook'topic al bestaat, hoef ik geen nieuwe te openen! Ik weet dus nu en paar dagen dat ik zwanger ben en heb ook al die tijd geroepen: 'als ik zwanger ben, stop ik meteen!' Leek me een eitje.....Niets is minder waar helaas. Voel me nu toch al zo 'anders' en geen sigaret lijk het alleen maar erger te maken. Vriendlief rookt niet en is het er dan ook totaal niet mee eens als ik bv 3 sigaretten per dag zou gaan roken. En eigenlijk wil ik dat zelf ook niet; als ik nu stop, wil ik nl. ook niet meer beginnen. Ook niet na de zwangerschap. Maar pffff.....het valt me zo ontzettend tegen. Goeie tips?
Tja Mijntje, t is zo moeilijk. ik heb ook altijd geroepen, ik stop als ik zwanger ben. Dit heb ik ook gedaan. Daarna nog 3x een hijsje. maar dat was in de eerste week, daarna niks meer. Ik wil het ook volhouden na de bevalling maar eerst dit! Kom op, je kunt het echt! Ik was haast een kettingroker. Ik kan het nu af en toe nog niet geloven dat ik gestopt ben maar ik vind dat je t gewoon niet dat je t kan maken naar je kleintje in je buik. Sowieso inderdaad drastisch minderen! Maar als ik het kan kan jij het ook. Echt waar, heb alles geprobeerd in t verleden, pleister, accupunctuur, laseren. Blijkbaar lukt het alleen bij zwangeren Heel veel succes!
Hupse, wat knap van je! Als ik je verhaal zo lees (bijna kettingrookster), moet dat idd niet makkelijk (geweest) zijn. Maar wat deed jij op momenten dat je dacht 'en nu wil ik gewoon echt een sigaret!'? Op zo'n moment denk ik meteen dat ik het niet graag genoeg wil, anders zou ik wel denken 'haha, dat doe ik dus ff lekker niet meer!' Tja, doorzetten, doorzetten, ik weet het.......