Het was gewoon niet mogelijk om een sigaret te roken voor mij. Ik heb het zo vaak geroepen dat ik het niet meer zou doen dan. T klinkt suf maar zo is het echt gegaan. Normaal als ik een stoppoging onderging dacht ik daaag ik doe het gewoon, lak aan. Maar nu heb ik t gewoon beloofd aan die kleine en aan mezelf. heb ook gewoon niet getwijfeld. Als ik dat ga doen weet ik ook niet hoe t gaat. en ja inderdaad alle goedbedoelde adviezen, t is allemaal zo maar je hebt er weinig aan. Als roker ben je gewoon verslaafd en zit t in je kop. Ik kan je alleen heel veel succes wensen!
Ik heb in het begin vd zwangerschap ook gerookt (3-5 per dag). De vk zei toen tegen mij dat als ik voor de 20 weken kon stoppen dat fantastisch zou zijn en anders gewoon minderen (wat ik al deed). Toen waren mijn sigaretten op (ik was toen ong 16 weken zwanger) en ik heb geen nieuwe gekocht, ik dacht laat mij het eens proberen en ik heb daarna geen sigaret meer aangeraakt. Heel af en toe denk ik nog wel eens mmm lekker, maar ik vind het zo zonde om weer te beginnen, nu meer als een jaar gestopt. Succes voor degene die proberen te stoppen. Het viel mij erg mee, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik had ook niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan bij mij. Ik rookte toch een pakje per dag voor de zwangerschap.
Bedankt voor jullie eigen ervaringen, als ik dat lees, denk ik idd 'dat moet ik dan toch ook kunnen?' Ik ga d'r voor!
Ik weet niet waar je het kunt halen maar er is een video in omloop waarop je kunt zien wat het met je kleintje doet als je maar 1x een trekje neemt van een sigaret. Geloof me, dat wil je niet weten (zien)! Dames, probeer te stoppen! Ik snap dat het erg moeilijk voor jullie is maar denk aan je kleintje. SUCCES!
heey meiden succes ermee het is echt heel lastig ik rookte in de eerste 3 maanden ook nog 2 sigaretten per dag ik weet het zelfs 2 zijn fout maar goed stoppen was meoilijk en ineens na mijn 3e maand hoefde ik niets meer dus afkicken was er voor mij niet was er ineens klaar mee!
Ben nu sinds 19 september helemaal gestopt.... had ook altijd geroepen als ik zwanger ben stop ik meteen......uhm! toen werd ik zwanger en manlief direct gestopt, jaja hij wel! Ik niet ik zat alleen maar te huilen (HORMONEN HAHA) dat ik niet kon stoppen haha. Toen zei hij ik koop dat boek van Allen Carr wel voor je en toen heb ik twee uur zitten huilen! ik wilde niet dat boek...ik wilde horen dat ik de leukste en liefste moeder zou worden ....... Nou jah, samen naar de vk toe en ik dacht daar vind ik wel steun. Zij zegt vast dat een stuk of 5 sigaretjes beter zijn dan al die stress. Dat zei ze dus niet en toen heb ik maar besloten dat het gebeurt was. Ik ben gestopt en heb het echt heel zwaar gehad een week lang! Na deze week waren de lichamelijke klachten over en zat die sigaret alleen nog maar in mn hoofd. Nu als ik een sigaretje ruik van iemand neem ik een diepe hap lucht en neem het in me op.... dat ruikt zo lekker! Nooit weer roken kan ik niet zeggen, maar ik weet dat wat we ook verkondigen en hoe we ook roepen zie je wel met een kindje met een gezond gewicht dat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden. Daarom ben ik gestopt. Succes voor de stoppers! Je kan het echt!
Ik heb mijn laatste sigaret gerookt toen ik op de uitslag van de test zat te wachten.. zo van; dit is misschien de laatste, haha. Daarna geen sigaret meer aangeraakt, en daar eigenlijk totaal geen moeite mee gehad. Ik dacht steeds aan mijn kindje, dat dan ongewild een hele hap rook binnenkrijgt! moest ik eerlijk gezegt niet aan denken! Ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik ben bij de eerste direct gestopt toen ik een positieve test in handen had (weliswaar had ik die met 6 weken pas) Nu ben ik weer zwanger en ik heb mezelf tot 6 weken gegeven. Dan is het helemaal klaar. Ben al helemaal geminderd van 25 naar 4 a 5, maar dan is het helemaal klaar. Maak me er niet zo druk om ook, het is de eerste keer goed gegaan en ook nu zal het me lukken. Ook ik vind roken tijdens een zwangerschap NOT DONE, ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat mis is. Ik moet alleen wel even aan het hele idee wennen altijd, daar geef ik mezelf nu nog een week voor, en dan is het klaar. Een andere optie is er namelijk voor mij niet. Een paar per dag accepteer ik niet van mezelf.
Ik wilde graag stoppen met roken vóórdat ik zwanger werd maar toen bleek ik het per ongeluk al te zijn.. Je hoort wel eens zeggen 'ik zou 'n moord doen voor 'n sigaretje' maar als je net zwanger bent heb je meer kans op 'n miskraam als je nog rookt... Dus als ik 't zwaar heb denk ik maar aan dat ik dan misschien letterlijk 'n moord pleeg.. En beeld ik me in dat er 'n minimens in m'n buik zit te hoesten.. helpt echt ! Veel vrouwen laten van alles schieten en doen alles om zwanger te worden.. waarom dan niet de sigaret laten schieten !? Maar ik ben ook heus wel eens in de verleiding (vriend rookt nog, wel buiten in de regen) en iedereen succes met stoppen !
Haha wat leuk om te lezen! Ik ben ook gestopt na het lezen van dat boek, en velen kennisen na mij die het boek geleend hebben en gestopt zijn. Waar ik me altijd zo over verbaas: waarom pas proberen te stoppen wanneer je zwanger bent? Je weet toch dat je dan een groot risico loopt dat het niet lukt? Waarom niet jezelf eerst verplichten te stoppen, al duurt het twee jaar, alvorens zwanger te raken? Dat begrijp ik nooit zo goed... Zelf ben ik ervaringsdeskundige: Ik was 51 cm bij de geboorte, en 3500 gram, maar wel zwaar asmatisch... Het is gelukkig een heel eind goed gekomen, maar ik gebruik nog steeds medicijnen, en mijn energie gaat toch veelal naar het ademhalen. Ook ben ik 1,88 dus ik denk niet dat dat er erg mee te maken heeft. Ik zou willen dat mijn moeder niet gerookt had tijdens de zwangerschap, ik denk toch dat het veel invloed heeft. Mijn broertjes en zusje zijn van een andere moeder en hebben nergens last van.
Mijn moeder heeft bij al haar 5 kids gerookt, en zijn allemaal gezond. Ik rookte bij mijn eerste zwangerschap ook, en mijn zoontje had een gewicht van 3030 en was 50 cm. Is bijna nooit ziek, eigenlijk alleen als het heerst, of als 1 van de ouders ziek zijn. Rook nu ook nog gewoon. De eerste half jaar na de geboorte werd er niet binnen gerookt.. en later in de keuken onder de afzuigkap. Nu binnen maar staat altijd een deur en raam open om te luchten. Straks weer hetzelfde als deze geboren is, eerste half jaar lekker buiten roken en dan onder de afzuigkap enz enz..
Feit blijft dat het gewoon beter is te stoppen. Roken tijdens de zwangerschap kan bijvoorbeeld de eicellen van je dochter beschadigen, daar komt ze pas achter als ze volwassen is. Zoiets zou ik nooit op mijn geweten willen hebben. Ik ben dan ook gestopt toen ik stopte met de pil. Roken in het bijzijn van kinderen vind ik absoluut niet kunnen. Ga dan lekker naar buiten, jij kiest voor je verslaving, je kind niet.
Tuurlijk worden er ook gezonde kindjes geboren uit een rokende moeder, net zoals niet iedere rokende opa dood gaat aan longkanker. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden; roken is gewoon slecht en als je niet voor jezelf stopt doe het dan in ieder geval wel voor je beeb!
Oh en om nog even antwoord te geven op je vraag; ik heb altijd gerookt en ben gestopt toen ik zwanger was. Niels was desondanks wel een lichtgewicht (2510 gram).
Ik geef gewoon antwoord op de vraag van de TS! Snap niet waarom er altijd commentaar moet worden gegeven als het niet het antwoord is dat sommige graag willen zien. Jammer! Maar behoud jullie antwoord ook tot de vraag,zodat de TS alsnog antwoorden krijgt die toepassing hebben op de vraag! ( heb je gerookt zo ja, wat was het gewicht)
Mijn moeder rookte toen ze mij kreeg. Qua gewicht geen enkel probleem (4450 gram) maar ik heb wel astma. Het zou ook kunnen dat dit komt doordat zij de eerste jaren na mijn geboorte nog rookte, of omdat mijn vader zijn hele leven (nou ja, vanaf z'n 12e tot aan z'n dood) gerookt heeft. Ook waar de kinderen bij waren, ja. Hij is overleden aan de gevolgen van longemfyseem (geen kanker, maar wat koop je daar nu voor?) toen ik 17 was. Mijn astma heeft zich pas geopenbaard na m'n 20e, overigens. Dat je baby nooit ziek is en nooit benauwd, wil dus niet zeggen dat er geen schade wordt aangericht. Ook de longen van oudere kinderen en volwassenen hebben te lijden onder rook!
Mijn schoonouders hebben gerookt tijdens de zwangerschap van mijn vriend en ook daarna. Zelfs toen hij astma had gekregen, rookten ze gewoon door...Nu heeft hij astma EN longemfyseem...Astma zat al in de familie dus enige aanleg hiervoor had hij wel maar het roken zal hem geen goed hebben gedaan en de astma zeker hebben geactiveerd....
Ik heb zelf nooit gerookt, maar in mijn omgeving best wel. Mijn dochter is na 40 weken zwangerschap levenloos geboren, doordat ze in het vruchtwater had gepoept en dat heeft ze gedaan omdat mijn placenta heel erg verkalkt was. Heel verhaal maar wilde er mee zeggen, dat dus niet alleen laaggeboorte gewicht etc gevolgen zijn van roken maar ook dat je placenta verkalkt raakt en dus je kindje ergere dingen kan op lopen...