roken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke80, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pukpuk

    pukpuk Actief lid

    1 jun 2006
    210
    0
    0
    moet eigenlijk niet reageren, want ik sta helemaal niet open voor discussie qua dit onderwerp

    maar kon het gewoon niet laten

    vind het echt belachelijk als je blijft door roken als je zwanger bent!
    en kleutertjes die op school komen en van top tot teen naar de rook ruiken van mama, echt triest
    en nog zo'n toppunt, mama met een dikke peuk in de auto en baby/kind achterin in de blauwe rookwolken!

    mensen.. waar ben je dan mee bezig!
     
  2. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    *Amen* :thumup:

    Ik snap dat ook niet maar wil er ook niet teveel over zeggen. Dat kinderen op latere leeftijd astma krijgen komt dan natuurlijk niet door het rookgedrag van de ouders :rolleyes: . Ik heb zelf ook op latere leeftijd astma gekregen en ben voor de gekste dingen allergisch. Volgens mijn arts (zeer felle niet-roker) heeft het roken van mijn vader daar wel degelijk mee te maken. Kindjes hoeven niet al jong last te krijgen, later kan ook. En daarbij geven kinderen vaak al aan dat ze het vies vinden, ook iets om rekening me te houden vind ik. De kindjes hebben de keuze niet, de ouder wel!
     
  3. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    :confused: Nou, als je gewoon rookt nu je zwanger bent is dat buiten roken het eerste half jaar ook een beetje mosterd na de maaltijd volgens mij......
     
  4. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Gisteren ook weer bij babyboom, gewoon doorpaffen. Dat mensen dat doen snap ik al niet, maar waar ik me helemaal aan erger is dat ze het ook nog goed gaan praten. "Tja, er zijn nog zoveel verschillende theorieën over of het echt wel zo slecht is" (?!) Gelul, geef dan gewoon toe dat je zwak bent, niet kunt stoppen en je eigen 'genot' boven de gezondheid van je kindje stelt! Niet allemaal smoesjes gaan verzinnen om het goed te praten.
     
  5. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Haha het is nooit goed genoeg, altijd moet er wat te zeiken zijn ;) Als ik had gezegd : we roken ook gewoon binnen want ja, mn baby heeft toch de stoffen al binnen.. wat krijg ik dan te horen? Het interreseert me gewoon vrij weinig wat een buitenstaander ervan vind, maar altijd dat gezeik! Ik eet elke dag kaneeeeel! ik drink cola, koffie, eet filet american, elke ochtend een glas rauwe eieren naar binnen, en dan de tartaartjes! Het is NOOIT goed ;)
     
  6. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Misschien moet ik hier niet op reageren. Ik ben zelf een jaar geleden al gestopt en sindsdien heb ik ze niet meer aangeraakt. Blij dat ik van die rotzooi af ben!

    Mag ik vragen waarom je dalijk buiten gaan roken en nu met ieder trekje wat je neemt je kindje zuurstof ontneemt... Dat heeft weinig nut.. Ik hoop dat je kindje er geen last van gaat hebben.. dat dat met de 1e niet gebeurd is mag je erg gelukkig om zijn!
     
  7. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja dat snap ik dus ook niet ? Wel roken tijdens de zwangerschap en dan daarna buiten gaan roken een half jaar.. Wat is daar de logica van?
     
  8. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    En nee ik ben geen niet roker, maar een ex-gestopte roker ;)
     
  9. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hahaha hier nog 1. Dus ik weet ook heel goed hoe moeilijk het is om te stoppen... maar jeetje zeg.. je hebt toch een verdomd goede reden (sorry voor het taalgebruik...)
     
  10. eerlijkbeertje

    eerlijkbeertje Bekend lid

    10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik ben ook gestopt en ik ben ook blij dat ik van die shit af ben.je kleine heeft er niet voor gekozen toch?
    Ben het helemaal met bruidje eens!ik hoop dat ik ook naar de zwangerschap nooit weer ga roken want het is echte troep.
     

Deel Deze Pagina