roken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke80, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik begin me toch af te vragen waarom die placenta zo belangrijk is als het kind al geboren is. Gaan ze je erop afrekenen ofzo?
    Ik kom namelijk wel regelmatig in ruimtes waar gerookt wordt, dus mijn placenta zal het ook wel laten zien dan...

    Ik ben zelf altijd een roker geweest, dus ik ga niet kinderachtig doen bij mijn ouders of op vrijdagmiddag op het werk als er binnen gerookt wordt. Niet dat ik naar de kroeg ga ofzo hoor...
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de placenta zegt iets over de zuurstof en voeding die je kindje gehad heeft. mijn moeder had bijv een versteende placenta bij mijn broer. mijn broer heeft hierdoor zuurstofgebrek gehad en dat is weer belangrijk om te weten voor een eventuele behandeling. mijn moeder had dit overigens door een veel te hoge bloeddruk.

    grappig iets trouwens: bij mijn jongste broer zag de placenta er goed uit, maar is de ha er mee gestruikeld in de gang, waardoor de hele gang er onder zat ;)
     
  3. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    grappig iets trouwens: bij mijn jongste broer zag de placenta er goed uit, maar is de ha er mee gestruikeld in de gang, waardoor de hele gang er onder zat



    lekker verhaal! :D
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Het verhaal dat ik heb geschreven heeft helemaal niets met horror te maken, maar berust puur en zuiver op de waarheid :( . Ik heb er ook bewust bij vermeld als 1 van de kindjes schijnbaar geen gevolgen hebben overgehouden aan het roken, want ja, die zijn er ook, dat weet ik ook wel. Maar je neemt een risico door door te roken, het is aan jezelf of je dat wilt of niet...

    Nienke, ik vind je niet stoer door te zeggen dat je nog rookt. Ik vind je stoer omdat je overweegt te stoppen, hopelijk lukt het je. Heel veel succes :D

    Rare vraag hoor....Bij mij is daar nooit naar gevraagd...Het lijkt wel of deze vraag meestal wordt gesteld aan mensen die (minimaal) hebben gerookt tijdens hun zwangerschap.
     
  5. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
  6. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben meteen gestopt toen k het wist
     
  7. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap minimaal gerookt, en ben uiteindelijk gestopt met 30 weken. Bij mijn anderen zwangerschappen heb ik dus niet gerookt en ben sinds 4 jaar helemaal gestopt.

    Mijn oudste dochter heeft een nare vorm van astma, en eerlijk gezegd vraag ik mezelf wel eens af of dat komt doordat ik niet op tijd gestopt ben met roken. Ik zal het nooit weten, maar als ik toen gestopt was, had ik daar nu in ieder geval niet over hoeven nadenken :rolleyes: .

    Maar ik weet dat het lastig is om te stoppen met roken, maar het schuldgevoel t.o.v mijn baby won het toen uiteindelijk van mijn nare gewoonte.

    Stoppen met roken is het beste wat ik ooit voor mezelf gedaan heb.

    Ik hoop dat je kunt stoppen, en dat je het kan volhouden! heel veel succes in ieder geval!
     
  8. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik rook nog steeds het is mij niet gelukt om te stoppen.

    hoeveel ik rook durf ik niet te zeggen de ene dag meer dan de andere.

    Ik weet dat het niet goed is.
     
  9. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik vind roken tijdens je zwangerschap niet kunnen :)
    Dat je het jezelf aandoet dat is je eigen keus je weet wat het met je doet maar ik persoonlijk vind het niet kunnen dat je op deze manier ook over je kindje beslist om het enige risico te laten lopen.
    Ik las ook dat iemand zei ik heb gerookt tijdens de zwangerschap en mijn kindje was gezond en aan de placenta kon je het ook niet zien.
    daar kan ik alleen maar over zeggen dat je geluk heb gehad en dat het bij vele andere niet zo is geweest en dat geen goedkeuring moet geven om mensen te laten roken tijdens de zwangerschap.
    wat mensen beslissen moeten ze zelf weten ieder zijn eigen visie en mening maar ik vind niet dat het goedgekeurd moet worden of stoer gevonden moet worden omdat ze het durven te zeggen.
    het gaat tenslotte wel over de gezondheid van je kindje.
    succes met het stoppen met roken en geniet van je zwangerschap!
    :D
     
  10. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    het is niet makkelijk maar ook niet onmogelijk
     
  11. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier in Zweden hoorde ik laatst dat kinderen van een rokende moeder tijdens de zwangerschap meer last kunnen krijgen van o.a. koliek. Nu weet ik dat heel kindjes daar last van hebben ook al heeft de moeder niet gerookt maar ik vind het wel typisch dat mijn oudcollega die flink doorstoomde onder haar zwangerschap ("de baby heeft meer last van mijn stress als ik stop met roken dan van het roken" :rolleyes: ) een jochie kreeg wat zijn eerste half jaar alleen maar huilde vanwege zijn koliek.. Verder had hij een gewoon gewicht en gaat het nu verder prima met hem voor zover ik weet.

    Ik ben zelf een week voordat ik wist dat ik zwanger was gestopt met roken. We wilden gaan proberen en toen vond ik wel het een goed moment om te stoppen. Gelukkig heb ik dat gedaan want ik bleek dus al zwanger te zijn... :) Het is af en toe ook niet makkelijk, ik heb echt weleens zin in een wijntje en een sigaretje als ik een lange week achter de rug heb...
    En mijn huid begint er trouwens ook veel beter uit te zien nu ik gestopt ben met roken ;)
     
  12. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi Hoi
    Vandaag is de dag...ik ga een poging wagen te stoppen.
    Ik vind het wel moeilijk, maar mijn kindje is het belangrijkste. Aan de ene kant denk ik ben ik al niet te laat, maar het is nooit te laat toch?
    Buiten dat feit is het voor mij zelf ook niet verkeerd. Wisch me luck!
    groetjes
     
  13. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nienke het is nooit te laat om te stoppen.
    ik begrijp hoe moeilijk het voor je is, maar denk maar aan je kindje,...
    indien je door wil zetten, heb ik wel iets voor je, dat je er misschien doorheen kan helpen,..
    mijn schoonzusje zegt altijd, als een zwangere rookt, moet je het zo zien, dat de baby door een rietje adem moet halen.....
    als je dit beeld eenmaal voor je netvliezen hebt, wil dit nog weleens helpen.

    tevens is het ook nu een kans voor jou, om eens met roken te kappen, want als je het nu al niet zou proberen, zul je het erna ook nooit meer proberen denk ik,
    en dan zit je er misschien aan vast,...
    nu kan je stoppen, en laters altijd nog gaan beginnen, maar de kans is heeeel groot dat je nimmer nooit meer een sigaretje aan zal raken,..
    lijkt dit je geen heerlijk idee? nooit meer roken, nooit meer de stank in huis, nooit meer die aanslag om schon te maken,.
    en dan nog eens jezelf fitter voelen, energie genoeg,...
    en of dit alles nog niet genoeg beloning is:
    je spaart er heel veel geld mee uit, vd baby bijv ;)
    tevens , stimuleer je je kindje niet te gaan roken als ie groter is,.....

    nou wat je ook beslist,..sterkte ermee,..
    krijg je aandrang, ga ff iets anders doe en denk aan je lieve kleine kindje

    dikke knufffffffffff

    ps wat een nichtje van mij ooit hielp:
    iedere x als zij een peuk nam, verplichte zij zichzelf om iets er tegenover te stellen,...een extraatje dan,.....
    dit vond zeff leuk, opdat ze steeds een klusje voor een ander deed, en die er blij mee maakte, maar dit hing haar ook op een moment de keel uit,.......en toen zei ze , ik stop nog liever met roken dan al die rotklusjes ;)
     
  14. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Het is nooit te laat om te stoppen! Veel sterkte, we hopen mee dat het vlot verloopt!
     
  15. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Knap dat je gaat stoppen ! Veel suc 6 en hou het vol, voor jezelf en de baby !

    Hou je ons op de hoogte?!
     
  16. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Knap van je!
    Het is zeker niet te laat. Ik las laatst dat als je op de helft van je zwangerschap stopt de baby nog net zo goed kan groeien als niet rokende zwangeren.

    Succes ermee!
     
  17. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi Hoi
    wat een lieve woorden allemaal
    Nou ik heb het af en toe wel wat moeilijk, maar das logisch natuurlijk. Zal misschien nog erger worden maar zal denken aan jou verhaal hope43
    Ik rookte al niet zo heel veel dus het moet te doen zijn.
    Ik houd jullie op de hoogte.
    groetjes
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vroeger werd hier niet om gedacht, mijn moeder rookte ook lekker door, zelfs toen we geboren werden en in de huiskamer in de wieg lagen en er kraamvisite kwam, het huis stond blauw..

    Ik geloof niet dat wij er iets aan over hebben gehouden.. We hebben geen achterstand, we zijn allemaal goed aan de lengte Varieerd tussen de 1.76 tot de 1.82

    Tja weet het niet, Het is maar net hoe het gaat een vriendin van mij rookte gewoon door toen ze zwanger was. Alles ging prima.
    Mooie zware baby (8pond) en een prima placemta..
    Weet het niet, het is niet roken alleen die je kindje kwaat doet..
     
  19. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    oef het is ff zwaar, vooral zo na het eten.......
    maar we houden vol!
     
  20. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Zet 'm op Nienke!
     

Deel Deze Pagina