roken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke80, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    JoeeeeeeeeeHoeeeeee !

    Gaat goed hé Nienke ?!
     
  2. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het 'grappig' dat er bij het onderwerp roken en zwangerschap altijd weer mensen zijn die roken op een of andere manier proberen goed te praten (met mijn placenta was niets aan de hand, mijn moeder pafte zelfs een peuk tijdens de bevalling :rolleyes: , etc.) ....

    Roken is gewoon slecht!

    En ik vind het dus supergoed van je dat je gaat stoppen ... Ben zelf een jaar geleden gestopt met pil en sigaretten (en rookte als een ketter) en zo blij dat ik mijn kindje dus zo gezond mogelijk kan beschermen in mijn buik. Want daar gaat het toch om, dat je er alles aan probeert te doen om je kindje gezond ter wereld te laten komen en dus laat je die peuken staan en ook die biertjes/wijntjes/... en eet je geen filet americain (etc).

    Heel veel sterkte met de hel van stoppen, denk iedere keer aan het kleintje dat groeit in je buik: hij/zij heeft jou nodig! Je kunt het!
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :) Leuk die tijdsaanduiding ... Jij ook heel veel sterkte, ik hoop dat het je (blijft) lukken en dat je snel zwanger wordt!
     
  4. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi meiden
    zazaziedo, knap van je dat je gestopt bent! Laten we het samen volhouden!
    Salapio, bedankt, ik weet ook dat het slecht is. Ik voel me ook heel schuldig voor die eerste weken dat ik wel gerookt heb.Ben nu zooooo bang dat ik hat kindje iets heb "aangedaan".
    Nou ja vandaag gaat het eigenlijk best aardig. Gelukkig. Nog niet gerookt en dat ga ik ook niet meer doen(Hoop ik)
    Van het weekend heb ik een feestje en dan zal het wel ff moeilijk zijn, maar dan ga ik maar wat meer hapjes eten :)
     
  5. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    weer gefaald vandaag:(
     
  6. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Nienke... Hoeveel 1 ?

    Het gaat zoooooooo goed. Kom op die 1e kan je ook wel missen ! Denk aan de voordelen !
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hup die wagen weer op, 1 is nog steeds geen pakje! dus het gaat nog steeds goed. kijk niet naar die ene die niet goed ging, maar kijk naar al die tijd dat je wél zonder kan!
     
  8. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik ben er weer, twee rotdagen gehad en helaas gerookt, maar vandaag heb ik weer opgepakt en ga er weer voor!
    groetjes
     
  9. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    vraagje: als je dan toch een sigaret opsteekt, denk je dan op dat moment: schijt!?
    Ik doe het gewoon....?

    Want als je je daarvan bewust bent, kun je op dat moment ook denken schijt sigaret, ik doe het gewoon NIET!
     
  10. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Als het zo makkelijk was was iedereen inmiddels wel gestopt denk ik
     
  11. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    je wilt het of je wilt het niet er is geen tussenweg.
    je kan niet de ene keer wel roken en de andere keer niet of je rookt of je rookt niet.
    het is maar hoe graag je het zelf wil.
    dat is het belangrijkste.
    met zo'n instelling van als het zo makkelijk was....
    het is maar hoe moeilijk het jezelf maakt.
    ik kan het weten ik heb ook gerookt en in 1 keer gestopt waarom omdat ik het wou en er voor de 100 % voor ging.
    in ieder geval succes!
     
  12. bloempje82

    bloempje82 Actief lid

    12 jan 2007
    323
    0
    0
    Meid, echt stoppen hoor, tis zoveel beter voor je kindje! Ik heb 14 jaar echt flink gerookt, maar toen ik de positieve zwangerschapstest in mijn handen had heb ik gewoon gezegd: ik doe het niet meer! De baby kiest er niet voor om al die slechte stoffen binnen te krijgen. Moet zeggen dat ik ook hele moeilijke momenten heb, dan heb ik er zooooooooo'n zin in maar gewoon streng zijn voor jezelf, en het niet doen. Krijg je ooit een betere reden om te stoppen dan nu je zwanger bent?

    Groetjes
     
  13. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi bloempje, je hebt gelijk een betere reden dan nu krijg ik niet. Gisteren de draad weer opgepakt en dat ging weer goed. Dus we gaan weer verder. En sylvia ik wil echt graag stoppen, anders zou ik het denk ik niet eens proberen ;)
    groetjes
     
  14. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi claartje79,

    Is het bewezen dat het door het roken komt dat ze een leerachterstand hebben? Ik wist namelijk niet dat het door roken kan komen.

    Ik zelf ben ook tegen roken als je zwanger bent. Mijn moeder heeft wel gerookt tijdens de zwangerschap en ik en mijn zusje zijn allebei kern gezond.

    gr vruchtje
     
  15. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Een leerachterstand?
    Wil echt niet pochen hoor, maar mijn moeder heeft bij haar zwangerschappen gerookt en ik heb een HBO+ diploma en mijn broertje zit op de universiteit. Het gaat dus zeker niet bij alle kindertjes op...

    Ik probeer echt roken niet goed te praten, maar af en toe gaan de argumenten me echt een beetje te ver.
    Wie weet zijn die kindjes met naschoolse begeleiding gewoon laat bloeiertjes, dat zie je zo vaak. Er wordt veel te veel gedacht dat het leren hier en nu moet zijn, maar als een kind daar niet aan toe is, is het meteen slecht of zielig.
     
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    pfft, ik snap niet, maar dan ook echt niet, dat er vrouwen zijn die roken tijdens de zwangerschap...
    Tijdens mijn studie er een gvoprojectje over gedaan en het blijkt dat veel mensen gewoon niet weten wat voor schade je je kunt kunt aanbrengen..
    Kijk voor de gein eens naar een foto van een kindje met een schisis of een klompvoetje? of naar een veel te klein kindje? Zoek eens naar filmpjes van een baby in de moeders buik inkrimpt, elke keer als mama een hijs neemt...
    En vertel mij dan eens dat je niet kunt stoppen met roken....al is het maar voor 9 maanden.. je gunt je kind toch de beste start die mogelijk is?

    En ja die verhalen over dat het ook goed kan gaan (kan er zelf over meepraten, was een volle 10 pond en mn mama rookte 2 pakjes per dag), maar dat is een net zo'n schijtargument als zeggen "mijn opa heeft z'n hele leven lang gerookt/ gedronken/ slecht gegeten en is 80 geworden" tja, wie houd je daar mee voor de gek...
     
  17. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Vandaag is het weer goed gegaan.
    Ik had gehoopt dat ik hier wat steun kon vinden om de moeilijke momenten door te komen, aan de laatste stukjes te lezen moet ik mijn steun ergens anders gaan zoeken
     
  18. bloempje82

    bloempje82 Actief lid

    12 jan 2007
    323
    0
    0
    Als je een topic opent over roken/zwangerschap kun je zulke reacties wel een beetje verwachten....
    Volhouden hoor, denk aan je baby!
     
  19. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Nienke !

    Wat goed om te lezen dat het stoppen makkelijker wordt ! Hou vol meid het is moeilijk maar het is goed ! Voor jou en de baby !

    K heb dr alle vertrouwen in en lees elke dag hoe het gaat met het stoppen !

    Suc 6
     
  20. apie

    apie Actief lid

    15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen

    Correct me if i'm wrong hoor maar schisis ,is dat niet genetisch bepaald ofzo .Mijn schoonmoeder is antisigaret en heeft echt toen ze zwanger was van mijn vriend niet gerookt maar toch is hij geboren met schisis .?Zijn vader heeft het ook en zijn opa van vaders kant ook .dus of dat echt wat met roken tijdens de zwangerschap te maken .

    Ikzelf ben bij mijn eerste ook gelijk gestopt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was .

    Bij de 2de kwam ik erachter toen ik 5 maanden zwanger was en had toen volop gerookt waarop de Gyn zei ik denk dat je nu meer schade aangaat richten door te stoppen dan dat je gewoon gematigt doorrookt ..

    Mijn 2de zoon is kerngezond .en mijn oudste leeft niet meer .
     

Deel Deze Pagina