roken tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke80, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Kom op Nienke, laat je niet uit het veld slaan door die strenge berichtjes!
    Niet iedereen begrijpt (of wil begrijpen) hoe moeilijk het kan zijn.
    Het is toch iedere dag weer feest als het gelukt is! 1 sigaretje is niet meteen falen, zolang je de draad maar weer op kunt pakken!
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    we moeten idd het roken niet goed praten, er is bewezen dat roken slecht vd mens is, dus zekers is het ook niet goed voor je kindje,..
    maar als je zelf wil roken en je gezondheid in gevaar wil brengen, oke dan is dit je keuze, maar zo'n klein hummeltje heeft geen keuze, die moet meeroken,...........

    das een groot verschil,..

    toch steun ik nienke, opdat ze probeerd te stoppen, en dat steunen helpt meer , denk ik, dan negatieve klanken, daar jaag je eerders iemand mee weg, dan dat ze gemotifeerd zal worden te stoppen,..

    dus nienke gewoon doorgaan met stoppen,...
    vandaag of morgen denk je, die ene peuk hoeft nu ook niet meer,...
    en ik geloof dat je na je bevalling nimmer nog zult willen roken, opdat je je heerlijk zult gaan voelen, je huid er op vooruit gaat, en je portemonee meer gevuld zal zijn

    ;)
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    @ apie: ik zei ook niet dat ALLE schisis veroorzaakt is door roken, maar het verhoogd wel je kansen erop:

    -Uit onderzoek blijkt dat 11% van de geboren schisiskinderen te wijten is aan roken van de moeder rond de conceptie en in de eerste 3 maanden van de zwangerschap (Wyszynski, 1997).

    - vrouwen die roken hebben 46% (<10 sigaretten/dag) of 61% (tussen 10-20 sigaretten/dag) meer kans op spontane abortus (WHO, 2001).

    (bron:ikstop.nl)

    Je kunt natuurlijk nooit zeggen dat het ligt aan het roken, je weet het nooit zeker. En je moet natuurlijk nooit achteraf zeggen: dat komt van het roken. Maar je kunt natuurlijk wel het beste alle risico's vermijden en je niet schuilen achter allerlei halve excuses...

    Ennuh Nienke, je opent zelf een topic als dit en net als bloempje al zegt: je kunt zulke reacties verwachten.
    Daarnaast wil ik wel dit zeggen: je bent wel een stoer wijf dat je het toegeeft dat je rookt en dat je wilt stoppen. Zie mijn reacties niet (alleen) als hard en veroordelend, maar ook als steunend. ja sorry, ik ben nu eenmaal een direct persoontje en ik geloof niet in de halve waarheid.
    zet door meid, ik weet dat je alles zou doen voor de gezondheid van je kindje, dus die sigaretten kun je echt wel laten liggen!
    Wist je trouwens dat de lichamelijk verslaving van het roken na 2 dagen gestopt te zijn al weg is? De rest is de psychische en sociale verslaving en ik weet zeker dat je zo sterk bent om dat te laten en dus te stoppen! en denk niet na 1 peuk: nu heeft het toch geen zin meer, dus neem ik ook gewoon die tweede!
    GOGOGO girl:)

    liefs, Taliaa

    ps apie, wat ontzettend verdrietig van kevin!
     
  4. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nienke, laat je niet kisten meid. Je wilt steun en die krijg je zat hier. Laat de andere meiden maar kletsen. En haal je steun uit de "goede"berichten. Heel veel sterkte met stoppen verder. Je kan het!

    Groetjes Nynke
     
  5. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Heeeeej nienke goede morgen !

    Gaat het lekker ? Ik hoophet wel ! Lees het vanmiddag of vanavond wel...

    Suc 6
     
  6. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi nienke,

    super dat je zo hard je best doet met stoppen met roken, je ben een voorbeeld voor mij om ook te stoppen.
    Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje ook gerookt, 1 of 2 sigaretten per dag :oops: , hij is gelukkig gezond en er was na de bevalling niet te zien dat ik gerookt had. Ik had toen wel bij elke sigaret die ik opstak dat het mij niet smaakte en dat ik er misselijk van werd, door de schuldgevoel die ik er van kreeg.

    Nu wij weer zwanger willen worden (hebben al de nodige tegenslag gehad) geef ik mezelf de schuld dat het niet lukt omdat ik gewoon rook. Dus tijd om te stoppen denk ik, Nienke bedankt voor de oppepper die had ik net nodig om de stap te zetten.

    groetjes
    conny
     
  7. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik durfde bijna niet meer te kijken wat er allemaal geschreven was, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Wat fijn, om jullie verhalen te lezen.
    Gabje20 is inmiddels mijn vaste fan geworden geloof ik hahahah, echt super meid!
    Hoi conny, zullen we er samen voor gaan? Dan kunnen we elkaar steunen.
    Gisteren en vandaag goed gegaan, niet gerookt ben weer wel trots op mezelf
    nogmaals meiden bedankt!
    groetjes
     
  8. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    JEEEEEEEEEEEEEEEEJ !

    Go nienke go !

    Super goed van je... ga vooral zo door !
     
  9. Bahar

    Bahar Actief lid

    21 mei 2007
    404
    0
    0
    Ik wil ook stoppen en daar kan ik dus veel steun bij gebruiken, ja ik durf het gewoon niet te zeggen maar ik rook nog steeds met heel veel schuldgevoel, ik vind het zoo moeilijk. Ik had mezelf beloofd om te stoppen zodra ik een positieve test in handen had, maar het is zooo tegengevallen. meiden ik wil ook mee doen, als ik jullie verhalen zo lees dan voelt het zoo goed. Ik ben er gewoon elke dag mee bezig maar gewoon door roken, ik weet het gewoon niet meer, ik weet niet wanneer ik moet zeggen van en nu is het klaar. ga ik het dan volhouden? ben zo bang dat het me niet gaat lukken.

    liefs bahar
     
  10. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    ja bahar het gaat je lukken! voor je lieve beebje!
    you go girl
     
  11. charlotte11

    30 jul 2007
    14
    0
    0
    Heb bij allebei mijn zwangerschappen gerookt, en niet weinig, en ik heb 2 kerels van 8 pond op de wereld gezet, terwijl al mijn vriendinnen die niet rookte, vroeggeboorte hadden of een laag geboortegewicht.
    Ik heb bij beide zwangerschappen 41 weken gelopen.
    Ben nu zwanger van de derde, en ik rook nu ook gewoon.
    Vind het wel ontzettend knap van vrouwen die kunnen stoppen, ik kan het nog niet!
    gr. lotte
     
  12. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    ik zelf heb nog nooit gerookt en daar ben ik erg trots op, dus ook niet tijdens de zwangerschap van tamer.

    Toen tamer 6 weken te vroeg werd geboren moest hij naar de neanatalogie. En daar was een baby die nog kleiner was dan tamer. Ik vroeg aan de moeder hoeveel de baby woog en met hoeveel weken hij was geboren. Hij woog nog geen 2 kilo en was met 39 weken geboren. Ik vroeg hoe het komt dat de baby zo klein was, ze zei dat ze zware shag rookte tijdens de zwangerschap. Arm kind. Hij lag aan de hartmonitor en aan de zuurstof.

    Maar mijn schoonzus heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap en haar kind (ze is nu 13 jaar) woog bij de geboorte 4,5 kilo en was kerngezond.

    Maar toch, denk aan je baby. Ze daar veel te kwestbaar voor.
     
  13. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ charlotte11: Als je het overweegt te stoppen helpen we je hier allemaal !

    @ Bahar: Knap ! Hou het vol ! We komen elke dag even kijken hoe het gaat :D

    @ Nienke80: Hahaha ja ikben een echte FAN ! Ik vind het ook echt knap van je dat je STOPT ! Hoe is het vandaag gegaan ?! Wordt het al wat makkelijker ?
     
  14. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    @ Bahar en @ Nienke80 zullen we er samen voor gaan? Nienke ik doe met je mee, heb vandaag nog niet gerookt, vind het moeilijk maar denk gewoon aan het zwanger worden. Misschien helpt het om zwanger te raken en een goede zwangerschap te hebben.

    groetjes
    conny
     
  15. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi meiden
    Bahar en conny, doen jullie mee? Dan kunnen we elkaar steunen!
    Kom op lotte sluit je bij ons aan! Als je het niet probeert he..... wie weet lukt het deze keer wel meid.
    Gabje ik vind het wel moeilijker worden, is dat normaal?
    Ik heb nu vakantie en vind het wel reuze spannend of het me nu ook gaat lukken. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Vandaag weer een halfje gerookt, maar weggegooit uit schuldgevoel en het gevoel heb ik al die dagen weer voor niets zo mijn best gedaan. Ik voel de baby nu ook met regelmaat al bewegen en dan word je er weer aan herrinert dat het echt voor het beste doel is wat je je maar kunt wensen. Maandag heb ik een echo, ben zoo benieuwd of alles goed is met de kleine.
    Groetjes en we gaan er samen voor!
     
  16. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Conny zie net dat je pas een miskraam hebt gehad. Wat erg meid. Hopelijk ben je snel weer zwanger
     
  17. Bahar

    Bahar Actief lid

    21 mei 2007
    404
    0
    0
    Hoi Nienke en Conny, ik wil graag meedoen. Want ik wil het zooo graag. maar ben zoo bang dat ik het niet kan. maar als we het nou samen proberen lukt het misschien wel. we kunnen elkaar steunen enzo. Ik hoop zo dat ik het kan.

    liefs bahar
     
  18. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou nienke, Bahar en conny
    zoals je ziet, steken jullie elkaar aan,
    probeer samen te stoppen en wissel met elkaar je ervaringen uit, van bijv wanneer ga je de fout in, of wanneer heb je er trek in? etcetc
    dan kunnen jullie elkaar tippen hoe je dat moment dan opvangt, zo leren jullie van elkaar,

    misschien gaan jullie samen sparen, van elke sigaret die je niet neemt, zet je een streepje, bij 20 zet je het geld van dat pakje apart,....
    dan zie je dat je heel wat over houdt, dan ga je samen eens lekker van die centen jezelf laten verwennen ,......


    misschien helpt de volgende vraag je wel:
    zou je willen dat je kindje aan het roken zal beginnen?


    nee? dan is dit je kans, om je kindje het goede voorbeeld te geven ;)
    want hoe kun je laters anders zeggen , roken is slecht, vies en duur en niet goed voor je gezondheid ,....

    succes meiden , zet hem op, het lukt jullie wel,...
    en als je weet dat het je toch wel lukt, waarom wachten,.....
     
  19. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Nienke80: Ja dat het moeilijker wordt hoort er allemaal bij, maar je KAN het ! Elke dag dat je niet rookt voel je je beter echt. Fijn dat je de kleine zo goed voelt bewegen. Maandag een echo ? Ben benieuwd, wil je weten wat het wordt ?

    @ Bahar en Conny: Ook veel suc 6 met het STOPPEN ! Jullie kunnen het ook !

    Ik kom snel weer even kijken hoe het jullie gaat dames !
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Meiden kom op, doe t voor 'de toekomst'! Van je kindje én jezelf!
     

Deel Deze Pagina