Persoonlijk kan ik het echt niet bevatten dat je rookt als je zwanger bent. Dat je moeite hebt om te stoppen ok maar je hebt nu toch juist een goede motivatie? Een betere komt er niet. Ik zeg dit omdat ik zelf vanaf m'n 17e tot dik een halfjaar geleden gerookt heb en ben op de een op andere dag gestopt en heb er gelukkig geen behoefte meer aan. Zwanger worden was toen niet eens aan de orde. Heb je dan niet zoiets van alles wat ik nu rook komt ook bij m'n kindje. Ik denk dat heel veel mensen die proberen zwanger te worden en het lukt niet en ze doen er van alles aan weinig begrip voor jullie kunnen opbrengen, zoals jullie misschien zelf ook wel begrijpen. Nogmaals dit is mijn mening, daar wordt om gevraagd op een forum en hopelijk kom je er snel van af, zonder dat er veel schade is aangericht aan je baby. Succes!
Conny super dat het goed gaat, volhouden meid! Het is verder goed gegaan bij mij. De echo was goed, pff een opluchting. Het beweegt ook volop dus een fijne gevoel. Lafo, doel je nu op jezelf als je zegt dat mensen boos kunnen worden op rooksters als het langer duurt om zwanger te worden. Want als dat zo is ben jij ook niet echt goed bezig, want 4 maanden vind ik echt niet heel lang bezig zijn om zwanger te worden. En voor de zoveelste keer weet ik dat het slecht is, anders doe ik geen posging tot stoppen.
Nee doel niet op mezelf, anders zeg ik dat wel, maar ik erger me er wel aan. Deze reacties kan je verwachten op dit forum. Ben vast niet de enige die er zo over denkt. Nogmaals succes en dat meen ik ook! Heb net wel even alle reacties doorgenomen nadat ik dit bericht geplaatst heb, daarom wil ik ook echt benadrukken dat ik het wel heel goed van je vind dat je wilt stoppen en hierover een topic opend. Ik weet dat stoppen met roken heel moeilijk is ben er zelf een geweest en daarom probeer ik je echt niet de grond in te boren, maar soms heeft een mens een eerste reactie en ik ben nogal direkt en die plaats ik dan ook. Maar kan ook goed relativeren, hoop dat je vandaag nog niet gerookt hebt. toi toi toi en heel veel succes en dat meen ik
hoi nienke en natuurlijk de andere stoppende dames, ik kom nog maar eens even bij jullie gluren,... nienke ik zag net een reaktie van jou, in een ander topic, je vroeg daar aan een 1 sigaretje rokende dame, waarom ze die ene nog nam dan,... das een goed teken,... dus ik denk dat het je gelukt is om er dus helemaal mee te stoppen, vandaar dat ik meteen maar ff hier kwam gluren maar ja zie niet echt staan dat het zo is,..... hoop het wel voor je,........ groetjesssssssssss
@Nienke; fijn dat de echo goed was. Meiden weer een nieuw dag en nieuwe kansen. Kom op jullie kunnen het!
Hallo dames, Ik heb net mijn laatste sigaret uitgemaakt en mijn halve pakje onder de kraan nat gemaakt en weggegooid. Ik zoek steeds smoesjes om te kunnen roken. Ik heb er zo'n genoeg van. Ik wil het zo graag maar ondertussen blijf ik gewoon door roken. En ik ben veel meer gaan roken omdat ik er zo mee bezig ben. voordat ik zwanger was rookte ik ongeveer 8 sigaretjes per dag en nu 15. En het worden er steeds meer zie ik. Ik denk dat ik het heel moeilijk ga krijgen maar ik wil gewoon niet meer roken. Ik heb er 's morgens heel erg moeite mee. als ik wakker wordt dan wil ik graag roken wat ga ik nu doen? en als ik op visite ben geweest (bij andere mensen thuis rook ik niet) en ik kom thuis eerste wat ik doe is roken, en hoe ga ik dat nu doen? ik ben vaak alleen thuis met mijn zoontje dan rook ik ook veel (buiten). maar als mijn andere kinderen er zijn en mijn man doe ik het ook niet want dan beginnen ze allemaal weer te zeuren van bah en waarom enzo. als jullie tips voor mij hebben hoor ik ze graag, alvast bedankt. ik denk dat jullie me heel vaak gaan zien hier. liefs bahar
Bahar, - Zoek veel afleiding, heel veel afleiding. Maakt niet uit wat je dan gaat doen, kan een dansje door de kamer zijn, punniken, de afwas, een wandeling maken, met je kids spelen, op je hoofd staan, shoppen, iemand bellen, forummen, lezen over stoppen met roken, etc. - Misschien dat een stoppen-met-roken-forum jou helpt (vond ik zelf erg prettig). - Drink water, heel veel water. Spoelt je schoon en kan ook even de 'leegte' minder erg maken. Geeft ook afleiding, je hebt weer eventjes iets te doen. - Lees over stoppen met roken. Zelf vond ik het boek "Rookvrij" van Kristina Ivings goed. - Draai vaste routines om : ging je vroeger (ik noem maar wat) 's morgens eerst koffie zetten en een peukie roken beneden, blijf dan nu boven en ga eerst douchen. - Zeg tegen jezelf dat je het kan! Blijf het zeggen, tot op het absurde af. Probeer negatieve gedachtes niet een loopje met je te laten nemen...... voor een gedeelte worden je emoties gestuurd door je gedachtes, dus voor een gedeelte heb je het zelf in de hand. Succes!
Hoi Natas, heel erg bedankt voor je tips. Weet je wat ik niet snap. toen ik mijn laatste sigaret had gerookt had ik zoveel redenen om te stoppen, me zwangerschap natuurlijk als eerst. Maar nu denk ik van niks kan me schelen ik wil gewoon roken! het lijkt net of ik iemand anders wordt. Ik ga nu redenen zoeken om te kunnen roken, zoals ach bij mijn andere zwangerscahppen is het toch ook goed gegaan. terwijl ik niet zo wil denken hoor. Ik wordt gewoon bang van mezelf. (haha) liefs bahar
Herkenbaar hoor, had ik ook. Dat is de verslavingsduivel die een heel gemeen spelletje met je speelt. Maar ik was dus 1 tip vergeten : schrijf al je motiviaties op en lees dat over op een moelijk moment.
Bahar, kom op meid, je kunt het, bij frustratie gooi het eruit meid! Neem de tips van natas ten harte!
Bedankt lafo, hoop zeker dat het gaat lukken. Hier gaat het met ups en downs vandaag, afgelopen dagen ging het prima, maar vandaag dus minder. Maar we gaan postief verder Ik ga nu 2 weken op vak dus ben er ff niet. Meiden heel veel succes, samen kunnen we het groetjes
Eeen week geen internet gehad... Sorry dames! Nu ben ik er weer om jullie te steunen ! Suc 6 allemaal weer een nieuwe dag ! Jullie kunnen het allemaal...
Wat goed dat jullie willen stoppen met roken en heel veel sterkte gewenst. Weet absoluut niet uit ervaring wat jullie door moeten maken, maar als er nu ineens een advies uitgebracht wordt dat chocola in de zwangerschap of tijdens borstvoeding schadelijk is heb ik echt een enorm groot probleem...... ik leef met jullie mee!
Ik ben een zware roker. Ik rook ca. 25 zware shaggies per dag. Toen ik stopte met de pil stopte ik ook met roken, maar dat heb ik niet langer dan 36 uur volgehouden. Mijn moeder was ook een zware roker en heeft 4 gezonde kinderen op de wereld gezet. Helaas is ze wel op 61 jarige leeftijd aan longkanker overleden. Na het lezen van dit topic is er 1 ding wat ik zeker weet! Zodra de zwangerschapstest een positieve uitslag geeft gaan de pakjes shag bij mij definitief de prullenbak in. Ik raak die krengen niet meer aan. Op moeilijke momenten lees ik gewoon dit topic en pak ik foto's van mijn moeder die ik nog dagelijks mis. Ik wil niet dat mijn kindje gezondheidsproblemen krijgt door mijn verslaving en ik wil ook niet dat hij/zij mij al vroeg zal moeten missen aan longkanker.
Dames na hoeveel dagen ongeveer gaat het iets beter met je? Niet eraan denken enzo. ik bedoel dat de ontwenningsverschijnselen wat minder worden, is dat ook per persoon verschillend.