roken tijdens luteale fase

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door podiki25, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Goedemorgen,
    Ik heb een vraag voor een vriendin van me. Ze is er vandaag achter Gekomen dat ze zwanger is. Maar ze heeft tot nu toe gerookt. Welk effect heeft roken tijdens de luteale fase op de baby? We vinden namelijk overal info over roken tijdens zwangerschap maar niet over roken tijdens de luteale fase en dan gestopt zijn. Ze rookte zeker 10 sigaretten per dag. Nu is ze gestopt natuurlijk. Kan dat kwaad? Ik heb me laten vertellen dar er dan nog geen bloedband tot stand gekomen is dus dat dat dan nog niet zo erg is. Of wel? Natuurlijk weten we dat roken nooit goed is, daarom is ze nu ook gestopt. Zijn er hier ook studies over? Dus over enkel roken tijdens de luteale fase tot je NOD? Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Wat roken voor invloed heeft op de luteale fase is moeilijk te zeggen. Wel is het bekend dat de vruchtbaarheid vermindert bij vrouwen die roken en dat ze meer kans hebben op een miskraam.

Zie voor meer informatie:
    Roken en zwanger worden

Groetjes Gea

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt Gea voor je reactie.

Dus er is geen onderzoek dat aantoont wat de effecten zijn van roken tijdens de luteale fase en dan stoppen. D.w.z. vrouwen die pas stoppen wanneer ze een positieve test in handen hebben? Ik dacht dat daar toch al testen naar gedaan zouden zijn maar blijkbaar dus niet?

Deel Deze Pagina