Ik ben de hele tijd zenuwachtig, ben weer zo bang dat het mis gaat. Waarom heb ik dit toch? Ik dacht dat het bij een 2e zwangerschap niet zo erg zou zijn. Ik heb vorige week een echo gehad, was toen 9 weken en het hartje klopte en het kindje bewoog al. Waarom voel ik me dan nog onzeker, ik WIL dat niet! 5 februari heb ik weer een echo, ben zo bang dat het hartje dan niet meer klopt. Kan iemand mij geruststellen?
hoi hoi, ik zal ook niet weten waar het aan ligt, ik heb dat nu ook nog steeds. ik wil de niet aan denken maar het gaat van zelf heeeeel stom ik wil er niet aan denken. voel het kindje wel bewegen enzo en dan nog denken van groeit het wel goed enzo en al die gekke dingen meer. groetjes koos
Dat heb ik ook de heletijd gehad, en nog ben ik soms bang dat het fout zit. Maar probeer het zoveel mogelijk te relativeren. Er kan áltijd wel iets fout gaan, ook als je kindje geboren is. Probeer jezelf zoveel mogelijk streng toe te spreken, bij de meerderheid gaat het nog altijd goed en daar hoor jij gewoon bij!
Tot ik de baby voelde bewegen had ik daar ook zo een last van. Dat zijn gezonde moedergevoelens denk ik.
Ja dit is heel normaal. Je bent onzeker en dat is logisch. Omdat je je baby nog niet voelt moet je vertrouwen op kwaaltjes of je lichaam. Zelfs nu ik de baby voel ben ik nog weleens onzeker of alles goed is. Als je geen krampen of bloedverlies hebt is er geen reden om te denken dat het mis is.
hoi hoi nou ik ben zwanger van de 1e en ik hen het ook hoor dat onzekere maar volgens mij blijft dat bij elke zwangerschap wel een beetje, die van mij lag alleen maar te slapen ze kreeg er met moeite beweging in hahaha maar het hartje zagen we mooi kloppen en volgens me vk was allees volgens schema dus daar denk ik dan maar aan. succes nog
Ik heb ook bijna geen kwaaltjes. Zou dit dan een slecht teken zijn denk ik dan.... Het is gewoon een shit gevoel...zo'n zenuwachtig..
Heb ik ook last van ja. Heb nog geen echo ofzo gehad dus alles is nog onzeker. Maak me ook echt zorgen. Wat als er donderdag niets te zien is... Maar je kunt jezelf er goed gek mee maken. Dus probeer er van te genieten!
hier nog 1 met geen kwaaltjes hihi en heb al 2 mooie echo's gehad en de vk zei dat ik me gelukkig mocht prijzen als de kwaaltjes nog 2 weekies weg blijven.
Ik ben steeds zo bang dat het hartje dadelijk niet meer klopt. Ik heb eigenlijk over 2 weken een echo maar ik denk erover om die te verplaatsen naar eind deze week. Ik maak mezelf bijna gek ermee.... Wat zouden jullie doen?
Ik heb dat gevoel ook hoor...nu veel erger bij de tweede als bij de eerste. Ik heb vorige week zelfs een extra echo gekregen van de vk omdat ik zo onzeker was. Het heeft me wel gerust gesteld gelukkig. Gelukkig maar eigenlijk want de placenta ligt aan de voorkant(weet ik door de echo) en ik voel m'n kleintje maar heel weinig en heel zacht, hoop toch dat dat wat meer gaat worden.
hoi mama26, ik moet 6 feb pas komen ook ik zit te denken dat ik me afspraak brobeer te verzetten. ik word hier ook knetter gek van. ben nu 18 weken geweest me buik lijk op dat van iemand 6 maanden ofzo of dat al kan i dont know
Ik denk dat t komt omdat je al een kindje hebt. Je weet nu wat zo'n zwangerschap inhoudt en dat er ook daadwerkelijk een baby komt straks. Bij mij is het twee keer misgegaan, en had toen minder het gevoel dat t fout kon gaan dan nu, het is bij mij ook heel sterk, lig er nachten van wakker... Je zou bijna dagelijks een echo willen of niet? Meestal gaat t wel goed als je t hartje hebt zien kloppen, denk dat bij mij dan de twijffels (voor een groot deel) verdwijnen. Maar dat heb jij al gezien, en toch. Ik vind t jammer voor je, hoop dat t onterecht is en dat je straks gewoon lekker op je roze wolk kan klimmen. En als je die echo eerder wil hebben kan dat best, als je vk hoort hoe onzeker je bent... Dat is ook de reden dat ik overmorgen al mag (5w6d), omdat t al 2x eerder mis is gegaan en ik me zorgen maak. Dat is je goed recht en je betaalt genoeg aan je ziektenkostenverzekering om er alles uit te slepen! Post je morgen een berichtje dat je meteen mocht komen en dat alles goed is?
Ik bel dadelijk of ik de echo a.s. maandag kan krijgen ipv donderdag over een week. Iemand nog meer zo onzeker als ik?
Ik heb de afspraak nu a.s. dinsdag ivp donderdag over een week. Dan moet ik wel werken, maar ik heb gezegd dat ik naar de tandarts moet. Als alles goed is (en please laat het goed gaan) kan ik wel meteen vertellen als ik terug kom op het werk! Duimen please voor mij!
Ik zal zeker voor je duimen! Ik ken je gevoel, ik deel je gevoel zelfs, al heb ik inmiddels iets meer vertrouwen. Ik heb twee goede echo's gehad nu, beide keren een kloppend hartje en bewegingen gezien en toch blijf je angstig. Heel herkenbaar. Laatst was ik bij VK en die wilde hartje luisteren met doptone...geen hartje dus! Eerst zat ik me er vreselijk ove rop te winden, maar nu denk ik maar, ik ben nog misselijk, af en toe een steek in mn lies en dat zijn voor mij tekenen dat "het" er nog zit. Probeer te vertrouwen, ik weet hoe moeilijk het is, zeker als je lichaam je eerder in de steek gelaten heeft, maar porbeer het. Als je al een hartje en bewegingen hebt gezien, is de kans vele malen groter dat het goed gaat, dan dat het fout gaat. Heel veel succes, duim voor je!
DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM wat je nu beschrijft zou ik zelf kunnen schrijven zo onzeker en bang zijn dat het niet goed gaat? had het bij de eerste een beetje bij de tweede veel erger en bij de derde?het begon al met testen. na de positieve test{die toch echt pos was}nog 6 testen gedaan want zou wel niet kloppen toen wachten op de afspraak voor 12 weken. en weer daar druk om maken.zou er wel een hartje kloppen? zelf een doptone besteld via internet en jawel,,,,,met tien weken het hartje gehoord.was erg blij op dat moment maar.....daarna begon het weer. de verloskundige zei toen dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die al kinderen gehad hebben. want ze zei"het is nu{in mijn geval 2x}goed gegaan,dus waarom zou het nu ook zo gaan? ach ja......je kan je gedachten niet altijd onder controle houden succes verder en ben benieuwd of je eerder mag komen groetjes erica
Ik ga nu a.s. dinsdag. Ik ben echt steeds zo bang ook omdat ik helemaal geen verschijnselen heb. 's Avonds is mijn buik best groot, maar 's ochtends weer niet. Ik word er zo onzeker van allemaal!
Ik heb ook bijna geen kwaaltjes gehad Was alleen moe en pijnlijke borsten.. Maar nu ben ik ook niet moe meer en mijn pijnlijke borsten zijn ook bijna weggetrokken.. Dus ik denk niet dat het een slecht teken is, Maar dat het gewoon verschilt per persoon.. De ene heeft meer kwaaltjes dan de ander..toch? En ik dacht ook van straks klopt het hartje niet meer, ik was echt zoooo zenuwachtig, maar toen die echo was zag alles er goed uit het bewoog enzo..super..