ben ruim voordat we de pil de deur uit gedaan hebben gestopt, om mijn lichaam de tijd te geven die rotzooi eruit te werken. Was ook een stugge roker, maar heb geen last van stress gehad tijdens het stoppen. Wel van moodswings, maar ja, die had ik ook de eerste weken van mijn zwangerschap . Suc6 voor alle rokers die gaan stoppen, als ik het kan, kunnen jullie het ook !
Hoi Kimmi, Ik ben zelf nu drie jaar geleden gestopt met roken en ja het was moeilijk, maar ben er nu heel blij om. Ik heb het drie weken echt heel zwaar gehad (lees niet te genieten ) , maar het beeld van een kindje van ons 2-en heeft me er echt doorheen geholpen. En nu ben ik zo blij dat ik nooit meer hoef te roken. Ik heb al vier miskramen gehad, waarvoor ik bij de gyneacoloog loop. Hij heeft duidelijk verteld dat als je rookt een grotere kans hebt op een miskraam. En dit geldt ook als je rookt voor de bevruchting! Je eierstokken, eitjes, baarmoederslijmvlies is van mindere kwaliteit als je rookt. Ik zou het mezelf nooit hebben vergeven als ik had gerookt voor en tijdens de miskramen. Je weet namelijk nooit waardoor het mis is gegaan en dat wil je echt niet op je geweten hebben. Oh ja weet je wat mijn gynaecoloog vindt van dokteren die aangeven dat je beter kan minderen in plaats van stoppen? KWAKZALVERS! Lijkt me duidelijke taal Overigens ervaren mensen die roken meer stress dan mensen die niet roken. Daar zijn genoeg onderzoeken over te vinden. En het is een kwestie van doorzetten. Op een dag merk je dat je er doorheen bent en tot die tijd is het doorzetten, veel afleiding en even geen contact met mensen die roken. Veel succes met stoppen! Groetjes Trees
Ik ben ruim een jaar geleden gestopt, nog voor ik zwanger wilde worden. En laat ik er de laatste tijd nou net weer behoefte aan krijgen! Maak je geen zorgen mensen, echt niet genoeg om weer te beginnen, zozeer ben ik nou ook weer niet onder invloed van hormonen. Maar het is wel een periode waarin zoveel verandert in je lichaam, dat ik denk dat ik meer een soort behoefte had aan iets bekends, iets van mezelf. Maar dan hoef ik maar te denken aan hoezeer mijn conditie is verbeterd, hoe lekker ik me normaalgesproken voel, en aan bevallen (waar je echt wel wat conditie voor nodig hebt) en dan sta ik echt weer helemaal met beide voetjes op de grond.
Kan ik me heel goed voorstellen dat je zo denkt. Zou ik ook denken als ik nietroker was. Ik rook een stuk minder en altijd buiten, en heb geen zin om straks weer een miskraam te moeten verwerken zonder mijn sigaretjes. Ik drink geen druppel alcohol en beweeg heel veel dus ik vind dat ik t redelijk doe. Tijdens dat stressen ook nog de ik-stop-met-roken-stress, nee, zie ik niet zitten. Maar we gingen t gezellig houden, ieder z´n eigen ding.
Ik ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Dat stressverhaal vind ik eerlijk gezegd onzin. Maar goed, dat is mijn common sense . Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om te stoppen. Je pompt namelijk gifstoffen in je kind. En in jezelf. En het is toch ook veel leuker om een nietrokende mama te zijn: je ruikt lekkerder, hebt meer energie, ziet er frisser uit, bent minder ziek en sowieso gezonder! Veel succes! NB hopelijk helpt de gedachte aan het allermooiste wat er maar is je om te stoppen. Dat allermooiste zit in jou en is volledig afhankelijk van jou!
Ieder heeft hier een eigen mening over. En sommige voelen zich ontzettend aangevallen. Ja roken is niet goed ook niet als je zwanger maar je moet toch zelf weten of je rookt ja of nee. Ik rook niet en ook nooit gedaan mijn vriend rookt dan weer wel. Ik ben zelf op gegroeid met rokende ouders en mijn moeder heeft gerookt toen ze zwanger was van mij. Ik heb er niks aan over gehouden.
Ten eerste respect voor de mensen die gestopt zijn! Ikzelf rook nog, waarschijnlijk ook 1 van de weinigen hier als ik et zo zie. Heb het wel geprobeerd, maar hou dat niet vol. De ene dag rook ik wat meer en de andere dag wat minder. Mijn vriend rookt ook nog gewoon. Binnenkort gaan we wel stoppen met het roken in huis, vanwege het feit dat we klein behuisd zijn. En jah, mensen zeggen het is slecht en dit en dat, want het is bewezen dat het indd het risico verhoogt op afwijkingen en dergelijke. Maar als we alle regeltjes moeten gaan volgen, kunnen wij zwangere vrouwen onszelf net zo goed opsluiten in een kelder met water, melk en bruin brood haha! Er zijn ook genoeg mensen die zich strikt aan alles houden en togg een baby krijgen met een afwijking. Tot nu toe is er met onze beeb niks aan de hand, er waren geen afwijkingen en dergelijke te zien op de 20 weken echo en er werd gezegd dat onze beeb voor 80% gezond en compleet is (80% vanwege de dingen die niet te zien zijn op een echo). Ik voel me soms best schuldig, omdat ik indd weet wat voor risico's het met zich kan mee brengen, waarschijnlijk zal ik met een 2de geen eens zlfs meer roken, omdat we binnenkort niet meer in huis gaan roken & ik et ook niet egt zie zitten op steeds naar buiten te gaan en dit blijft ook zo als de beeb er is.. En al zal ik nog wel roken, dan zal het in ieder geval een heel stuk minder zijn dan wat ik nu rook..
Ik ben volgens mij de tweede die het zegt, maar: als ik kan stoppen, kun jij het ook! Het is me gelukt, en ik ben er hartstikke trots op! Mijn vriend en ik rookten allebei behoorlijk, ik nog meer dan hij (en dan bedoel ik een pakje per dag, en soms nog meer ). Hij is anderhalf jaar geleden al gestopt, maar ik was er nog niet aan toe. Ik heb wel altijd gezegd: als we aan kinderen gaan beginnen, dan ben ik van tevoren gestopt. Het heeft me even tijd gekost om het op te kunnen brengen, ik heb me zeg maar mentaal op het stoppen voorbereid, met in mijn hoofd het beeld van een mooi gezond babietje, een niet-stinkende en gezonde mama en een fris huis. Met dat beeld voor ogen heb ik op een dag mijn laatste peuk gerookt, en dat was dan dat. Nooit meer een aangeraakt. Ik zeg niet dat ik er nooit meer naar verlangd heb, want dat was zeker in het begin wel zo. maar met het verlangen naar een sigaret was het snel gedaan toen ik na het stoppen, in de eerste ronde al zwanger werd. Ik voel me prima, heb nooit meer zo'n vies bronchitis-hoestje, ruik en proef alles duizend keer beter en m'n huis/kleren/haren ruiken lekker! Kimmii, volgens mij ben jij gemotiveerd genoeg om te stoppen.... ik wens je heel veel succes, je kunt het! (en de andere dames natuurlijk ook!) Liefs, Monique
Bij de eerste is het me ook gelukt hoor, niet meteen in het begin maar toen mn buik begon te groeien werd ik op een ochtend wakker, en ben de deur uit gegaan. Sigaretjes waren op en ik ben koffie gaan doen bij een vriendinnetje die niet (heel weinig) rookt. 1 dag uit mn normale ritme was genoeg. Na 2 maand weer heel veel behoefte maar dat ebde weer weg. Toen de kleinde er was ook netjes de sigaretjes laten liggen tot een jaar geleden. Toen gebeurde er ineens zoveel in mijn leven, was geen leuke tijd. En toen ik op een dag m'n derde zak chips opentrok ben ik heel bewust een pakje sigaretten gaan halen. Stress zorgt dat ik meer (vr)eet, of meer rook... Stom, na 3 en een half jaar, maar roken was zó fijn! Ik weet dat ik t kan, en dat ik ze na een tijdje zonder moeite kan laten liggen, maar die eerste stap blijft moeilijk... Merk wel dat ik me aangevallen voel als mensen me erop veroordelen... Maar dat stoppen ga ik toch echt voor mezelf en de baby doen. Binnenkort, als ik niet meer zo zenuwachtig ben.
Dat aangevallen gevoel ken ik.. Sommige mensen zeggen tegen mij: rook jij nog ? :O Weet je wel dat blablabla, ga zo maar door.. weet dan niet zo goed wat ik moet zeggen.. Weet je wat het is, zo wie zo duurt et al weken voordat de nicotine en dergelijke stoffen helemaal uit je lichaam verdwenen zijn, dus zou je eigenlijk ruim van te voren dat je zwanger wilt worden al moeten stoppen met roken.. Daarbij zijn de eerste 3/4 maanden cruciaal voor de ontwikkeling van je beeb, dus al zou je er ineens erachter komen dat je zwanger bent, heb je nog steeds de stoffen in je lichaam ! Nu wil ik het niet goed praten en dergelijke wat roken betreft, maar er zijn genoeg mensen die gerookt hebben en togg een gezond kind op de wereld zetten en er zijn ook genoeg niet rokers die een kind op de wereld zetten met togg een afwijking.. Vaak is het ook genetisch bepaald, als er eventueel afwijkingen in de familie zit.. vroeger waren al deze "regeltjes" er niet en werden er ook gezonde kinderen geboren, dus het hoeft eigenlijik niks te zeggen.. Ikzelf ben ook gezond de wereld in gekomen, plus mijn broertje ook terwijl onze moeder ook gerookt heeft.. en ken genoeg anderen die een gezonde baby rokend op de wereld gezet hebben.. dus het hoeft niks te zeggen.. Al is stoppen indd wel beter, alleen ik kan het niet, klinkt misschien egoïstisch, maar is wel mijn eigen keuze en risico indd.. tot nu toe heb ik een gezonde, bewegelijke, goed uitziende beeb in me buik die elke keer met controles en echo's als super baby omschreven word
ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik zelf ook net een stoplicht ben wat stoppen met roken betreft (deze keer ga ik het echt volhouden) maar het klopt dat t een tijd duurt voor alle stoffen uit je lichaam zijn, maar je kindje merkt al verschil als je 1 dag niet hebt gerookt dit heb ik pas gelezen en daarom ga ik het nu wel volhouden t is moeilijk en heel zwaar maar kom op meiiden we kunnen het!
Jah, mij VK zegt ook altijd: 1 sigaret is 4 uur verstikking voor de beeb ofsow.. Maja.. is een onderwerp dit, de rokers weten dat het slecht is.. en heb egt respect voor de mensen die wel gestopt zijn e.d. en waarschijnlijk bij mijn 2de zal het wel anders gaan, omdat er binnenkort ook veel gaat veranderen in mijn rookpatroon wat roken in huis en na de bevalling betreft.. maar ik maak me op et moment eigenlijk niet zo heel veel zorgen..
hey... ik ben hier nieuw... kvind men wegje hier nog niet zo ... kheb eiegenlijk een vraagje maar ik weet niet waar te typen dus kzal het hier maar vragen.. ik moest terug beginne met men eerste pil donderdag dat heb ik gedaan en vrijdag ook. ikben ze zaterdag en zondag namelijk vergeten... ik ben wel intiem geweest... nu zit ik met de vraag is er een kans dat ik zwanger kan zijn? liefss .x
kvind het heel moedig van jullie dat jullie voor je babytj stoppen met roken! nu nog vol houden hé succes! ,
Meisjes! Ik ben zwanger! yeeyyyyyyyy! Ik ben zo blij! Ik heb gisterochtend de positieve test in mijn handen gehad, en sindsdien niet meer gerookt. Morgen naar de dokter, het gaat er hier wel allemaal wat anders aan toe denk ik dan in Nederland, woon namelijk in Belfast, Noord Ierland, maar gelukkig heb ik mijn lieve schat van een vriend. Ik ben zo blij!
geen discussie, excuus hier stond eerst wat anders, maar je hebt gelijk, we gaan niet in discussie.....
Nee Penelope, die bestaan natuurlijk niet, ik verzin dat ter plekke. We hebben hier eindelijk een gezellig gesprek zonder elkaar te lopen beoordelen...