Ik merk dat ik sinds gister dikke enkels heb, dus vocht. Nou vraag ik me af of dit niet een beetje vroeg is. Ik dacht dat je dat alleen op het laatst zou krijgen. Hebben meer van jullie hier last van? En zoja wat doen/deden jullie eraan? Het is niet zo'n prettig gevoel. Ik zit te twijfelen of ik morgen de verloskundige zal bellen, het kan natuurlijk ook met een hoge bloeddruk te maken hebben. Nou moet ik volgende week weer op controle, maar weet niet of ik daar op wil wachten. Wat vinden jullie?
vocht in de enkels heb ik ook wel aan het eind vd dag, ook in de vingers heb ik dan vocht, mijn vk zegt dat het okay is zolang het de volgende ochtend weer weg is anders moet ik haar bellen
Ok bedankt voor je snelle reactie! Ik zal morgenochtend even kijken of het weg is, maar het valt me steeds s'middags al op. Maar ik denk dat ik gewoon even bel morgenochtend. Dan voel ik me toch even zekerder denk.
Ik heb het voor de kerst al gekregen (18/19 weken). Tips: wandelen, veel water drinken, benen omhoog, voeteind bed omhoog, Solidag van dr. Vogel slikken, wisseldouches nemen, masseren van beneden naar boven (naar de lymfen). Meer kan je er niet aan doen!
Ik had het al vanaf 8 weken... Zogelukkig heeft je alle tips al gegeven . Als je het niet vertrouwd zeker je verloskundige even bellen. Vocht vasthouden betekend niet altijd een hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap al keurig laag, ondanks dat ik steeds meer vocht vast hou.
@ zogelukkig: Bedankt voor je tips! Ik lees dat jij het inderdaad ook al vroeg kreeg. Ik had altijd het idee dat je meer zomers vocht vast zou houden als je zwanger bent. Maar dat maakt dus niet uit. Ik heb vanochtend even de verloskundige gebeld, kreeg de assistent en die zou gaan overleggen met de vk. En dan zou die me weer terug bellen, dus zit nu te wachten op een telefoontje! @my miracle: Vanochtend was het vocht inderdaad weg, dus waarschijnlijk krijg ik er meer last van in de loop van de dag.