Er zijn genoeg kinderen hoor die pas laat tanden krijgen... Dus ik snap echt de link niet hoor.. Hoe verklaar je dat dan? En het CB.... Dat zijn heus geen allesweters... Eerder het tegenovergestelde
Ik vind t echt smerig en ordinair als ik heel eerlijk ben. Als je van je kindje houd dan doe je zoiets gewoon niet. De baby krijgt nauwelijks zuurstof en t kan allerlei afwijkingen veroorzaken. Helaas is t een eigen keuze maar wel de verkeerde. Pure troep wat er naar binnen word gezogen. Dat er anders sprake is van stress vind ik zo'n slappe smoes.. Dan moet je er maar voor zorgen dat je gestopt bent met die smerige gewoonte voordat je aan kinderen begint. Ik zie wel eens zo'n zwangere vrouw roken op straat, nou gaan mn haren van overeind staan, dat je je zo durft te vertonen bah En ik ben normaal ook niet zo vies van roken en alchohol maar wel als je daarmee een goede eerste start van een nieuw leven verpest, en dan ook nog van je eigen kindje. Nou dat vind ik dus
Jij kan niet voor iemand bepalen wat diegene wel of niet weet.. Misschien hebben mensen gewoon geen zin in jou bemoeienis en zouden ze daarom zo reageren op je
Jij hebt helemaal geen recht om je op die manier met iemands leven te bemoeien. Je kan best een keer zeggen wat je ervan vindt en de persoon in kwestie kan daar mee doen wat ie zelf wilt. Als de keuze van die persoon jou niet aanstaat heb jij je daarbij neer te leggen. Of dat nou de beste keuze is of niet. Als jij mijn collega zou zijn en je zou mij op die manier stalken elke dag dan zou ik er uiteindelijk een officiële klacht van maken. Want als jij ook niet wilt luisteren moet je ook maar op de blaren zitten. Niemand houdt van bemoeizuchtige mensen.
Ik begrijp je ergernis Sunshine maar ik moet wel zeggen dat ik me er niet mee bemoei als ik een zwangere vrouw zie roken in mijn omgeving. Ik bedoel er is geen vrouw die in die situatie niet weet hoe slecht het is. Slechter vind ik het dat de verloskundigen blijkbaar een excuus geven aan deze vrouwen omdat stress door stoppen slechter zou zijn....Zo kun je het namelijk wel makkelijker voor jezelf goedpraten denk ik
eerder gaf je aan dit elke keer te doen en info neer te leggen... ik zou me dan echt niet elke keer aan je willen verantwoorden (door te zeggen dat ik wel weet wat ik doe) en zou denk ik zelfs de keuze maken om hij de baas een klacht tegen je in te dienen dat je gedrag niet correct is en dat het me te intimiderend is en ik stress van je ervaar. Daarnaast dat je me steeds stoort in mijn werk waardoor ik me niet meer kan focussen op datgene waar ik daar voor ben. Elke keer als er van jou iets zou liggen zou ik opnieuw mijn beklag doen hij de baas. wat ik bedoelde met je blijft dit soort dingen toch houden in mijn eerdere post zie je meteen mooi terug in dit topic. kusjes (dit is geen aanval oid maar past mooi bij wat ik eerder zei. red bull en cola is namelijk ook vet slecht) geeft bijvoorbeeld aan dat ze het kwalijker vjnd dat iemand liters cola weg drink en dan liever een sigaretje ziet op zn tijd... nu dronk ik geen liters cola en hield me aan een glas per dag maar dat zorgde ervoor dat ik minder moest spugen op een dag. van mijn vk mocht ik dus een glas cola per dag als het hielp en daarnaast at ik veel vette hap want dan spuugde ik maar 1 tot 2 keer per dag ipv 5 ofzo.. huilend zat ik bij de vk dat ik mezelf nu al een slechte moeder vond omdat dat zo slecht is.. Zij zei dus: als het werkt, dan werkt het...
Dus er kunnen geen andere oorzaken zijn als tanden later doorkomen? Hier zal het in elk geval de combinatie zijn van te klein kind, trage ontwikkeling, groeiachterstand en ik kan me voorstellen dat later tanden krijgen dus ook bij de trage ontwikkeling past. Althans voor mij als leek klinkt het niet onlogisch maar goed dat kan voor iedereen anders overkomen hoor. Ik neem in de regel gewoon aan wat een professional over dit soort dingen te zeggen heeft maar that's me.
Nja best.. Ik zeg alleen dat met 9 maanden tanden krijgen niet gek is en legio kinderen die met 9 maanden of later tanden krijgen... Ik vind het gewoon naief om gelijk alles op het roken te gooien, gewoon omdat het een lekker makkelijk iets is om het op te gooien... Als ze niet had gerookt had niemand uberhaupt nagedacht over die tanden
Ik vat het ook niet op als een aanval hoor 😉 maar probeer meer te zeggen dat iedereen wel wat heeft in een zwangerschap wat niet al te best is voor je kindje. Niemand is perfect
Veel beroerder dan roken, alcohol of drugs gaat het niet worden lijkt me Ik vind dat niet in verhouding staan tot snoepen, snacken oid. Maar goed, dit wordt een eindeloos topic. Alhoewel ik denk dat de meeste mensen vinden dat het absoluut niet kan anno nu.
Dat verwoord je inderdaad mooi en goed! niemand heeft het slecht voor met zijn eigen kindje en iedereen probeert het zo goed mogelijk te doen op haar eigen manier. ben blij dat je het goed oppakt.. Soms vind ik dat op het forum nog best een uitdaging dan krijg je ineens en stortvloed over je heen terwijl je er niks slechts mee bedoelt
Wat voelen we ons weer aangevallen. Ik zeg dat ik zal laten weten EN info zal geven niet dat ik dat bureau dagelijks ondersneeuw met info.... Persoonlijk zou ik mij niet in kunnen houden en er zijn meer manieren om dat te laten weten. Ik zeg niet dat ik dagelijks preken ga geven aan iemand. Ik ben hun moeder niet maarja ik zou niet daar kunnen zitten met een stalen gezicht en uitgezonderd extreme omstandigheden zoals het overlijden van je man vind het stress excuus maar slappe hap.
Ik vind het erg voor schut, iedereen kan zien dat je geen ruggengraat hebt om te stoppen met roken. En dan niet eens voor jezelf, maar voor je kind. Daarbij vind ik dat als je bezig bent met kinderen, je toch beseft dat je van te voren moet stoppen? Dan kan niemand dat k-smoesje van stress gebruiken.
Dan ben ik maar iemand met geen ruggengraat. Maar ik heb ondanks een hoop gezeik mijn man op zijn manier begraven en een kindje naast me lopen die zijn papa weg heeft moeten brengen. En ondanks mijn sigaretjes wel een gezond kindje op de wereld heb gezet en ervoor gekozen om toen alleen verder te gaan met 2 kinderen. Ipv een zwangerschap af te laten breken. Makkelijk hè oordelen..... had wel willen ruilen met je
Je betrekt het wel heel erg op jezelf nu. Ik snap de reden dat je bleef roken omdat je man is overleden. Voor de rest vind ik het allemaal slappe hap. Ik was een verslaafde roker, 1 die niet zomaar kan stoppen. En toch 2 x zo gestopt omdat ik zwanger was. Ik vind de gezondheid van mijn kinderen belangrijker dan mijn verslaving.
Ben er 1 van die rookte tijdens een zwangerschap. En vind dat mensen te makkelijk oordelen. Je kunt niet iedereen over 1 kamp scheren. niet iedereen leeft zoals jij graag zou willen. En dat kan en hoeft ook niet. Maar om dan te zeggen dat deze mensen geen ruggengraat hebben vind ik kort door de bocht. Je hoort mensen niet te veroordelen omdat het jou niet aan staat. Dat je er last van hebt dat kan en het graag anders zou zien prima. Maar zo ga je niet met mensen om
Ik zou het zelf niet doen, maar ik heb makkelijk praten.. Ik heb nooit gerookt. Maar andere mensen doen wel vaker dingen die ik nooit zou doen en andersom... ik kan er zelf ook niet tegen als mensen mij gaan vertellen wat ik wel en niet mag, al helemaal nu ik zwanger ben.
Ik heb bij mijn dochter wel gerookt. Niet veel, maximaal 5 sigaretten per dag. De situatie waar ik in zat was alles behalve ideaal en Erg stressvol. Vk heeft het me niet aangeraden Door te roken, maar wel een limiet van 5 gesteld als ik het niet kon laten Door de stress. Gelukkig heeft onze dochter niks eraan over gehouden maar aii wat een spijt heb ik nu. Ben inmiddels 6 maand gestopt en voel me schuldig dat het nu wel lukt en bij dochter niet. Helaas niks meer aan te doen. Een pakje per dag vind ik wel heel erg veel en erg slecht. Hopelijk houd het kind er niks aan over en stopt of minder de vrouw nog op tijd..