Hier een niet roker die roken in de zwangerschap zeker afkeurt. Wellicht vinden jullie dit een interessant artikel om te lezen: Scans reveal what smoking does to an unborn baby | Daily Mail Online Inclusief duidelijke echo beelden welke gemaakt zijn op het moment dat moeder rookt. Wat mij betreft is er geen duidelijker beeld dan dit. Ik hoop dat deze beelden een stimulans kunnen zijn voor rokende zwangeren, om te stoppen met roken. Verder geen oordeel vanuit mijn kant. Maar hopelijk wel een stukje bewustwording.
Ik heb niet alle pagina's gelezen dus ik reageer op ts. Ik ben gestopt toen ik 5 wk zwanger was en had idd een dag of 3-4 flinke stress daarom maar nu voel ik me een trotse moeder, ik heb het echt voor mijn kindje gedaan. Blijven roken geeft veel meer stress (schuldig voelen, gevecht in je hoofd..)
wow.. het is wel een lekkere discussie geworden hier. helaas mogen we allemaal graag met ons vingertje wijzen en laten weten dat we zoveel beter zijn dan de ander. laten we alle zwangere vrouwen opsluiten in een steriele kamer en sondevoeding toedienen zodat iedereen zeker weet dat de ander geen verkeerde keuzes maakt tijdens de zwangerschap. je mag tot 24 weken zwangerschap je baby in stukken laten knippen en uit je lijf laten trekken maar o wee voor degene die dat peukje rookt of dat kopje koffie teveel drinkt! wij perfecte mensen laten kinderen aborteren omdat het niet zo perfect is als wij zelf zijn. haal alsjeblieft eerst de balk uit je eigen oog voor je over de splinter van een ander begint
Inderdaad.... Oordelen over een ander in alle anonimiteit is zoooo makkelijk. Miiaaauwwwww dames! Lukt het? Down kitty, down! Maar ik rook niet! Ik maak me overigens nog veel drukker over de verloedering van de Nederlandse taal op dit forum. Ik zou er bijna een topicje over openen dat is pas ongezond Sowieso Me en m'n Jou en jouw D en t Interpunctie (Interwattes?) Zo. Dat waren mijn hormonen voor vandaag.
De hormonen vliegen weer in het rond sjemig -.- Om on topic te blijven; Ik ben vorig jaar juli gestopt toen ik een positieve test had, heb er overigens totaal geen moeite mee gehad ondanks het feit dat ik 10 jaar heb gerookt. Helaas werd dit een miskraam. Nadien wilde ik niet eens meer beginnen , ik was zo goed op wegen was blij dat toen ik weer een positieve test had 5 maanden later ik allang die zooi niet meer in mijn lichaam had. Ik moet er niet aan denken ooit nog te beginnen.
Hee blondie, je doet je naam wel eer aan, maar ik weet niet waarom jij je ineens zo aangesproken voelt door een bericht wat overduidelijk voor bolke bedoeld was? En waarom zou ik mezelf niet in de spiegel aan kunnen kijken dan? Ik lag me stuk hier om sommige reacties, werkelijk bekrompen...
Weet je wat wel jammer is je gaat er nu dus van uit dat je er als moeder iets aan kan doen dat je kind te klein is of geen tanden krijgt oid. Hier nooit gerookt en tijdens zwangerschap niet gedronken maar mijn kind heeft ook nog geen tanden en past nog in broeken maat 62 en natuurlijk kan ik hier niets aan veranderen maar het zou dus kunnen zijn dat er mensen denken dat t mijn schuld Ou Zijn nou lekker dan. Tuurlijk kan het bij dit kindje komen door het roken maar ja het hoeft niet. Roken vind ik geen goed idee tijdens zwangerschap maar oordelen dat het komt door mama als een kind anders is vind ik ook wel kort door de bocht.
Onze beider moeders hebben doorgerookt in de zwangerschap. Ik ben altijd "groot" geweest, dus geen last van het roken gehad, mijn man was altijd kleiner dan gemiddeld maar is nu toch ook 1.80+ geworden. Maar tegenwoordig kan het idd niet meer Vind ik. ik ben ruim vantevoren gestopt iig (al bijna 2 jaar nu). Maar toen ik stopte moest ik er wel echt fysiek van afkicken en ik kan me voorstellen dat dat met een baby in je buikctoch heftig kan zijn voor de baby (maar gebruik dan een pleister ofzo)
Ok elsie omdat je blijkbaar niet het hele topic hebt gelezen nog een keertje dan: dat was het oordeel van het consultatiebureau, niet van mij Ze moet van de arts ook aan de groeihormonen omdat ze echt teveel achterloopt maar haar moeder vindt dat er niks aan de hand is. Ik vind het allemaal enorm sneu in elk geval.
Het is jammer dat er zo fel op elkaar gereageerd wordt... Het is voor ieder een eigen keuze hoe ze met haar zwangerschap of zwangerschapswens omgaat... Als iemand wil blijven roken is dat haar eigen keuze en eigen risico. Ik denk dat iedereen weet wat roken met jou en de kleine doet. Ikzelf heb er bewust voor gekozen te stoppen met roken toen we stopten met anticonceptie, omdat ik alleen het beste wil voor onze kleine. Ik wil zeker weten dat ik er alles aan heb gedaan een gezond kind op de wereld te zetten tot nu toe gaat het super! Bijna 10 weken zwanger Persoonlijk ben ik van mening dat het een soort plicht is naar je kleine om gezond te leven en gezonde keuzes te maken tijdens de zwangerschap... Maar dat is mijn PERSOONLIJKE mening Een ieder heeft recht om te bepalen hoe zij met haar zwangerschap om gaat. Ook al heb ik zelf wel moeite met mensen die blijven roken en zeggen dat ze niet kúnnen stoppen, waar een wil is is een weg! En een kinderwens of zwangerschap is de beste motivatie die je kan hebben toch? Maargoed, wat een ander doet met haar leven is haar keuze en daar mag ik niet over ooi, alleen mijn mening geven...
De verloedering van de Nederlandse taal zorgt niet voor gezondheidsrisico's. Sowieso schrijf je gewoon zo
Ben ik blij dat jij niet mijn vriendin bent. Vind je enorm kortzichtig en 0 inlevingsvermogen hebben. En medelijden hoefde ik ook echt niet toen ik stopte, maar ik kon soms wel klagen en dan was steun en begrip wel fijn. Ookal rookte de ander niet.
Ik denk eigenlijk wel dat dit zo is. Je kan het nooit helemaal voorkomen, maar ik vind wel dat mijn kind recht heeft op een huis waarin helemaal niet gerookt wordt. Ik vind het ook zeer frustrerend dat mijn partner niet is gestopt met roken en ik vind het naar dat mijn kind voor wie ik een heleboel dingen gelaten heb negen maanden lang zo toch last kan hebben van rook. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er steeds meer aandacht komt voor de kwalijke gevolgen van roken in het bijzijn van kinderen maar ook zwangeren. Ik rook niet, ik hoef maar naar een fles wijn te kijken en ik krijg al commentaar.. Maar iemand anders steekt wel vrolijk een sigaret aan terwijl ik er naast zit.. Mijn moeder heeft vroeger af en toe gerookt toen ze zwanger was van mij.. En ik was heel erg klein, heb een hele tijd in de couveuse moeten liggen en huilde heel veel als baby. Nogmaals ik begrijp het niet, maar ik heb nooit gerookt en ik heb dus ook nooit hoeven stoppen. Ik ga er altijd maar vanuit dat iedere aanstaande moeder van haar kind houdt en in haar situatie het beste wil doen voor haar kind. Soms is het ideale niet haalbaar en zo zal het bij de keuze voor wel of niet roken ook wel zijn.
Ik heb zelf ook gerookt. Nooit "fulltime" dus misschien heb ik makkelijk praten. Ik heb altijd gezegd als ik zwanger ben stop ik met roken. Voorgoed. Ik wil mijn kinderen niet in een rookhuis opvoeden. Mijn vriend is ook gestopt (rookte wel "fulltime"). Een familielid rookte wel goed door tijdens haar zwangerschap. Ik heb haar in het begin gevraagd of ze haar geen zorgen maakt over de eventuele gevolgen maar dat deed ze niet want haar moeder rookte ook en zij was ook gezond vond ze. (ze is het plaatje wat ze beschrijven als je rookt tijdens zwangerschap: obesitas, slechte concentratie en slecht lerend) Ik denk dat elke zwangere roker weet hoe er naar hun gekeken wordt en er lak aan hebben. Dus het zeggen heeft weinig zin. Iedereen doet toch wel wat ze zelf willen .