Roken tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunshine15, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leaf

Leaf Niet meer actief

hahaha :D amen

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Of het iemand niet aan staat, dus iets persoonlijks, daar gaat het dus gewoon helemaal niet om. Wat piet kees en jan er van denken..who cares?
    Of het Sinterklaas "aanstaat..." ...boeien!

De enige waar het hier om draait, is het ongeboren kind!
    En, zo is wetenschappelijk bewezen, dat weten we tegenwoordig, een ongeboren kind,
    die is er niet blij mee. Gaat het altijd mis? Nee, natuurlijk niet, het zijn kansen.
    Wil je dat je meest kostbare bezit, een KANS loopt om iets te mankeren?
    Nou, nee, dat lijkt me óók geen strak plan.

Roken tijdens de zwangerschap? NOT done :cool:

3. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Same here..:)Je kiest voor een nieuw leven?Een bewuste, levensbepalende keuze?
    Accepteer, als een volwassen mens, de consequenties van die keuze.

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ooooh wat erg!!!! Ik wist al dat het slecht was maar met dit beeld erbij. Ik vind het gewoon mishandeling.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    [QUOTE986;18642535]Bijzonder dat rokende mensen binnen 6 pagina het volgende zijn

Mensen zonder ruggengraat
    mensen die aan kindermishandeling doen
    Mensen die er ziek van worden geen recht hebben op zorg
    mensen die niet voldoende van hun kind houden.

Nou nou dat vind ik nog al wat.....
    Laat lekker iedereen leven zoals hij zij wil zonder deze verwijten naar hun hoofd te slingeren. Leven is al kort genoeg. En geniet van een sigaretje en een ander van een wijntje en weer een ander van een fles cola. Pfff[/QUOTE]

Sorry?
    Voor een ongeboren kind, moet het leven nog beginnen. Is het dus helemaal niet kort.
    Bij voorkeur een gezond leven. Die kans verklein je aanzienlijk door
    te roken en/of te drinken..
    Dan maar even niet "genieten" tijdens de zwangerschap..

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Oh Dese, die echofoto's ik krijg er kippenvel van! wat erg om te zien:$ ik word er gewoon naar van!!

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Er is gewoon geen excuus om te blijven roken. Het valt NIET goed te praten. Roken is erger dan stress. Kijk naar die echo beelden. Word er gewoon misselijk van.

9. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer, als niet roker.
    De fabrikanten doen er Alles aan om de roker te laten roken en verslaafd te maken. Zo voegen ze o.a ammoniak toe aan de tabak, dat zorgt ervoor dat de nicotine nog sneller de hersenen bereikt en nicotine kan dan nog intenser het werk doen, en dat is de verslavende werking die het heeft. Als roker denk dat je een vrije keuze maakt als je je sigaret opsteekt, maar bij verslavingen is er geen sprake meer van een vrije keus. Al die stoffen in de sigaret( 300 zeker geloof ik) met al hun toxische werkingen, veranderen je hersenstructuur, dat is ook aangetoond, zo is het bijv bewezen dat rokers door die veranderde hersenstructuur minder goed zijn/ geworden zijn, in lange termijn denken, maar vooral voor de korte termijn gaan.
    Nou ja, iig, aan de rokers: besef dat de tabaksindustrie er een groot belang bij heeft jouw verslaafd te houden! En hier alles aan doet. Alleen daarom zou je toch willen stoppen!

10. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
  11. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik schreef sowieso daarom exact zo. Lol. Ook hier wordt uitvoerig op gehapt. Geweldig gezellig hier.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    nog nooit een filmpje gezien hoe een abortus in zijn werk gaat?
    heb het zelf helaas ooit wel gezien.
    het kindje werd door de arts eerst in stukken geknipt in de baarmoeder omdat het anders niet door de slangetjes paste waarmee het leeggezogen werd..
    het armpje wat ik door het slangetje voorbij zag komen staat nog steeds op mijn netvlies gebrand!

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hahahah och jee daar gaan we weer. Gewoon eens paar jaar een anti rook en afzeiktopic! En elkaar finaal de grond in trappen, super bezig dames.

We weten allemaal dat roken ongezond is voor iedereen en weten allemaal dat we het liever verbannen. Zeggen, dat de stress van het stoppen met roken slechter is dan roken, is ook een fata morgana.
    Ik heb zelf gerookt en rook op zijn tijd een sigaret met een borrel. Waar een wil is, is een weg. Maar daar moet je wel achter staan en discipline voor hebben. Wil niet zeggen dat deze mensen geen ruggengraat hebben. Ieder mens heeft zo zijn prioriteiten. Voor mij was er ook jaren geen aanleiding om te stoppen. Ook ik heb tijdens mijn zwangerschap af en toe nog eens een sigaret gerookt. Heb me vaak afgevraagd of mijn levensstijl invloed heeft gehad op mijn kind. We zullen het nooit weten, maar je ongezouten mening hier verkondigen, draagt er niet aan bij dat er "spontaan" zwangeren stoppen met roken.

Er zijn dames die voelen zich al kut genoeg dat het hen niet lukt. Het mag zeker gezegd worden dat roken niet goed is, maar zou niet weten wat al deze meningen bijdragen aan iets wat al per definitie door de hele wereld bestempeld is als slecht!

Ik zeg een slotje erop, want dit topic is weer een welles nietes kamp!

14. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik rook niet, leef heel erg gezond, drink niet, let op mijn eten, neem mijn vitamine pillen, zorg ervoor dat ik voldoende slaap krijg en zo min mogelijk stress. Dat is hoe ik me voorbereid op een zwangerschap en waar ik me goed bij voel.

Als iemand precies het tegenover gestelde doet dan is dat hun zaak. Ik kan met een gerust hard zeggen dat ik alles heb gedaan om gezond zwanger te raken en te blijven.
    Het steekt mij wel af en toe dat ik ondanks dit tot op heden niet ben zwanger geraakt en degene die drinkt, rookt, ongezond eet en even 1 keertje niet op let meteen een positieve test heeft.
    Wij zijn nu 3 maanden echt aan het proberen, maar ook in die 2,5 jaar daarvoor met zingen voor de kerk uit werd ik niet zwanger.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Jeetje, wat heftig..

16. Logan

Logan Niet meer actief

Dat wil ik niet zien :(. Maar toch vind ik dat een abortus en roken niet vergeleken kunnen worden.

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het was ook niet mijn bedoeling de 2 met elkaar te vergelijken.
    het ging er meer om dat het ene allemaal goedgekeurd wordt en er dan geroepen mag worden dat het je eigen keus mag zijn maar met andere dingen waar zwangere vrouwen het moeilijk mee hebben om te laten daar wordt hier nu menig mens op aangevallen want oh dat arme kind.
    je mag niet dit je mag niet dat maar je mag wel bewust het leven laten beeindigen..
    ik denk dat de rokende zwangere zelf heel bewust is van de risico's en graag zouden willen dat het voor hun net zo makkelijk was als voor degene die het wel gelukt is om meteen te stoppen.
    de opmerking van als ik het kan kan iedereen het raakt kant nog wal.
    als ik een universitaire opleiding zou kunnen afronden dan zou iedereen dat kunnen?
    ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat de exrokers de ergste veroordelers zijn naar rokers toe en er zitten reacties tussen waarvan ik denk dat dat het idd wel eens zo zou kunnen zijn.

laat de ander in zijn/haar waarde en mocht er toch wat mis gaan met zwangerschap/bevalling dan weet je wie ze er de schuld van kunnen geven.

18. VSC

VSC Niet meer actief

Als iemand t welzijn en de gezondheid van haar eigen kind niet als prioriteit heeft dan hoort diegene uberhaupt helemaal niet zwanger te raken ;)

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    :$:$ Ben je dan niet bang dat je daarmee de werksfeer gigantisch verpest? Dat kun je toch niet maken.

20. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Zo wat een gepraat hier en discussies..

Ik heb altijd gerookt en toen ik wist dat de kans groot was dat ik zwanger was, ben ik meteen gestopt! Mijn mening is dat roken slecht is tijdens de zwangerschap. maar wisten jullie als je ergens binnen zit waar er gerookt wordt door 10 mensen,, dat je zelf dan door het meeroken 1 sigaret rookt? Daar moet je ook echt mee uitkijken! Als ik ergens ben waar binnen wordt gerookt, ben ik zo weg.

Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten of zij wel of niet rookt tijdens de zwangerschap. Gezond is het niet, maar iedereen kan die keuze zelf maken.

Een vriendin van mij rookte af en toe een sigaret tijdens haar zwangerschap. Het kindje is gezond en niets op aan te merken, nergens last van. Mijn moeder heeft nooit gerookt tijdens haar zwangerschap van mij en ik heb vroeger astma gehad en concentratie problemen en nog steeds last van veel allergieën. Zo lees je altijd verschillende verhalen erover.

Roken is ongezond maar ik denk dat iedereen oud en wijs genoeg is om dat te weten en om zelf een keuze te kunnen maken.

Deel Deze Pagina