Ja me kind gaat voor dat is makkelijk .. ! Duuuh Maarr zo simpel is het niet als je zelf niet besef dat er iets in me buik zitt .. ! Waar is dus geen besef van heb ik ben al stukken gaan minderen ! ,, En ja ene makkelijker als de andere ik wil met heel me hart stoppen maar het verlangen is te groot het komt goed dat voel ik ,, rook nu van die lichte peuken maak eigenlijk geen reed uit maar rook minder dan die zwaardere peuken die rookte. Mijn vriendin heeft gerookt tijdens haar zwangerschap wat ik absoluut niet vanplan ben ! .. dr zoon kwam een paar dagen laten en was 8 pond ! zij heeft erg geluk gehad ! ,, en daarom ik wil geen geluk ik wil stoppen voor me kind maar kan het nog niet omdat ik het besef nog niet heb maar ik heb er genoeg kracht voor en ga idd stoppen ,, zo snel mogelijk met afbouwen erbij
Waarom heb je dat besef nodig? Ik ben gestopt voordat ik zwanger werd, juist omdat ik dacht dat het me anders nooit ging lukken. Ik ben dus ook gestopt voor een 'idee van een kind' waarvan ik toen niet eens zeker wist dat het er ging komen. Maar ik weet dat het moeilijk is. Je moet echt willen. En het is makkelijker als je er naartoe leeft. Ikzelf rookte ook anderhalf pakje per dag (15 jaar lang), maar had op vakantie een paar sloffen gekocht en besloten dat ik na die sloffen zou stoppen. Tijdens het roken ervan leefde ik er al naartoe en begon ik het steeds viezer te vinden. Waardoor het stoppen uiteindelijk meeviel. Wat niet wil zeggen dat het makkelijk was. Want dat is het nooit. En je kan de mensen om je heen toch vragen of ze rekening met je willen houden? Je vriend in ieder geval. Andere mensen kan je ontlopen. Helemaal met dat rookverbod moet dat toch niet zo moeilijk zijn. Ik blijf erbij dat je je kind niet in gevaar moet brengen. Zelfs als je dat niet kan overtuigen: daarbij vind ik rokende moeders nou niet echt een lekker gezicht. En wat dacht je van naar rook stinkende kinderen of baby's? Geloof me, stop gewoon. Je zal je zoveel beter voelen. Ik voel me echt bevrijd als ik al die apen voor kantoren zie staan, snel een sigaretje naar binnen werken. Je hebt gewoon geen controle over je eigen leven. Je leeft van sigaret naar sigaret. Ik kan nu doen wat ik wil. Raak niet meer in paniek als ik uren niet kan roken. Kan gewoon bij mensen eten die niet roken, zonder dat ik daar eigenlijk helemaal geen zin in heb. En het geld dat je overhoud kan je ook goed gebruiken nu. En dan nog een laatste argument: je brengt niet alleen het leven van je kind in gevaar, maar ook je eigen leven. Zelfs als alles goed gaat, bestaat nog steeds de mogelijkheid dat jij overlijdt aan kanker doordat je door hebt gepaft. En dan zit jouw kind zonder moeder omdat jij het niet over je hart kon krijgen om die sigaret de deur uit te gooien. Succes!
Tja, als je dat al niet voor je kind overhebt, waarom begin je er dan aan. Klinkt keihard, maar ik vind dat echt. Ik vind het ook een belachelijk gezicht als ik zwangere vrouwen zie roken.
Kijk dit vind ik altijd van die flauwe opmerkingen.. Alsof ze hier iets aan heeft. Liever gewoon even argumenten geven en een succes-woordje dan dit.
Sorry ,, maar dat vind ik erg belachelijk .. ! ALs ik de hulp zoek om te stoppen .. HA alles .. en dan zeg je dat ik er niet aan moet beginnen .. ja het was ook niet echt geplant he ..! Maar we zijn er wel super blij mee deze reactie vind ik on terecht marijke .. sorry !
Gewoon stoppen, je kindje lijkt me belangrijker dan een peuk. Je weet dat het schadelijk is voor je beeb, dat is toch een perfecte reden om ermee te stoppen?
daaarom dat probeer ik nu al 5 berichten duidelijk te maken .. ik ga stoppen ..! Maar vroeg me af of meerdere ,mensen er last van hebben van het niet beseffen ? Stoppen ga ik wel heus wel .. ik vind het zelf ook erg schadelijk ,, er wordt ook gezegtt van ja stop nou gewoon ! .. En dan als je 1 x trek heb neem een haal van je vriend en klaar ! .. Nou ik ga ervoor !
Ik snap dat het gezien wordt als een flauwe opmerking maar er zit wel een kern van waarheid in. We moeten allemaal maar voorzichtig en lief zijn voor vrouwen die nog roken tijdens de zwangerschap en ze succes wensen terwijl wat ze doen toen écht niet kan. Ik persoonlijk zie roken tijdens de zwangerschap zelfs gewoon simpelweg als mishandeling. Je kindje willens en wetens blootstellen aan giftige stoffen die gevaarlijk zijn voor hem/haar. Natuurlijk is het belangrijk om dit meisje te overtuigen dat ze moet stoppen en haar niet de grond in te boren met negatieve opmerkingen maar er moet ook niet té makkelijk en zoetsappig over gedaan worden. Waarom dit meisje zo extreem beschermen als zij het kindje in haar buik ook niet beschermd? Het enige wat ik kan zeggen is dat je écht moet stoppen Kiimmurd. Denk aan dat kleine kindje in je buik. Wil je hem/haar echt blootstellen aan al die giftige troep? Wil je het risico lopen dat je kindje straks niet helemaal gezond is? Iedere keer dat jij een trek van je sigaret doe je je kindje schade aan.. Het is echt het beste om te stoppen..
@ Kiimmurd, fijn dat je gaat stoppen. Per direct neem ik aan? Succes ermee! Tuurlijk is het zwaar en moeilijk, maar denk aan je kindje, dan lukt het je vast wel. @ Kleinwonder, mooi verwoord. Ben het met je eens.
niet over nadenken gewoon stoppen... ik rookte nog toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, en hoefde nog geen moment na te denken om te stoppen met roken, en dat heb ik gedaan... zonder problemen.... het enige wat je moet doen is er geen probleem van maken... dan krijg je stress enz enz... weet wel dat ik nu voor het leven ben gestopt.. voor mij geen sigaret meer hoor.. das ook een verademing
15 sigaretten per dag, noem je dat minderen? Ik ken iemand die toen ze al weeen had nog zat te paffen. Je hoort weleens: "Roken is niet zo schadelijk, zorgt alleen voor een laag geboortegewicht?" Dan was het zeker toeval dat haar kindje een half hartje had en zijn eerste verjaardag niet kon vieren! Een gezond kind versus die vieze stinksigaret, it's your call!
Sja, tis wel heel simpel! Dan ben je verslaafd...EN? Dan was je kindje niet gepland...EN? WILSKRACHT! Kom op! Als jij er nu voor kiest om dit kindje te laten komen, heb je NU verantwoordelijkheid tegenover hem/haar!
ff off topic, ik krijg een beetje een Emile Ratelband idee zo, hihi (neemt niet weg dat je absoluut gelijk hebt hoor!)
Tja, ik kan er duidelijk over zijn: als je niet stopt en doorgaat met roken (en 'maar' 15 sigaretten op een dag zijn er nog 15 teveel) dan moet je het jezelf nooit kwalijk nemen als je kindje iets mankeert. Is het niet bij de geboorte, dan wellicht op latere leeftijd. STOPPEN DUS, vandaag nog! Heel veel succes, het is voor het beste doel dat je je kunt indenken, namelijk je EIGEN kindje!