Roken ! ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiimmurd, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Roken = roken, je bent ook niet een beetje zwanger!
    En waarom over 5 dagen pas, waarom niet nu meteen?
    Van uitstel komt afstel! Over 5 dagen hoor je dat je over 2 weken een feestje hebt, stel je het weer uit. Straks zijn er 40 weken voorbij.....

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

over 5 dagen! dat staat hier zwart op wit :):)
    je kunt het, we houden je eraan ;)

3. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Weet je ik ga ervoor .. !
    Net zo hard dat ik nu 3 avonden theorie cursus aan het volgen ben ! ..
    en morgen examen heb !
    Dat ik over 8 maanden met me kindje overal heen kan waar ik heen wil IK GA ERVOOR ! zeker weten ,, maar heb een rot situatie achter de rug me contract wordt niet verlengt ,,
    me stiefpa en me ma .. vinden het niet goed ,, ik heb me eigen familie nniet nodig .. de familie van me vriend zijn dolblij :D .,, nou dat heb ik nodig !

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Zullen we gewoon afspreken dat je nu gelijks stopt?:D

5. mymiracle

succes met je examen morgen! het is pure liefde als je die sigaretten laat staan, bedenk jezelf dat maar, een goede moeder zijn begint zodra je zwanger bent :)

6. mymiracle

hahaha, dat durfde ik niet te vragen Derona :):)

7. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Ben vanalles al aan het verbeteren .. elke dag koken .. gezond eten .. ! als ik honger heb een crackertje ..

paar weken terug ,,
    gewoon eten wanneer ik zin had als ik honger had soms 4 uur w8ten ..
    Zo zie ik al dat ik voorruit gaat dat vind ik zelf super :)

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Nou eet dan maar wat meer,

9. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dat vind ik echt wel mooi gezegd!

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, ik zei al, het klinkt keihard. Maar ik ben niet iemand die gaat zeggen oh wat rot voor je dat je niet kan stoppen. Ik vind het gewoon heel vreemd dat mensen bewust hun kleintje blootstellen aan nicotine en teer. Ik heb ook 6 jaar gerookt, ik weet hoe moeilijk stoppen is. Maar een grotere reden dan je kind zal je nooit krijgen. Dus heb een beetje ruggegraad, en stop er gewoon mee.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben net zwanger en rookte een pakje per dag. Ik heb altijd gezegd als ik zwanger ben stop ik me roken. Dat vond ik de beste reden om te stoppen omdat ik altijd al kinderen heb willen krijgen.

Nu ben ik ook gestopt zodra er 2 lijntjes op de zwangerschapstest verschenen. Mijn man is met me samen gestopt.

Probeer iemand te vinden die samen met je wil stoppen (weet niet of je een vriend hebt maar anders stopt die toch ook voor de baby?)
    Gewoon het pakje weggooien die je nog in huis hebt en ook niet meer nieuwe kopen
    Niet minderen maar gewoon kappen. Doe het voor je kind! Je zult zien dat je het kan. Je moet de knop omdraaien.
    Als je zin hebt in een sigaret ga wat anders doen om je af te leiden.

Ik ben nu 4 dagen gestopt en ze zeggen dat de eerste dagen het zwaarste zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nog best mee vallen. Tuurlijk heb ik af en toe zin in een sigaret vooral na het eten of bij het opstaan maar dan denk ik aan het wezentje dat in me groeit en dan wil ik die sigaret niet eens meer.

Als je er veder over wil praten of wat steun wil via de mail stuur me dan maar een pb. Ik wil je graag helpen.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ik hoop het meid! :D
    Suc6 met je examen!
    En haal lollies....als je zin hebt in een sigaret, neem je een lolly.
    Of ga je buiten een stuk wandelen.
    Of pak je iets gezonds om te eten....
    Maar zoek afleidinG!
    Ga anders ergens heen waar je niet mag roken!

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    deal!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ga ervoor! Je zult blij zijn als het je gelukt is!

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik had dat ook.....ben geminderd naar 5 sigaretten per dag.
    met 7 weken kreeg ik een echo...heb er daarna nooit meer 1 opgestoken...
    Was toen ineens heel makkelijk!

Succes meid!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat gevoel herken ik wel, dat zal na de echo wel beter worden, dan zie je dat er echt iets zit :)

17. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    Kimmurd zet hem op met al je verbeteringen goed eten,lekker voor jezelf zorgen..en blijf bij je eigen ''roots'' trek je eigen plannen,
    trek je niet al teveel aanvan negatieve opmerkingen van anderen
    ieder heeft zn eigen mening, en als jij zegt he over 5 dagen stop ik volg dan je droom en doe dat,als jij er 100% achter staat gaat het goed komen
    8) 8) 8) ik ben zelf gestopt precies voor mn zwangerschap en ik ben nog steeds gestopt,als jij over 5 dagen wilt stoppen dan ga je over 5 dagen stoppen en dan komt dat helemaal goed :)
    Geloof in jezelf blijf op de positieve weg
    veel sterkte shiva

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ik weet het idem hier, gelijk gestopt.. en ik wil er echt nooit meer aan.. en die lichamelijke verslaving is in een dqag of 3 weg.. tis de geestelijke verslaving....... maar het is niet moeilijk als je maar wil...

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    k hoop dat je gaat stoppen, maar idd van uitstel komt afstel... tis voor een goed doel hoor.. wat zeg ik 2 goede doelen.. ook voor jezelf..

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken, niet omdat ik zwanger wilde worden, want die gedachte kwam nog niet eens in mij op, maar meer omdat ik er geen zin meer in had.

Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik dat heb vol gehouden, want ik voel me een stuk beter, mijn conditie is beter geworden, ik krijg meer lucht, hou aan het eind van de maand geld over, geen gestress meer als je je sigaretten of aansteker vergeten bent, je stinkt niet meer naar rook, je hebt geen vieze rooksmaak meer in je mond, je huid gaat er mooier uit zien, je hoeft je niet meer te verontschuldigen als je naar buiten gaat om te roken.......

Bedenk dan maar eens hoe goed het dan is voor je kindje als je NU stopt met roken!

Succes!

Deel Deze Pagina