roken is ook behalve een verslaving ook een gewoonte. Ik merk het aan mezelf. Normaal roken wij na het eten gelijk een sigaretje en naar ons toetje de 2e sigaret en ik betrapte me. Jawel het eten was door me keel gegleden en de 1e peuk hing alweer in me mond ik heb hem een stukje opgerookt me toetje gepakt en toen heel bewust opgelet zodra ik me toetje op had ben ik de vaat gaan inruimen, de honden gaan voeren, de kooi gaan schoonmaken, de wasmachine en droger aan gezet en toen 2 manden strijk weggewerkt en toen heb ik helaas toch weer (uit gewoonte ik had niet eens trek) die peuk op gestoken! Ik liep met de hond de deur uit en dacht verrek ik doe het weer, ik heb hem weggegooid en liep een endje verder. Bij het losloop veldje ging me hand in me zak en jawel een pakkie peuken en jawel ik stak er een op. ik werdt het me weer heel bewust en heb hem weggegooid en ben met de hond gaan spelen met allerlei takken die ik vinden kon.
ik rook zelf ook nog op t moment 3 sigaretjes per dag maar ook die wil ik krijt.. ik knip nu stukjes eraf zodat ik wel 3 rook momentne heb zeg maar maar ik knip er steeds meer af dus ik rook nu een half sigaretje per keer... Het was een idee van me HA en als ik zo doorga ben ik er met een week vast en zeker vanaf! voor mij werkt t misschien voor anderen ook...
mijn moeder heeft bij mijn zwangerschap ook gerookt en had toen hele erge astma meer inspannings astma ik mocht op school niet mee gimmen niet mee fietsen naar kamp leuke activiteiten kon ik vergeten ik had een afschuwelijke ketting met daat mn puffer aan ik heb ook een paar jaar gerookt en een maand voor ik weer zwanger was geminderd en nu gestopt alleen door het besef van ik kan het ook doorgeven en met roken is de kans een keer zo groot heb met mijn gyn een gesprek gehad dat als je zwanger bent dat je moet minderen en een week later gestopt moet zijn en dat je niet in 1 keer moet stoppen hij vertelde mij als ik besluit om toch te blijven roken de kans dat ik astma door geef 85% is en als ik stop het zo een 40 % is nou ik wil later mijn kind zien rennen en spelen zonder altijd maar te puffen en aan de kant moet toekijken dus meidden probeer te minderen en een week later te stoppen liefs ancie en heel veel sucses
Je moet dan als je ervoor kiest niet in 1 keer te stoppen heel sterk zijn om het wel te doen. Een tijdje terug toen ik nog niet zwanger was ben ik gestopt een paar dagen. Toen had ik heel erge drang toch te gaan roken. Ik dacht ach dan minder ik toch. Binnen 4 dagen zat ik weer op hetzelfde aantal sigaretten als ervoor. Van heel veel mensen hoor ik ook minderen werkt niet. Gewoon in 1 keer stoppen. Het is al moeilijk genoeg, maak het jezelf nietnog moeilijker. Als je wel kan minderen en in een week stoppen klasse! Maar dan moet je wel heel streng voor jezelf zijn en ook echt stoppen!
voor mij werkt t perfect ik weet van te voren hoe veel ik mag roken en wanneer en ik moet vrijdag over een week gestopt zijn..
Nee, zo werkt het dus niet! Zolang je jezelf blijft voeren met nicotine hou je de verslaving in stand. Er bestaat niet zoiets als "een beetje roken"; je rookt of je rookt niet. Je bent ook niet een beetje zwanger.
ook ik ben meteen gestopt na een positieve test. Heb eerdere stop pogingen gedaan altijd mislukt maar toen ik de positieve test in mijn handen had, ben ik gelijk gestopt en helemaal geen moeite gehad! geen afkick verschijnselen niets! Het is alsof de knop was omgedraaid. Dit kind gaat gewoon voor alles en geen haar op mijn hoofd om te riskeren mijn kind te verliezen. Ja alleen de kilo`s waren een minder leuk cadeautje maar goed dat zal ik maar voor lief moeten nemen
3 juli kwam ik erachter dat ik zwanger was, het was zo onwerkelijk en we konden het niet geloven, we hebben nog 2 dagen gerookt, na 2 dagen hebben zowel mijn man als ik gezegt ..we stoppen ! minderen maakt het verlangen alleen maar groter, gewoon in 1 keer stoppen, ik heb nu na 3 maanden ook nog steeds zin in een sigaret,vooral op sommige momenten waarbij die het lekkerst was, maar op zo'n moment pak ik de echo's van mijn ventje ( weet sinds dinsdag dat we een zoontje krijgen) en dan weet ik gewoon : daar doe ik het voor, om mijn kereltje gezond op de wereld te brengen, en het word nu ook minder hoor.. de geur word vies van rook, en de zin word ook wel minder... alleen sommige momenten zullen altijd wel blijven denk ik.. sommigen hebben er na 10 jaar nog last van, maar niets zo belangrijk als het welzijn van je kindje toch ? misschien inderdaad vragen om een vroege echo, zodat je het misschien eerder/beter beseft dat je een kindje in je buik hebt, die jou nodig heeft om te overleven. er zijn mensen die gewoon blijven roken, en gezonde kinderen op de wereld brengen... maar je zult maar net die ene persoon zijn die het kindje niet gezond op de wereld brengt een vriendin van mijn schoonzus... die is blijven roken,verloskundige uiteraard aanbevolen te stoppen met roken... deed ze niet, nu is het kindje geboren met een hazenlipje. het is een heel mooi kindje, en of het aan haar ligt ,,? omdat ze niet is gestopt... geen idee.... het kan.. maar het hoeft niet. maar nu voelt ze zich wel schuldig. nu denkt ze wel dat ze het haar kindje heeft aangedaan.... en dat moet je ook niet willen, de mama van dit kindje heeft gezegt: als mijn lieve schat zometeen gepest word op school... (omdat je het altijd blijft zien zelfs na operatie ) dan is het allemaal mijn schuld.... en zo blijf je overal wat op verzinnen wat allemaal wel niet jou schuld kan zijn omdat het niet goed is met je kindje snapje ? alleen maar omdat je niet gestopt bent met roken...! dan kun je beter stoppen met roken, dan weet je dat het niet aan jou ligt, als er iets gebeurt... als de baby dood geboren word,of een miskraam krijgt,of een afwijking heeft... moet je wel bij je zelf kunnen denken. ik heb alles gedaan wat ik kon, het ligt niet aan mij, anders denk ik dat je de rust nooit bij dezelf kunt vinden, en zul je je denk ik altijd schuldig blijven voelen.
Ook een een vraag aan cilla24. Hoe weet je dat het werkt? Jebent toch nog niet gestopt? Als je stopt weet je pas of het werkt. Zolang je werkt zie ik het niet als werken. Vond het heel mooi zoals iemand het zei. Je bent ook niet een beetje zwanger!
Toen ik stopte met roken, dacht ik ook dat het zou werken om eerst te minderen. Voor mij heeft dit niet gewerkt, want ik zat zo weer op het aantal sigaretten dat ik "normaal" rookte. Ik ken wel mensen die dus WEL gestopt zijn door te minderen, dus het ligt net aan je eigen instelling en kracht om te kunnen stoppen. Bedenk wel......zij waren niet zwanger, en hebben hun kindje dus niet blootgesteld aan alle giftige stoffen die in een sigaret zit. Ik ben zelf gestopt met pleisters (ben al 2 jaar voor mijn zwangerschap gestopt), zou je niet aan je huisarts etc. kunnen vragen of je die zou mogen gebruiken? Hier zit dan nog wel nicotine in, maar alle andere giftige stoffen als teer dus niet. Op de verpakking staat namelijk dat je moet overleggen met je huisarts. Misschien een idee?
Wil alle rokers veel sterkte wensen met stoppen! (tja, dat is inderdaad de enige echte optie!). Ik ben gestopt toen ik een positieve test in handen had en dat is met goed afgegaan (na 18 jaar gerookt te hebben...). Inmiddels bevallen van een gezonde zoon en dat maakt het allemaal waard! Laat je vooral niet in de put praten door sommige betweters hier! Het doel is stoppen met roken. Je weet zelf heel goed dat het slecht is voor je kindje dus doe wat jij moet doen om te stoppen. Minderen, cold turkey, pleisters, accupunctuur... alles om te slagen! Probeer jezelf voor te houden hoe je je zult voelen als er iets mis is met je kindje straks en jij hebt gerookt (of gedronken of drugs gebruikt)... Dat helpt vast! Eén ding: er is geen excuus dus probeer die ook niet te gebruiken. Neem eigen verantwoordelijk om te stoppen OF om te roken (een beetje of veel) Veel succes!
Ik heb jaren gerookt en ben er nu sinds 2,5 jaar helemaal vanaf! Simpelweg omdat IK dat wilde! Het is onzin om te zeggen dat je niet kan stoppen want als je ECHT wilt stop je zonder moeite! Heel veel succes!
Helaas is dit de harde waarheid. Als je Echt wilt stop je zo. Van de ene dag op de andere. Toen ik de zwanger wilde worden meteen zonder moeite die sigaretjes gelaten voor wat het was. De keren ervoor toen ik pogingen deed om te stoppen die mislukten wilde ik het ook niet ECHT genoeg weet ik nu.
Wat bij mij hielp was stoppen tijdens de vakantie, dan zit je niet in je vastgeroeste ritme. Veel je tanden poetsen, even een blokje om buiten. Sterkte! Het is heel moeilijk, ik weet het, maar het is voor je kindje.
ben ik mee eens en niet mee eens... eens: inderdaad als je wil stop je van de een op de andere dag. oneens: ookal stop je van de een op de andere dag. het is wel met moeite. als je na je werk gaat en voor die tijd nog even een sigaret rookt met collega's of dat ene sigaretje net voor je gaat slapen, of die lekkere sigaret na de seks... dat zijn dingen die eigenlijk zo goed als vast stonden,dat was routine... tuurlijk doe je het niet meer als je 100% erachter staat niet meer te roken... maar het gaat wel degelijk gepaard met moeite.... het verlangen blijft namelijk soms wel 10 jaar hangen, ( wil niet zeggen dat je hier dan ook aan toegeeft) ik denk dat bijna elke ex roker nog wel last heeft gehad van het verlangen naar een sigaret. die zichzelf even op de vingers moet tikken of een schop onder de kont geven en tegen zichzelf moet zeggen : hup aan het werk.. dan denk je er tenminste niet aan.... in mijn ogen is dat toch een beetje moeite hebben,want je zoekt afleiding, als je er geen moeite mee hebt. dan mis je de sigaret niet,dan heb je niks anders nodig...geen kauwgom om om te kauwen of een lolly om op te zuigen,en je mis het gewoon totaal niet dat ene lekkere sigaretje, en of je nu moeder word of niet... ik vind niet dat als je zwanger bent er gezegt moet worden : het kost geen moeite want je weet waar je het voor doet... tuurlijk weet je waar je het voor doet, en tuurlijk hou je vol.( als je er 100% achter staat) maar je kunt niet met 1 dag zeggen ... ik mis het niet, het verlangen blijft soms wel 10 jaar ! ps ik wil hier niet mee zeggen dat iemand dit gezegt heeft hoor, wou dat ook gewoon even kwijt
Ai... weer een "rokers"topic geopend.... Meestal loopt dit uit op een verhitte discussie..... net als een flesvoeding topic... en nog meer van die dingen..... Ben benieuwd of het deze keer WEL goed gaat.... maar iig: TS Mij hielp toen ik wilde stoppen met roken.... (was toen niet zwanger)... HEEL VEEL WATER DRINKEN UIT EEN FLESJE! Mij hielp t want: A: ik had iets in mn hand B: ik had iets in mn mond C: door het vele drinken ging ik niet snoepen en kwam ik niet aan, want ik had een vol gevoel... D: je zuivert gelijk je lichaam door goed te spoelen! Dus mij hielp dat enorm... misschien bij jou ook! Zet hem op! succes, xxmona
Als meelezer kan ik het even niet laten: Wat een stelletje dramaqueens zijn jullie wijfen toch om een topic helemaal op te blazen! Degene die het geopend heeft heeft niet om een aanval van jullie gevraagd! Sjong jonge...zijn jullie blind of zo? Als de een wil roken tijdens een zwangerschap moet zij dat lekker doen! Wil je het niet doen, doe je het lekker niet! Bemoei je gewoon met je eigen zooi inplaats van iemand zo de grond in te boren! Ik zie hier ook genoeg dikkerds die zwanger zijn, DAT IS OOK SLECHT! ZO ik tover mezelf gewoon weer als meelezer! Bespaar je de moeite op mij te reageren, tenzij je natuurlijk geen leven hebt en niks beters te doen hebt , vuur dan maar los!
MissTiek, je hebt pb. Volgens de regels van zwangerschapspagina, moet je respectvol reageren. Misschien een idee, om deze nog even door te lezen. Bedankt!