Roken ! ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiimmurd, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Okee ... nou bedanktt ik zal dr voor gaan .. misstiek ben het met je eens ;)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

even uit eigen ervaring ik heb vanaf mijn 13 de gerookt (ja stiekum me vader had me echt me benen gebroken als hij het wist)

ik ben van het een op het andere moment gestop en ik heb nooit getaald naar een peuk en ik zat dagelijks tussen de rokers en heb boeide me niets ik verlangde er ook helemaal niet naar.voor mij was het geen moeite ook al rookte ik een pakje per dag.lik verlang er helemaal niet naar.en ik denk soms echt bij me zelf van waar is het goed voor geweest ik heb gerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben geraakt aan peuken nou ik ben me echt wezeloos geschrokken daar had ik 5 weken van in een 5 sterren hotel ergens op een eiland kunnen zitten. dus in mijn geval gaat het niet op. ;)

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Meid.. DE tip is er niet.
    Je moet het toch echt op wilskracht doen.
    Het gaat om jou gezondheid, maar ook om dat van je kindje!
    Je kindje kan niet kiezen en moet het met JOU keuze doen.
    Dus..
    Dat is het enige wat ik er van kan zeggen..

Ik ben gestopt toen ik met de pil stopte.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik neem dus wel even die moeite! ja ik heb een maat meer.ja ik heb niet het maatje 0 zoals ze dat noemen.maar om het te vergelijkt met roken gaat te ver.te zwaar zijn tijdens de zwangerschap is slecht voor je zelf.maar zolang als je normaal leeft en normaal beweegt en je suikers op pijl blijven is er geen gevaar voor de kleine.roken daar ik tegen kan zorgen voor miskramen ziekte bij de baby zelf nog voor wiegedood.

daar bij vind het erg kwetsend hoe jij dat hier even neer zet.

weet jij waarom ik te zwaar ben weet jij wat ik eet weet jij of ik genoeg beweeg weet jij wat gyns zeggen tegen mij.weet jij dat?

antwoord: NEE

ik ben te zwaar omdat ik.7 jaar terug ben aangereden door een personen busje.deze is door gereden zonder ook maar om te kijken ik heb moeten wachten op hulp.ik ging van 3x 2 uur sporten naar 0.ik kon niet meer lopen er werd gezegd dat ik NOOIT meer zou kunnen lopen.maar door mijn wilskracht liep ik na 2 jaar weer.ik weet of je weet wat dat is om.helemaal niets te kunnen ziekenhuis in ziekenhuis uit te gaan.ja doordat er artsen waren die mij hebben afgeschreven.omdat ik hulp zocht voor mijn eet gedrag want ja ik at gewoon net als dat ik nog sporte dus ja dan kom je aan.hulp kreeg ik niet hier is dit kapitalistiesche kutland.ik heb alles zelf moeten doen hoor echt alles zelf.nu ik sinds ik weer kan lopen sinds 1.5 jaar weer kan fietsen ben ik gaan afvallen.maar ik had ook een kinderwens ik mocht het gewoon proberen en als het raak was was het geen probleem dit is wat een gyn tegen mij zei.mijn suiker waardes zijn perfect 5,1 nuchter en 4.5 2 uur na het ontbijt.

en om iemand een wijf te noemen verklaart niet echt van een goede opvoeding sorry hoor.
    denk na bij wat je er neer zet je kunt mensen ook pijn doen met deze dingen.(trouwens dat heb je al gedaan)

oja ik ben nog geen gram aan gekomen tijdens de zwangerschap goed he

5. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    goedzo blusvrouw! amen!
    met sommige opmerkingen doe je idd mensen meschien wel pijn MiSsTiek niemand is perfeckt! ik ben ziek en daardoor stevig en? so what? zou dat een reden moetten zijn ik geen kindje op deze wereld mag zetten?

ontoppic.. ik ben ook gestopt met roken en nee dat kon ik niet in 1 x heb ik 2 weken over gedaan.. ik ben nu in iedergeval gestopt!
    voor het kindje
    en vind wel dat er hier echt van sommige dingen een drama word gemaakt hoor..
    mijn moeder heeft bijvoorbeeld gewoon gerookt.. biefstuk gegeten en te vette vis.. en go ik kwam gewoon gezond te wereld
    hetzelfde geld voor mijn tanta heeft een gezond kind op de wereld gezet.. die heeft zelfd drugs gebruikt..
    ieder mens is verschillend..
    maar 1 ding is zeker het is wel gezonder voor je kindje om te stoppen!

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik wil niemand de grond in boren of zo, absoluut niet zelfs maar zowel overgewicht als roken brengen nare risico’s met zich mee in een zwangerschap (net als zoveel andere dingen)!

Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die zijn begonnen met roken vanwege een nare gebeurtenis in het verleden. Dus het antwoord op waarom iemand rookt weet ook niemand (zoals blusvrouw aangeeft, bij haar weet je ook niet als buitenstaander waarom zij een ‘maatje meer’ heeft ). Nare gebeurtenissen brengen vaak vervelende dingen met zich mee die je liever niet zou willen hebben en die je niet in de hand hebt. Dat kan overgewicht, roken en noem maar op wat nog meer zijn!

Nu wil ik roken niet gaan stimuleren in een zwangerschap… Ik denk dat tegenwoordig iedereen de risico’s er wel van kent. Als je kan stoppen, dan moet je dat ook gewoon doen!

Als het, ondanks pogingen tot stoppen, nog niet gelukt is om te stoppen met roken dan moet je dus eerst op zoek naar de achterliggende oorzaak! Net zoals bij mensen die hun ‘Emoties – weg eten’ (zoals men dat noemt). In beide gevallen ligt er vaak een probleem schuil dat nog niet aan het ligt is gekomen! En misschien zie je pas in dat je een probleem hebt op het moment dat je bijv. zwanger bent. Op dat moment draag je een levend wezentje bij je dat afhankelijk is van jou manier van leven. Het kleintje vraagt niet om nicotine of extra suiker (of wat er nog meer bestaat ). Maar veel mensen worden zich pas bewust van hun probleem als het ‘te laat is’.

Ik denk persoonlijk dat de TS vraagt om hulp in haar poging te stoppen, en in plaats daarvan worden er (toch wel) heel erg nare berichten in haar topic geplaatst. Ze weet zelf ook heel goed dat wat ze doet schadelijk is voor haar ongeboren kind. Het enige wat ze vraagt is om hulp en advies in haar strijd tegen het stoppen met roken.

Er lijkt wel een beetje een taboe te rusten op het feit zwanger zijn en roken! Terwijl ik hier ook genoeg topics voorbij heb zien komen over mensen die de strijd aangaan met een andere verslavingsvormen. In die topics worden mensen alleen maar positief gestimuleerd! ( goed meid en nu doorzetten , zijn de berichten die daar oa geplaatst worden). Dat moet hier ook gewoon kunnen!! Toch….?

Groetjes Eleni

Ps. Ik heb overgewicht alleen maar als voorbeeld genomen en niet om iemand te beledigen. Ik wil ook helemaal geen verdere discussie oplaaien, alleen mijn mening geven. :D

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

= LICHT :) :)

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    goed gesproken eleni!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geweldig gesproken? Geweldig slecht vergelijk!
    Ik ben zelf een paar kilo's te zwaar, ben geen emo-eter, ben gewoon te dik. Al mijn waardes van suiker tot cholesterol tot bloeddruk tot weet ik wat zijn beter dan goed. Ik eet overigens geen suiker en vet en eet 100% puur natuurlijk.

Roken is schadelijk voor je ongeboren kind, die paar kilo's te veel niet!

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit vind ik dan wel een beetje raar hoor... Als je voor een kindje gaat, waarom stop je dan niet vóór je zwanger bent? :(

11. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Als je het verlangen naar een sigaretje op voelt komen kun je eens proberen om je tanden te poetsen. Ik vond het zonde als mijn mond lekker fris was om dan weer die smerige rook in te ademen. Dat hielp mij enorm. Ik ben inmiddels een jaar gestopt. Geloof me, je huid wordt mooi, je hoeft niet meer armoedig buiten te staan, je smaak wordt beter en ga zo maar door. Je moet niet denken aan wat je gaat missen maar aan wat je ervoor terug gaat krijgen.

Heel veel succes, en het gaat je lukken :thumup:

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Eleni zit zeker waarheid in in wat je zegt. Maar ik vind dat als je zwanger bent wel moet proberen te stoppen. En ik heb aangeboden te helpen als ze dat wilde maar ik heb nog niks van haar vernomen. Wil haar graag steunen en weet precies hoe ze zich voelt. Ik ben nu 6 dagen gestopt omdat ik zwanger ben en ik weet wanneer het moeilijk is.

Roken is gewoon een moeilijk onderwerp en ik vind wel dat de baby verdiend dat je het probeert. Ee vriendin van me had het geprobeerd maar niet gelukt. Helaas! GElukkig is haar kindje gezond ter wereld gekomen.

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Niks raars aan. Ik kon niet stoppen....geen stok achter de deur.
    Toen ik zwanger was, kon ik het a la minute!
    belangrijkste is dat je stopt zodra je weet dat je zwanger bent, dat zal elke vk en gyn beamen.

14. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi hoi

Mamakitty heeft hier gelijk in. Ik ben ook gestopt op het moment dat ik de positieve test in handen had en heb dit toen tegen de vroedvrouw verteld. Zij vertelde dat alles wat je daarvoor doet, niet schadelijk is voor de baby omdat hij nog niet verbonden zit aan jouw. Hij krijgt namelijk de eerste paar weken zijn vooedingsstoffen uit de dooierzak en dan zit de baby nog niet aan jou verbonden. De VK zei dat de natuur dit zo heeft bepaald, want stel je voor dat je nog niet weet dat je zwanger bent en je hebt een keer een bruiloft en je gaat aan de drank. Dan is dit dus niet schadelijk geweest voor het kindje. Dus alles wat je doet voordat je die posi test in handen hebt, maakt niks uit. De VK zei wel dat het natuurlijk wel verstandig is om dan meteen te stoppen als je het weet, en dat ben ik met haar eens.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    miepje, dat hebben ze mij ook zo verteld idd.
    En bij beide ben ik meteen na de 1e posi test meteen gestopt, meteen peuken weggegooid!

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Als ik spreek uit eigen ervaring (eerste zwangerschap)...

Ik ging niet voor een kind.... ik werd ongepland zwanger... een half jaar na het overlijden van mn partner.... van mn nieuwe vriend...

In sommige situaties.. is stoppen moeilijker dan in andere... en de ene persoon is de andere niet... dus wat de ene makkelijk vindt.. is voor de andere lastig....
    Sommige mensen hebben veel ontwenningsverschijnselen van het roken... anderen weer niet...
    Sommige mensen kunnen makkelijk iets lekkers laten staan, vallen snel af... en andere kunnen t snoepen niet laten... of ze kunnen dit wel.. sporten tot ze erbij neervallen... en raken nog niets kwijt...!

Wie ben ik om daar over te oordelen?!

Ben het trouwens met Mistiek eens... ook al heeft ze het niet tactisch geformuleerd.. denk trouwens zelf dat ze het niet echt tegen mensen met overgewicht bedoeld maar als voorbeeld neemt, dat er zat zwangere zijn die "ongezonde" dingen doen... maar dan wel met de vinger naar een ander wijzen....
    Er bestaat niet voor niets het spreekwoord:
    " Ze zien wel de splinter in andermans oog, maar hun eigen balk zien ze niet"....

Denk dat iedereen wel weet dat roken ongezond is (zwanger of niet zwanger) en dat overgewicht niet gezond is (zwanger of niet zwanger).. dat veel drinken niet gezond is (zwanger of niet zwanger),
    dat veel koffie drinken niet gezond is (zwanger of niet zwanger)... en nog een heeeeeeeeeele lange lijst.....
    Denk als iemand zoals TS met zo'n vraag komt.. ze juist een steuntje in de rug nodig heeft... als haar de grond in trappen en ook nog een schuldgevoel aanpraten...
    Denk dat dit "schuldgevoel" niet bevordelijk is voor t rookgedrag... dus waarom zeggen we niet gewoon allemaal......
    "Meid, zet hem op! Er zijn zoveel mensen gestopt en jij kan t ook!

groetjes,
    Ramona

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

goed zo meid, ;)

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Ik snap echt heel goed dat stoppen met roken ontzettend moeilijk is. Maar wat ik het tegenstrijdige vind van MamaKitty is dat ze zegt dat ze meteen gestopt is bij een positieve test, en dat het haar geen moeite kostte. Wat ik gewoon niet zo goed snap is dat ze blijkbaar ná die zwangerschap weer begonnen is! Ik zou dan zeggen: blijf van die peuken af. En ik vind eerlijk gezegd dat je moet proberen te stoppen op het moment dat je zwanger probeert te raken... Maar goed, da's mijn mening. Wat mij gewoon opvalt is dat MamaKitty veel dingen heel stellig kan zeggen. Maar goed, da's haar goed recht natuurlijk.

Anyway: ik vind het super van alle vrouwen die het voor elkaar krijgen om iets waar ze echt heel erg verslaafd aan zijn te laten, voor dat kindje in hun buik!

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ga er vanuit dat jij ook geen leven hebt? als je zelf de moeite neemt om te reageren maar oh wee als iemand wat terug zegt, dan heeft zij of hij geen leven?
    bij deze....IK HEB GEEN LEVEN!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed zo meid, je kan het!
    En als je het even niet ziet zitten, pb me dan even, dan help ik je erdoorheen, afgesproken?

SUCCES! ;)

Deel Deze Pagina