@MiSsTiek niet elke dikke vrouw,is dik omdat zei teveel eet ze kan ook wat met haar schildklier hebben waardoor ze te dik is,
En wat ga je straks zeggen tegen je kind,als zei of hij gaat roken,het is slecht,ja maar mama en of papa doet het ook, Hier rookt mijn man ook,en hij geeft niet echt het goede voorbeeld voor zijn zoon,wat moet ik straks tegen hem gaan zeggen
ik ben ook zwaar verslaafd geweest, en heb nog dagelijks moeite..ook al heb ik een echo gehad, maar heb niet meer gerookt sinds ik het weet...tips zijn er niet...wel dat het steeds makkelijker word..lust verdwijnt geleidelijk....
Wat ik bedoelde te zeggen is, dan er net ALS emo-eters ook emo-rokers zijn, waarbij het heel moeilijk is om te stoppen! Ik heb het niet over een paar kleine kilootjes te veel! Of kort gezegd je kan als buitenstaander niet oordelen op iemands doen en laten voor je weet wat er aan de hand is! Was alleen maar goed bedoelt hoor...
Dat begrijp ik, maar ik voelde mij wel aangesproken. Dat ik te dik ben, heeft niks te maken met dat ik teveel zou eten of een emo-eter zou zijn. Hier gaan ook medische zaken aan vooraf. Inmiddels hebben we in een 16 pagina-lang betoog kunnen vernemen hoe de emotionele toestand van TS is. En die is ronduit slecht, ik begrijp dat het moeilijk voor haar is nu te stoppen nu ze met zoveel stress te maken heeft. Ik bood mijn hulp aan, maar ik denk ook dat ze meer baat heeft bij professionele hulp.
Dat snap ik, maar ik had als voorbeeld emo-eters genomen (een medische oorzaak kan je gewoon niks aan doen)! Die kunnen ook niet makkelijk afvallen! Ik ben ook ietsje te dik...ben ook net als jou geen emo-eter! Ik wilde een vergelijking scheppen dat er gewoon verschillende manieren van roken zijn..... maar ja, dat weet iedereen ook wel! Vindt het alleen zo naar als iedereen zo gemeen doet tegen elkaar!
ik zou als ik jou was echt proberen te stoppen met roken. ik was superrookverslaafd maar toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik direct gestopt. Hoeveel behoefte ik ook naar een sigaret had, ik vond het een vreselijk idee dat het kind ook deze vieze stoffen binnenkrijgt. Voor roken kies je zelf, maar nu kies je ook voor je kind dus ik zou het niet doen als ik jou was. Succes met stoppen als je dat gaat doen.
Dit vind ik een hele goede en duidelijke opmerking..Iemand die ik ken heeft ook hele zwangerschap gerookt en best veel helaas (waar echt iederen flink op tegen was, ik heb ook gezegd dat ze dat echt niet moest doen als wij het zagen want vind dat echt heel erg) En iemand anders had tegen diegene gezegd: wat doe je als je kind er na geboorte of later iets aan overhoud? Antwoord: sorry zeggen.......tja..daar heeft je kindje dan natuurlijk niks aan.... Ik hoop echt heel erg dat je stopt, heel veel succes ermee!en roken is echt veel schadelijker dan stress..
Ik heb ook gerookt tot april dit jaar. Toen ben ik gestopt. Na 3 maanden had ik een feest van m'n werk en toen ben ik weer begonnen. Stom. Na een maand was ik zwanger. Ik heb nog 3 dagen gerookt. De eerste dag 2 de tweede dag 1 en de derde dag een halve sigaret. Na elke trek voelde ik mij schuldig. Dus gestopt. Niet meer aangeraakt en gelukkig ook geen behoefte aan. Ik vind het nu zelfs smerig die lucht. Mijn man rookt nog wel, maar alleen buiten. Hij wil ook gaan stoppen. Ik heb er totaal geen moeite mee dat hij rookt. Ik hoop dan ook dat ik er nooit meer 1 zal aanraken. Kom op meid, je kunt het! Als je eenmaal gestopt bent zul je trots zijn op jezelf.
ach jee wat een gedoe over roken en dikzijn. nou hier komt ie: Ja ik ben zwanger, Ja ik rook en Ja ik ben te dik! SO WHAT, dit is mijn leven en ja ik weet heel goed dat het voor mijn kindje het allerbeste is om te stoppen en geloof me dit gaat ook zeker gebeuren want bij elk trekje aan die peuk voel ik me schuldig! En dat overgewicht? Ik kan nu niet aan de lijn gaan denken want dat is niet goed voor de kleine dus ik ga gewoon rustig door zoals ik altijd al doe en dat is gewoon opletten dat je geen vette dingen eet, veel natuurlijk en vers en vooral geen snoep. We kunnen in dit topic elkaar vreselijk gaan lopen afzeiken maar wat we dan mischien beter kunnen doen is dit topic lekker sluiten en een ander topic openen om elkaar een hart onder de riem te steken en te steunen bij het stoppen met roken?! Lijkt me 10x beter dan elkaar een beetje te lopen afzeiken over het roken en dik zijn terwijl men dikwijls de achterliggende reden niet weet!
Je weet dat als je een topic opent er discussies, vragen en of opmerkingen kunnen komen. Open anders geen topic! Vooral met dingen als roken ligt erg gevoelig. De verloskundige zegt niet om te pesten dat je gelijk moet stoppen of wel dan! En ja je mag doen en laten wat je wil in je zwangerschap! En ja heel veel mensen roken of drinken door! Maar ik denk toch echt dat mensen op dit forum niet willen pesten maar dat ze het beste willen voor het kind en de moeder! Ik rookte ook maar heb gelukkig kunnen stoppen. Iedereen moet het zelf weten maar brand geen mensen af omdat ze een mening hebben. En ik heb ook in het topic gelezen dat mensen de personen die roken willen helpen (ik onder andere).
nou weet je wat het is dat er zoveel mensen reageren Zoals het op mij overkomt zou degene die deze topic opende als antwoord willen zien dat iemand zegt: nee joh het kan echt geen kwaad dat je rookt. Maar veel zwangere vrouwen voelen zich dermate verplicht tegenover de baby om te gaan stoppen en kunnen zich niet goed voorstellen dat een ander dat niet zo voelt.
ja precies , het is moeilijk voor te stellen dat die natuurlijke bescherming voor hun kindje niet op de 1e plek komt maar hun sigaretje wel, ik kan me daar niks bij voorstellen en geef dan absoluut mijn mening in de hoop dat iemand er wat mee doet.
Is het jullie misschien ook al opgevallen dat de TS zelf al lang niet meer reageert. Dus we weten nog steeds niet of alle goed raad gevolgd is of niet.
nee klopt! ik heb in een ander topic van haar gelezen dat ze met dit forum wou stoppen omdat we teveel commentaar hadden gegeven, maar neem me ook niet kwalijk, ze snijd ook wel erg gevoelige onderwerpen aan "vreemdgaan en niet weten van wie je kind is" en "wel of niet stoppen met roken" wie weet is ze ook inderdaad gestopt, ze heeft nu een topic geopend bij de babynamen, zag ik toevallig omdat ik op zoek ben naar inspiratie voor leuke namen.
De TS had gisteren ook een leuk onderwerp geopend die uiteindelijk helemaal uit de hand is gelopen.....ze wist niet wie de vader van d;r kind was...en heeft gezegd na dat topic niet meer terug te komen! Deze kan dus beter afgesloten worden want het eindigd toch (net als alle roken topics) in ruzie