roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samba25, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    nog even een vraagje,
    ik rook, gemiddeld wel een pakje per dag. :(
    heeft het nu echt verschil op je vruchtbaarheid? Ik zou dus eigenlijk alvast moeten stoppen met roken om zwanger te raken?
    Als ik zwanger ben stop ik sowiezo.

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Als ik jou was zou ik nu vast stoppen, dat maakt het straks als je daadwerkelijk zwanger bent makkelijker. En het is natuurlijk sowieso beter. Een mooie reden om te stoppen toch?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, het heeft echt invloed op je vruchtbaarheid.
    Ik zou google eens raadplegen, of Stivoro :-D
    Stoppen in elk geval!

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi jojo,

Ik ben ook een roker en ik heb wel besloten dat ik ga stoppen zodra de test posi aangeeft. Op het moment dat het "echt" zo is, heb ik meer houvast dan nu... al dat gestress elke maand als je weer je ongi hebt... Maar begrijp wel dat het beter is om nu al te stoppen, maar elk mens is anders...

Tevens heb ik er ook wel enige begrip voor als mensen flink minderen. een paar siga`s per dag is beter dan stress......tuurlijk stoppen is beter, maar als het je niet lukt, dan maar minderen....

suc6 met zwanger worden :)

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat vind ik altijd zo'n makkelijk excuus. Als je wil stoppen, kun je het echt wel.

6. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Marriedgirl,

Ik denk dat dat voor ieder anders is....Tevens is het wel zo (en das door medici erkent) dat roken 1 van de zwaarste verslavingen is die er zijn en ik denk dat dit vaak overschat wordt....

Tevens sta ik er wel achter dat stress altijd slechter is tijdens de zwangerschap dan roken.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom pas stoppen als je positest dan is het al in aanraking geweest met de kleine hoor.ik zou zeggen stop als je gaat beginnen met klussen.dat heb ik ook gedaan ik heb 's avonds de laatste peuk gerookt en daarna nooit een meer aangeraakt.er is al contact met de kleine waarom dat risico lopen?

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Nouja en weten jullie wat...

er wordt al te veel gezeurd over roken en niet roken in de maatschappij, laten we elkaar hier lekker steunen met zwanger worden en zijn :):):)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja als er een vraag komt geef je toch antwoord

10. Sarah0023

Sarah0023 Actief lid

20 okt 2008
    154
    0
    0
    Ik ben ook een flinke roker, en ben er absoluut niet trots op. Ik vind het ook moeilijk om nu al te stoppen en ik weet dat het beter is, niet alleen voor je vruchtbaarheid maar voor je gehele gezondheid.

Zodra m´n testen positief zijn stop ik met roken, dan weet ik waar ik het voor doe. Ik ben er nu gewoon nog niet aan toe. Klinkt misschien raar maar zo ben ik nou eenmaal.

Succes...!

11. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    @blusvrouw,

Daar zei ik het niet voor hoor, maar denk dat wij tegelijk ons antwoord verstuurde, want had de jouwe nog niet gelezen toen ik de mijne verstuurde, vandaar....

Maar bedoelde het meer op een goede manier...meestal met dit soort topics komt er zo`n bepaalde negatieve sfeer (bedoel het niet tegen jou, maar gewoon algemeen) omdat de meningen er teveel over uiteen lopen, snap je?

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat klopt het wil nog wel eens hoog oplopen :)

13. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    ja precies :)... maar in elk geval van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Jammer dat je dat echt denkt :( Maar waarom begin je nu dan in iedergeval niet alvast met het minderen? Misschien dat je dan tegen de tijd dat je een positieve test hebt echt kunt stoppen!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn gyn en vk zeiden dat roken meer miskramen veroorzaakt dan stress, stress veroorzaakt geen miskramen maar wel bijv. een huilkindje oid.

Je kan idd beter stoppen, al weet ik niet echt wat voor invloed t heeft op je vruchtbaarheid, ik heb bij de eerste ook gerookt tot 6 maanden en bij deze uk tot de posi test en was best snel zwanger maar wel gestopt.

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Waarom uitstellen tot morgen als het vandaag ook kan?
    Je gaat er alleen maar meer en meer en meer tegenop zien.
    Het word 1 groot drama in je hoofd dat stoppen met roken.
    Als je gewoon nu en dan bedoel ik echt nú je peuken weglegt en er gewoon geen 1 meer opsteekt.
    Moet je zien wat een rust je ervoor terugkrijgt!

Ik rookte 40-50 sigaretten per dag (al 12 jaar).
    Enorme kettingroker dus.
    Toen gebeurde er iets (moeder op sterven) en ik heb geroepen dat ik meteen zou stoppen.
    Dit heb ik gedaan en ben nu al 9 maanden gestopt.
    Heb er amper moeite mee gehad, omdat ik het dus niet groter had gemaakt dan het is.

Mijn man wilde ook stoppen, maar heeft het dus wel steeds groter laten worden.
    Hij heeft het echt moeilijk gehad ermee.
    Hij ging afbouwen en daardoor ben je er zoveel mee bezig dat het nóg moeilijker wordt.

Mijn advies: nú stoppen.
    Veel gezonder, veel makkelijker, bespaart geld wat je weer aan een kindje kan uitgeven en geen gestress wanneer je zwanger bent, want dat geeft opzich al stress genoeg!

17. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    @robin,

Hoi Robin,
    ik rook zelf al niet zo heel veel meer...alleen tijdens de pauze op werk en savonds een stuk of 4/5, dus bij mij valt het reuze mee....

Dit blijft gewoon altijd een pijnlijk onderwerp...iedereen weet dat het slecht is, maar stoppen is ook erg moeilijk. Een tijdje terug zijn mijn vriend en ik 5 weken gestopt omdat bij hem, nu blijkt een verkeerde, diagnose was gestelt. Hij zou COPD hebben en zou max tot z`n 40e leven. Kort geleden hebben we een sec. op. gevraagd bij onze nieuwe arts en die zei dat hij hooguit lichte astma had, maar zeker geen COPD. maar in elk geval.... was geen leuke tijd, irritaties, strubelingen en ruzies...terwijl wij dat nooit hebben. We hebben daarom nu afgesproken dat als het straks zo ver is, ik stop en hij (evt) buiten gaat roken en later gaat stoppen, maar niet meer tegelijk...voor ons werkt dat gewoon niet.

18. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hoi Kweb, iedereen moet zelf weten en doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik hoop dat je tegen die tijd echt kunt stoppen: heel veel succes!

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik rookte ook een pakje per dag en wilde vorige maand stoppen maar niet gelukt. Toen dacht, als ik zwanger ben dan stop ik maar toen ik ongie werd vond ik dat heel jammer. Ik ben toen gestopt omdat mijn kansen al kleiner zijn ( 1 verstopte eileider en 1 vernauwde ) en dan zou ik onze kansen daardoor nog meer verkleinen. Ik las dat roken je kansen met de helft kunnen verminderen! Mijn vriend rookt trouwens niet.
    Ben nu 3 dagen gestopt, gebruikt wel heel af en toe een nicotine kauwgom voor de moeilijke momenten maar merk nu al dat ik ze eigenlijk niet meer nodig heb.
    Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, heb al vele vruchteloze pogingen gedaan maar nu gaat het me lukken, dat weet ik.
    Ik wens dan ook iedereen héél veel suc6 en een tip...net wat iemand anders al zei...schuif het niet voor je uit. Denk niet, ik mag niet meer roken...nee, ik rook niet, je mag altijd.

Liefs!

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik denk dat iedereen´die zo´n topic opend heel goed weet dat het schadelijk is voor jou en je ongeboren kindje.

Ga geen eindeloze discussie voeren en ruzie maken want het heeft toch geen zin.

En ja ik rookte ook en ben gestopt gelijk met de laatste pil

Deel Deze Pagina