roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samba25, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    O o wat een gevaarlijk onderwerp weer...

http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 69-art.htm

Roken heeft ook een negatieve invloed op de natuurlijke en medisch begeleide vruchtbaarheid. Rooksters worden minder makkelijk zwanger en lopen twee keer meer risico om niet bevrucht te raken. Bovendien zijn vruchtbaarheidsbehandelingen bij hen minder doeltreffend. Maar we eindigen met een opnieuw geruststellende boodschap: rooksters die stoppen, hebben evenveel kans om zwanger te worden als vrouwen die nooit gerookt hebben

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb eerst een jaar gedaan over zwanger worden was niet gelukt. Toen ben ik gestopt met roken en 3 maanden later was ik zwanger! Daarna nooit meer gerookt! Het is even moeilijk maar als je er eenmaal door heen bent ben je echt blij dat je ervan bent! Ik wilde ook niet stoppen maar toen het zwanger worden niet lukte ben ik gestopt en het resultaat is een hele mooie dochter!

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Daar gaan we weer, een nieuwe rokers topic :rolleyes:

(alles omtrent roken is slecht, niet alleen voor je vruchtbaarheid of voor je kind maar ook voor JEZELF ;) )

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik rook ook al 12 jaar en ik was binnen 2 maanden zwanger....
    ik ben geminderd maar helemaal stoppen lukt me op het moment (nog) niet.
    Voor de meiden die het wel lukt ik vind het heel knap! Voor de meiden die nog willen stoppen heel veel succes!
    Ook ik ga maandag nog een poging wagen..

5. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    ik ben niet gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, dit op advies van de gyneacoloog...
    Mijn sigaretje 'zorgde' ervoor dat ik wat rustiger bleef, en toen ik wel, tegen het advies in, wilde stoppen met roken lag ik al gauw in het ziekenhuis voor een CTG omdat ik (te) veel harde buiken had...

6. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    ben 3 nov a.s. een jaar gestopt met roken en was echt een stugge roker!
    ik wilde stoppen voordat we aan de 'klus' begonnen.
    zo heb je geen stress van het stoppen tijdens de klus en tijdens de zwangerschap.
    maar aan die tip hebben jullie niets meer, want jullie klussen er al flink op los :)

dacht altijd dat stoppen vreselijk moeilijk was, (heb 12 jaar gerookt) maar achteraf gezien, als je echt wilt stoppen valt het hartstikke mee! Voor alle rokers die nog moeten stoppen: zet hem op :)
    als ik het kan, kan iedereen het :D .

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Overal lees je dat roken invloed heeft op de vruchtbaarheid, zowel bij de man als bij de vrouw. Ik rookte ook toen ik zwanger werd... zo'n 8 - 10 sigaretten per dag... meerdere stoppogingen gedaan trouwens... Toen ik een positieve test had, ben ik meteen gestopt. Heb daar helemaal geen moeite mee gehad. Jammergenoeg kreeg ik een miskraam. Toen ben ik ook weer begonnen met roken (stom!), maar......... nu sinds afgelopen woensdag weer rookvrij en het gaat super! Ik vind ook het idee dat stel dat je wel zwanger bent, maar je weet het nog niet en dan toch roken... dat voelt voor mij gewoon niet goed.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb wel een hoop consternatie veroorzaakt zie ik :eek:
    Maar ik ben inmiddels dus toch gestopt met roken, en ik ga niet zeggen dat het meevalt want het valt niet mee, denk er steeds aan en moet echt oppassen dat ik geen pakje ga kopen..
    mijn vriend is inmiddels buiten gaan roken ipv binnen en ik moet zeggen dat scheelt wel hoor!
    En nu nog volhouden...
    Maar ik weet waar ik het voor doe!
    Liefs Denise

9. Loe

Loe Niet meer actief

Nog hier nog eentje dan! Haha. Ach iedereen doet zijn best! Daar gaik tenminste vanuit hoor. Ik zit in 'ronde 3' en heb geprobeerd te stoppen. Het lukt me nog niet. Ben weer begonnen. Ja ja.....trap maar :), ik heb mezelf al getrapt. Ook ik stop zodra ik een positieve test in handen heb. Inderdaad, hetzelfde als mijn voorganger, de motivatie. Niet dat ik niet genoeg motivatie heb met mijn astma. Maar ik blijf het stoppen proberen ABSOLUUT!

Iedereen veel sterkte met stoppen.

Groeten Anne

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goed van je dat bent gestopt jojo! :thumup:

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Je kan idd beter nu al stoppen met roken, beter voor jezelf en je kindje!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben afgelopen week gestopt en het gaat best redelijk. Heb een paar nicotine kauwgoms gehad maar heb ze al 2 dagen niet meer gepakt. Nou moet ik zeggen dat mijn vriend niet rookt en bijna mijn hele vriendengroep ook niet dus ik zit niet tussen de rokers (behalve op mijn werk) Dat maakt het wel makkelijker voor mij, anders had ik allang weer een sigaretje 'geprobeerd' denk ik.

13. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik rook ook nog steeds al weet ik dat het helemaal niet goed is de arts heeft mij dan weer gezegd dat ik wel veel minder moest gaan roken onder de 10 sigaretten maar niet moest stoppen hte ontwennen van het lichaam zou niet goed zijn de eerste drie maanden daarna zou ik rustig kunnen proberen te stoppen

Deel Deze Pagina